Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
24.4.2024 | Petr Miler
Pokud bychom si dnes s vyššími nároky a přitom omezeným rozpočtem chtěli koupit moderní auto pořád bez většiny nesmyslů a velmi slušnou perspektivou mnoha let dalšího bezproblémového fungování, bude to něco takového.
Možná si ještě vzpomenete na nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem a ve vůbec v pěkném provedení. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.
Pokud byste chtěli novější iteraci téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes (protože nová spalovací auta v podstatě nevyvíjí a Octavia IV, Superb IV i Kodiaq II jsou jen velkými facelifty svých předchůdců), obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.
Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil a řádně si ho užíval. Tohle auto si někdo specifikoval právě takto a přidal i spoustu výbavy - nechybí světlé kožené čalounění, elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla, navigace, lepší audio... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít i v pozici náročnějšího uživatele, na palubě je. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.
Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu, v rukou pouze dvou majitelů najeto pouhých 47 700 km. To je na Octavii skoro nic, na desetiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že vůz pořád působí jako roční auto, dokonce voní jako nové auto. Něco takového neposoudíme, ale z fotek vypadá opravdu dobře, není z nich patrné téměř žádné opotřebení či poškození. Nelíbí se nám jen zatmavení zadních světel, to si mohl majitel odpustit, na druhou stranu kvitujeme ochranu sedadel dekami, zejména těch zadních, kde sedávaly malé děti i se sedačkami. Z toho je patrné, že majitel je citlivý člověk a auto udržuje fit, jak to jen jde, po takových autech je dobré v bazarech jít.
Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 20 7292 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 520 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako nový vůz dnes dáte hodně přes 1 milion Kč. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy škodovka počítá s tím, že nová Fabie bude stát přes 600 tisíc? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka, ale posuďte sami.















Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 10 let jen 47 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: G.F., publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI Green tec DSG 4x4 Elegance@Mobile.de
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva