Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nenecháme nikoho vyrábět náš Defender,” říká Land Rover, vzkříšení nebude
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není důležité, zda se britská značka s miliardářem Ratcliffem nedohodla, či vše byl jen výmysl médií. Původní Defender se zkrátka už nevrátí.
Před pár dny se médií začala šířit informace, že originální Land Rover Defender není až tak zcela po smrti. Vzkříšení modelu měl mít na svědomí britský miliardář a zakladatel chemického impéria Ineos Jim Ratcliffe. Ten se podle zpráv měl blížit uzavření dohody s vedením automobilky, na jejímž základě by měl zapůjčené nejen duševní vlastnictví, ale zároveň by odkoupil i některé obráběcí nástroje a součásti výrobní linky.
Řadě fanoušků legendárního off-roadu tak svitla nemalá naděje, neboť nová generace Defenderu poněkud vyměkne. Ratcliffova kreace měla oproti tomu zůstat u původních schopností, jenž by okořenila moderní pohonnou jednotkou. Rázem bychom tak měli čest s vozem, který by dost možná zastínil i originál Land Roveru. A možná právě proto se znovuvzkříšení Defenderu nedočkáme.
Mluvčí britské automobilky totiž veškeré spekulace popřel s tím, že „nenecháme nikoho, aby vyráběl náš Defender“. Značka pak zároveň v oficiálním prohlášení uvedla, že „neexistují plány na znovuzahájení výroby předchozí generace Defenderu - ten bude navždy ikonou Land Roveru. Zároveň zůstává klíčovou částí naší produktové strategie, neboť práce na nástupci již začaly.“
Aktuálně je přitom otázkou, zda veškeré spekulace byly založeny na skutečném jednání či zda se Land Rover s Ratcliffem nedohodl. Mluvčí společnosti Ineos pouze uvedl, že na pokyn miliardáře nebude tyto zvěsti jakkoliv komentovat. Co to přesně může značit, zvažte sami.
Originální Defender tedy bohužel zůstává definitivně po smrti a my tak můžeme jen čekat na nástupce, který dorazí v roce 2018. Je ovšem nad slunce jasnější, že ze stejného či alespoň hodně podobného těsta nebude, Defender zkrátka byl, je a navždy bude jen jeden.
























Land Rover Defender již vzkříšen nebude, spekulace o možné odprodeji duševního vlastnictví značka dementovala
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
před 5 hodinamiV Itálii začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 7 hodinamiManuální převodovky zažívají nečekaný comeback, jejich podíl i v Evropě znovu roste. Až tak dobrá zpráva to ale není
před 8 hodinamiJediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 10 hodinamiRegulace EU vrací brzdy aut zpátky v čase o víc než 50 let, její tlaky stále víc popírají evoluci
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva