K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží relativně dostupným vozem je stále VW Phaeton.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč

22.8.2020 | Petr Miler

K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč

/

Foto: Tiemeyer GmbH, Mobile.de

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží relativně dostupným vozem je stále VW Phaeton.

Volkswagen Phaeton 4,2 V8 FSI po faceliftu v roce 2010 přišel zájemce nejméně na 2 miliony českých korun. O něco přívětivější cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu relativně dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné pořádně provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholná provedení jako W12 4Motion za další miliony. To ale neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě raketovou rychlostí.

Phaeton byl pro řadu lidí dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže se v podstatě jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nebyli příliš ochotní utrácet závratné částky za podřízené postavení mezi vozy prémiových značek a nic se na tom nezměnilo ani v právě končící dekádě. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do roku 2015 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.

I v této době se ale našli tací, kteří si Phaeton koupili jako nový a z jejich „chyb” (přinejmenším ekonomicky je těžké tuto volbu vnímat jinak) můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů, i mezi nimi ale září stále zánovně vyhlížející kus ze samotného konce výroby našlapaný příplatkovou výbavou na fotkách níže.

Pochází z roku 2015 a dnes stojí 31 870 Eur (831 tisíc Kč), tedy asi jako lépe vybavená Škoda Superb se základním motorem 1,5 TSI, ani motor 2,0 TSI za tyto peníze nedostanete. Nemusí to znít jako tak nízká suma, ale považte - je to o závratných 90 tisíc Eur méně než 122 tisíc Eur na původní faktuře (skoro 3,2 milionu Kč) před pěti léty. V českých korunách to znamená o 2,4 milionu Kč nižší cenu za necelých 5 let starý luxusní vůz bez zjevných nedostatků a stále s malým nájezdem.

Cenový propadák není zaprášená ojetina čekající na smilování v rohu oplocené plochy, ale spíše výstavní kousek s pohonem 4,2 V8 FSI 4Motion a nájezdem jen 62 883 kilometrů. Vidlicový osmiválec byl celou dobu pod kontrolou servisu. Pravidelná údržba je doložena fakturami z autorizovaných servisů, na fotkách ale zaujme hlavně nevšední výbava pro cestující vepředu i vzadu - v tomto autě je skutečně vše, na co v době jeho vzniku šlo pomyslet.

Vkusný přepych prostupuje celým vnitřní prostorem vyplněným jemnou kůží od Poltrona Frau. Šedé sedačky s pamětí jsou vyhřívané i chlazené, příjemnému žití za volantem dále slouží například dvojité prosklení vozu, od cesty izoluje vzduchový podvozek noční krajinu promění v den bi-xenovoé přední reflektory s natáčením. Z dlouhého seznamu výbavy stojí za vyzdvižení příplatkové ozvučení deseti reproduktory, příjem televizního signálu i s obrazovkami pro cestující vzadu, elektrické střešní okno, čtyřzónová klimatizace nebo vyhřívané trysky ostřikovačů. Balík příplatků je úhledně zakomponován do dřevěného obýváku s chromovanými doplňky přesně podle nejvyšších kritérií ne zase tak dávné doby.

Tento pětiletý Phaeton je horkým kandidátem na to, aby učaroval někomu toužícímu po maximální hodnotě za minimum peněz. Vůz je skutečně osobním dílem technokratického Piëcha, který po celou svou kariéru přesvědčen, že špičková technická řešení se prodají sama. Většinou měl pravdu, tady se ale mýlil a podcenil do značné míry iracionální přitažlivost prestižnějších značek. Přesto se na výrobě tohoto nezmara nikdy nešetřilo a zachovalé exempláře budou dělat velkou parádu ještě dlouho. Respekt smetánky si tohle auto už nikdy nezíská, ale za jeho ceny nebude složité přehlížet ohrnuté nosy rozmazlených majitelů poslední generace třídy S v ne zas o tolik menším luxusu za zlomek ceny.


K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 1 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 01K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 2 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 02K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 3 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 03K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 4 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 04K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 5 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 05K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 6 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 06K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 7 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 07K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 8 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 08K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 9 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 09K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 10 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 10K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 11 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 11K mání je německý král ztráty hodnoty, za pár let i km pozbyl na ceně 2,4 milionu Kč - 12 - VW Phaeton 2015 extremni ztrata hodnoty prodej 12
Opomíjený koncernový luxus je králem ztráty hodnoty svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo jako základní Škoda Superb a přitom původně přišlo majitele na více než 3 miliony korun. Foto: Tiemeyer GmbH, Mobile.de

Zdroj: Mobile.de přes Auto Bild

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše