Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zpackaný pokus Lamborghini o návrat slavného Countach nemůže vystát ani autor originálu
24.10.2021 | Petr Miler
Na oficiálním videu se ještě tvářil smířlivě, když ale dostal prostor vyjádřit se k vozu otevřeně, řekl jasně, jak věc vnímá - na podobném parazitování na minulosti svou kariéru nepostavil a nikdy by k tomu sám nesvolil.
Když jsme vám v létě poprvé ukazovali pokus Lamborghini navázat na ikonický Countach, označili jsme jej za velké zklamání a hovořili jsme o až příliš okaté snaze obrat bohaté lidi o další miliony. Nechápejte nás špatně, milujeme původní Countach, ctíme jej jako jeden z ikonických supersportů definujících celou jednu automobilovou éru a byli bychom jen rádi, kdyby se na něj Lambo pokusilo důstojně navázat. To by ale muselo jít jinou cestou než nešťastným překarosováním beztak zastaralého Aventadoru s trochou nové techniky též použité v jiném modelu.
O slávu originálu se do značné míry zasloužil autor jeho designu, legendární Marcello Gandini. Tohoto člověka mnozí považují za nejlepšího designéra všech dob a je složité tomu odporovat. Je autorem většiny ikonických Lamb včetně přelomové Miury, ohromujícího Urraca či právě Countach, stvořil ale nespočet dalších aut. Je to znovu on, kdo dal za vznik Lancii Stratos, původnímu Maserati Quattroporte, Alfě Monteral, prvnímu BMW 5, uhrančivému Renaultu 5 Turbo, prototypům Bugatti EB110 nebo Citroënu BX. Párkrát sáhl i vedle, kdo ne, jeho životopis je ale učebnice automobilového designu a podívejte se, jak široký záběr má. Sporťák, obyčejné auto, luxusní limuzína, tenhle člověk uměl dát atraktivní háv kde čemu a pokaždé jinak.
Už v době prezentace nového Countach byl osloven Lamborghini, aby se k němu vyjádřil, tehdy ale zůstal neutrální. Ani nadšený, ani zklamaný, nakonec když vás automobilka, která vás dekády živila, pozve k hodnocení svého nového díla, asi si neodplivnete na zem a neřeknete: „Fuj!” Nyní se jej ale na Countach zeptal magazín Car Body Design a sám jeho slova hodnotí tak, že se od novinky distancuje. My bychom skoro řekli, že ji nemůže vystát. Nechme ale mluvit mistra.
„Své jméno jakožto automobilového designéra jsem postavil hlavně prací na supersportech Lamborghini coby jedinečných konceptech. Každý nový model, na kterém jsem pracoval, měl být inovací, přelomovým strojem, něčím úplně jiným než ten předchozí. Odvaha, schopnost udělat něco revolučního, aniž byste se zuby nety drželi úspěchu předchozího vozu a odhodlání nepodlehnout jednotvárnosti, byly naprostou podstatou mé práce. Je jasné, že trh i marketing se od té doby hodně změnily, ale pokud jde čistě o mě, opakovat vzor z minulosti představuje negaci základních principů mé DNA,“ řekl k novému Countachi Gandini.
Co k tomu dodat? Nový Countach skutečně není nic nového, jen designově vcelku lacině vychází z originálu a technicky z dalších dvou aut Lamba. Není tu nic přelomového, nic revolučního, je to prostě slepenec existujících věcí prodávaný za miliony dolarů jako něco výjimečného. Nefandíme tomu, nemůžeme, stejně jako dnes už 83letý italský génius designu.
Lamborghini Countach je podle nás jen nepovedenou předělávkou ikonického originálu a jeho autor Marcello Gandini to evidentně nevidí jinak. Každé auto podle něj má být něco nového a nežít jen ze slávy svého předchůdce. Foto: Lamborghini
Zdroj: Car Body Design
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva