Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Corvette je téměř vyprodaná, i když nemá finální cenu a skoro nikdo ji neviděl
29.7.2019 | Petr Prokopec
Zákazníci vzali dealerství útokem, přestože ani nevědí, kolik bude novinka přesně stát a nemohou si ji ani prohlédnout, natož vyzkoušet. Překoná lidový sporťák znovu „lidový vůz“?
Osmá generace Chevroletu Corvette od svého představení nepřetržitě plní stránky médií. Není to překvapivé, v případě amerického kultovního sporťáku totiž došlo na největší změnu od roku 1955, kdy se pod dlouhou příď nastěhoval osmiválcový motor. Tato pohonná jednotka zůstává ve výbavě také nejnovějšího provedení, nicméně vpředu ji už nenajdeme. Místo toho zamířila za záda řidičů, což by dle Chevroletu mělo Corvette posunout na ještě vyšší úroveň než dosud. Tedy jinými slovy, Amerika by měla s Evropou nejen držet krok, ale dostat se i před ní.
Při pohledu na superlativy, které novinku doprovází, nakonec ani moc neudivuje, že nová Corvette je pomalu vyprodána. Nikoliv samozřejmě po celou dobu, co bude v nabídce, designový šéf koncernu General Motors Michael Simcoe mluví o autech modelového roku 2020, která by se měla dostat na trh během následujících 12 měsíců. Simcoe nezmínil konkrétní čísla, je ale jasné, že půjde o desítky tisíc aut.
„Objednávky pomalu vyrovnaly plán produkce pro první rok. Je téměř vyprodaná. Respektive je velmi blízko tomu, aby byla brzy vyprodaná,“ uvedl k osmé generaci Simcoe. My přitom jen můžeme dodat, že za posledních dvacet let byl pro Corvette vůbec nejhorším obdobím rok 2010, kdy bylo v Americe prodáno „pouze“ 12 624 kusů. Nicméně ve většině případů se vůz pohyboval nad 20 tisíci registracemi ročně, v roce 2006 pak dosáhl absolutního rekordu, kdy prodáno bylo 36 518 exemplářů.
Corvette lze tedy pomalu brát za lidový sporťák, což jen vede ke srovnání s „lidovým vozem“. V roce 2006 se v Americe prodalo méně Volkswagenů Golf než sporťáku s osmiválcem pod kapotou, Evropan oslovil jen 28 699 zákazníků. Je však nutné dodat, že zejména v posledních čtyřech letech (tedy po vypuknutí kauzy Dieselgate) prodeje zamířily výrazně nahoru, třikrát byla překonána meta 60 tisíc prodaných vozů a loni Němci dosáhli na 42 271 registrací.
Zpět ale ke Corvette, od níž nejspíše můžeme očekávat velké věci. U šesté i sedmé generace první kompletní rok ve výrobě představoval pokaždé prodej zhruba 35 tisíc exemplářů. Trh se sice mezitím změnil, nicméně nesmíme zapomínat na skutečnost, že novinka zvládá sprint z klidu na stovku pod tři sekundy. Základní cena by přitom neměla přesáhnout 1,36 milionu korun, lákadlo tu tedy máme enormní. Zvláště když krize by ještě nějakou chvíli neměla vypuknout.
Jsme tedy zvědavi na upřesnění všech čísel, což se ostatně netýká pouze objednávek a produkčních kvót, ale rovněž i zmiňované ceny. Ta stále ještě nebyla přesně stanovena, stejně jako na potvrzení čeká nejvyšší rychlost. Zákazníky ale evidentně nic z toho nezajímá, showroomy Chevroletu berou útokem i s tím málem, co o novince vědí. U Dodge možná proto přemýšlí, jestli náhodou nucený odchod Viperu do věčných lovišť nebyl předčasný.














































Přesunutím motoru zepředu doprostřed zájem o novou Corvette C8 nepolevil, naopak se dost možná dočkáme prodejních rekordů
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon