Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte
27.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levná značka má Nissanu pomoci k vyšším prodejům a splnění vlastního strategického plánu. Činit se začne v Jižní Africe, Indii, Indonesii a Rusku.
V průběhu loňského roku se automobilkám z celého světa povedlo překonat jeden rekord. Vůbec poprvé v historii totiž bylo vyrobeno přes 60 milionů nových automobilů. Na každý den tak připadá nějakých 165 tisíc kusů, což rozhodně není malé číslo. S ohledem na naše zpravodajství zabývající se hlavně evropskými trhy je ovšem jasné, že Starý kontinent zasáhl jen menší měrou (přesně pětinou). Je proto více než logické, že v letech budoucích se automobilky hodlají soustředit hlavně na trhy mimoevropské.
Typickým příkladem těchto snah se zdá být značka Datsun. Znovu vzkříšené aktivum Nissanu se totiž v roce 2014 zaměří na Jižní Afriku, Indii, Indonesii a Rusko. Z posledně jmenované země přitom dorazí velká část komponentů, neboť technologickou stránku bude Datsun sdílet s novými modely Lady. Spolupráce ruského AvtoVAZu a aliance Renault-Nissan ostatně není ničím novým a příští rok tak pouze zesílí.
Představení levné odnože i specifikování konkrétních trhů pro Datsun je přitom součástí globální strategie Nissan Power 88, podle které by automobilka v roce 2016 měla dosahovat osmiprocentního čistého zisku (na této úrovni se pohybují spíše prémiové značky) a zároveň obsadit 8 % globálního trhu. Což by podle výše zmíněných výsledků znamenalo prodej minimálně 4,5 milionu vozů.
Zajímavé je, že tohoto cíle již Nissan dosáhl bez jakékoliv levné značky. Loni se mu totiž podařilo celosvětově prodat 4,9 milionu vozů (417 636 kusů v Evropě, 1,14 milionu v Americe a 1,18 milionu v Číně). S příchodem Datsunu by tak automobilka mohla začít ohrožovat i velkou trojku v podání Toyoty, General Motors a Volkswagenu. I když v takovém případě by Datsun musel být veleúspěšný.
Záležet samozřejmě bude nejen na kvalitě, výbavě a ceně modelů této odnože, ale také na vzhledu. Malou nápovědu by přitom mohl přinést vůbec první snímek přídě nového Datsunu, který by se měl představit ještě letos. Zatím ale více než co jiného ukazuje hlavně logo značky.



Znovuvzkříšení značky Datsun bylo poprvé oznámeno v loňském roce. V tom příštím bychom se měli dočkat prvního produkčního modelu po 31 letech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 8 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 9 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 11 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
včeraAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva