Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte
27.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levná značka má Nissanu pomoci k vyšším prodejům a splnění vlastního strategického plánu. Činit se začne v Jižní Africe, Indii, Indonesii a Rusku.
V průběhu loňského roku se automobilkám z celého světa povedlo překonat jeden rekord. Vůbec poprvé v historii totiž bylo vyrobeno přes 60 milionů nových automobilů. Na každý den tak připadá nějakých 165 tisíc kusů, což rozhodně není malé číslo. S ohledem na naše zpravodajství zabývající se hlavně evropskými trhy je ovšem jasné, že Starý kontinent zasáhl jen menší měrou (přesně pětinou). Je proto více než logické, že v letech budoucích se automobilky hodlají soustředit hlavně na trhy mimoevropské.
Typickým příkladem těchto snah se zdá být značka Datsun. Znovu vzkříšené aktivum Nissanu se totiž v roce 2014 zaměří na Jižní Afriku, Indii, Indonesii a Rusko. Z posledně jmenované země přitom dorazí velká část komponentů, neboť technologickou stránku bude Datsun sdílet s novými modely Lady. Spolupráce ruského AvtoVAZu a aliance Renault-Nissan ostatně není ničím novým a příští rok tak pouze zesílí.
Představení levné odnože i specifikování konkrétních trhů pro Datsun je přitom součástí globální strategie Nissan Power 88, podle které by automobilka v roce 2016 měla dosahovat osmiprocentního čistého zisku (na této úrovni se pohybují spíše prémiové značky) a zároveň obsadit 8 % globálního trhu. Což by podle výše zmíněných výsledků znamenalo prodej minimálně 4,5 milionu vozů.
Zajímavé je, že tohoto cíle již Nissan dosáhl bez jakékoliv levné značky. Loni se mu totiž podařilo celosvětově prodat 4,9 milionu vozů (417 636 kusů v Evropě, 1,14 milionu v Americe a 1,18 milionu v Číně). S příchodem Datsunu by tak automobilka mohla začít ohrožovat i velkou trojku v podání Toyoty, General Motors a Volkswagenu. I když v takovém případě by Datsun musel být veleúspěšný.
Záležet samozřejmě bude nejen na kvalitě, výbavě a ceně modelů této odnože, ale také na vzhledu. Malou nápovědu by přitom mohl přinést vůbec první snímek přídě nového Datsunu, který by se měl představit ještě letos. Zatím ale více než co jiného ukazuje hlavně logo značky.



Znovuvzkříšení značky Datsun bylo poprvé oznámeno v loňském roce. V tom příštím bychom se měli dočkat prvního produkčního modelu po 31 letech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
