Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali vrcholná SUV Hyundai a Škody. Které vítězí nezaujatým pohledem?
..0000 | Petr Prokopec
Klání těchto dvou značek jsou u nás jablkem sváru a s nadhledem je rozsoudit snad ani nelze. Jak tedy souboj Kodiaqu a Santa Fe vidí Němci, pro které nejde o srdcovou záležitost?
Hyundai loni přišlo se zcela novým Santa Fe. Korejské SUV přitom narostlo do délky, šířky i v rámci rozvoru, načež svými rozměry dokonce překonalo Škodu Kodiaq. Ta přitom bude na mnoha evropských trzích pro novinku jedním z největších soupeřů, pročež německý Auto Bild neváhal, a obě SUV postavil proti sobě. Vyhraje přitom toto srovnání odvážně stylizované Hyundai, či naopak Škoda držící se designově při zemi?
Pokud by měl rozhodovat vzhled, pak Kodiaq bude vedle Santa Fe obvykle hrát druhé housle, ač byste na něm jinak spočinuli se zalíbením v oku. Zejména maska chladiče korejského zástupce na sebe strhává enormní pozornost a jen umocňuje velikost vozu. Škoda tak náhle vypadá jak o třídu menší auto, přestože ve skutečnosti na Hyundai ztrácí pouhých 73 milimetrů do délky a 8 mm do šířky.
Nicméně přestože je Kodiaq také o 7 mm nižší, v Mladé Boleslavi se lépe pracovalo s vnitřním prostorem. Ač tedy i Santa Fe může stejně jako český zástupce nabídnout sedm míst k sezení (ve výbavě Style je taková konfigurace již standardní, u Škody je ale třeba připlácet v každém případě), po jejich obsazení již máte k dispozici zavazadelník jen se 130 litry (oproti 270 litrům u „medvěda“).
Škoda pak korejskou konkurenci válcuje i dalšími rozměry zavazadelníku (547 - 1 625 litrů versus 560 - 2 005 litrů), zároveň zde máme i tradiční prvky Simply Clever. V předních dveřích tedy nechybí deštníky, ve víku palivové nádrže pak najdete škrabku na led. Ta je navíc osazena i lupou, abyste mohli lépe přečíst třeba tlak v pneumatikách. A opomenuta nebyla ani vyjímatelná svítilna.
Pokud tedy provedeme průběžné sčítání bodů, pak Škoda válí - jako ostatně skoro vždy - hlavně praktičností, zatímco Hyundai okouzluje vzhledem. Nastal tedy čas otočit klíčkem, přičemž Santa Fe má papírovou výhodu - pod kapotou má totiž 2,2litrový turbodiesel s 200 koňmi a 440 Nm točivého momentu, jenž doplnil osmistupňový automat a pohon všech kol.
Kodiaq oproti tomu disponuje „jen“ dvoulitrovým turbodieselem, 190 koňmi, 400 Nm a sedmistupňovou dvouspojkou. Systém 4x4 pak má na palubě rovněž, je s ním však o 50 kilogramů lehčí. Vlastně by proto nemělo překvapit, že na stovce je o čtyři desetiny rychleji (8,7 s versus 9,1 s). Nicméně poté Hyundai potvrzuje, že objem ničím nenahradíte.
Nicméně i přes rychlejší rozlet při vyšším tempu nakonec tato kategorie vyznívá spíše ve prospěch Škody, a to i přesto, že Kodiaq má o 11 litrů menší palivovou nádrž a při lehce vyšší skutečnou spotřebu (7,5 l/100 km versus 7,2 l/100 km) disponuje nižším dojezdem. Nicméně jeho podvozek pohlcuje nerovnosti lépe než ten korejský.
Dáno je to i tím, že Kodiaq dorazil do testu s nasazenými litými osmnáctkami a příplatkovým podvozkem DCC, zatímco Santa Fe ve vyšších výbavách již standardně počítá s 19palcovým obutím. Vizáži to samozřejmě prospívá, komfortu uvnitř však již tak moc ne. Ten pak ostatně zrovna příliš nenavyšuje horší odhlučnění než u Škody.
Kde ovšem Hyundai naplno prohrává, to je parketa, která dříve byla Korejcům vlastní. Jak asi již tušíte, jde o cenu, která v případě Santa Fe vystoupala na německém trhu na 53 600 Eur (cca 1,38 milionu Kč). To je o 7 450 Eur (asi 192 tisíc Kč) vyšší suma než u Škody s veškerými příplatky, což je zkrátka příliš vysoká propast.
Ač tedy Němci uznávají, že nové Hyundai Santa Fe je povedeným vozem a po stránce vizuální asi jen těžko bude hledat rovnocenného soupeře, vůči Škodě Kodiaq je méně praktické, hůře jezdící a především výrazně dražší. Pádu „až“ na druhé místo tak nedokáže zabránit ani pětiletá záruka a dvouleté servisní prohlídky.























































































Vizuální agresivitu a přitažlivost nelze novému Hyundai Santa Fe upřít...
...nicméně i přesto nakonec korejská novinka souboj se Škodou Kodiaq prohrála
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Klíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
před 2 hodinamiNávrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
před 3 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 5 hodinamiDalší evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 6 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včera
Živá témata na fóru
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.07. 11:33 - Brok1971
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis