Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci zkouší nový způsob, jak donutit lidi vzdát se svých aut, teď už úplně
29.6.2021 | Petr Prokopec
Němci dosud motivovali lidi hlavně k tomu, aby se vzdali aut se spalovacími motory a přesedli to elektromobilů, není je ale zkouší z aut vysadit úplně. Motivace ale asi nebude dost silná.
Němci v poslední době blázní a tváří se, že chtějí být snad zelenější než zelená. Zapojil se do toho i koncern Volkswagen, na kterém po zveřejnění kauzy Dieselgate zůstal velký škraloup. Toho se německá automobilka hodlá zbavit pomocí svého závazku elektromobilitě. A jelikož jde o opravdu velkou firmu, její lobbování dopadlo na úrodnou půdu. Momentálně proto Němci dělají vše proto, aby se zbavili nejen dieselů, ale spalovacích motorů obecně.
Až dosud byl elektrický pohon protěžován s pomocí dotací, stejně jako mu nahrával zákaz vjezdu starších benzinových a dieselových vozů do center některých měst. Jelikož však ta se stávají stále čistší, začal aktivistům i politikům docházet dech. A proto Denzlingen ležící v Badensku-Württembersku přišel s novou motivací, která jde proti autům úplně. Lidem, kteří se rozhodnou zbavit svého spalovacího vozu a zároveň svým podpisem stvrdí, že si žádné takové během tří let nekoupí, vyplatí radnice jednu ze tří možných kompenzací.
Němci si mohou zvolit, zda dostanou dotaci 500 Eur (cca 12 800 Kč) na zakoupení ročního kuponu na městkou hromadnou dopravu v hodnotě 630 Eur (16 100 Kč) nebo poukázku taktéž na 500 Eur na nákup elektrokola libovolné značky. Třetí možností je pak voucher na 200 Eur (5 200 Kč), kterým lze zaplatit jednu z veřejných služeb, třeba odvoz popelnice. Zrovna tato varianta je ovšem nejméně motivující, jakkoliv ani dvě zbývající asi nebudou lidé vítat s otevřenou náručí a bouřlivým potleskem.
Je proto otázkou, zda Denzlingenu vyjde jeho plán být klimaticky neutrální již v roce 2035, tedy patnáct let před zbytkem Německa. Jakkoliv může působit přátelštěji než zákazy těch či oněch aut, lidi motivuje k obětem jen málo. Koneckonců si jen stačí uvědomit, že s takovým autem může vyrazit kdykoliv kamkoliv, třeba na nákup nebo pro dítě do školky. V MHD se však musíte přizpůsobit řádu i trase a na cestách strávíte více času a na elektrokole toho moc neodvezete.
Pokud by tedy Denzlingen chtěl občany řádně namotivovat, musel by sáhnout hlouběji do kapsy. Jinak lidé raději využijí dotací spojených s elektromobily, které v Německu dosahují až absurdní výše a kterými lidé šetří životní prostředí maximálně tak na papíře, neboť i kdybychom pominuli emise spojené s výrobou těchto aut a produkcí elektrické energie, stále tu máme jemné prachové částice PM2.5, které jsou spojené i s elektrickým pohonem.
Elektrokola nabízí třeba Peugeot, přičemž ceny se pohybují okolo 100 tisíc korun. Občané německého Denzlingenu si tuto částku mohou snížit o 12 800 Kč, ovšem pouze za předpokladu, že se zbaví auta a žádné další si nekoupí. To není zrovna skvělá motivace. Foto: Peugeot
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva