Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Corvette je téměř vyprodaná, i když nemá finální cenu a skoro nikdo ji neviděl
29.7.2019 | Petr Prokopec
Zákazníci vzali dealerství útokem, přestože ani nevědí, kolik bude novinka přesně stát a nemohou si ji ani prohlédnout, natož vyzkoušet. Překoná lidový sporťák znovu „lidový vůz“?
Osmá generace Chevroletu Corvette od svého představení nepřetržitě plní stránky médií. Není to překvapivé, v případě amerického kultovního sporťáku totiž došlo na největší změnu od roku 1955, kdy se pod dlouhou příď nastěhoval osmiválcový motor. Tato pohonná jednotka zůstává ve výbavě také nejnovějšího provedení, nicméně vpředu ji už nenajdeme. Místo toho zamířila za záda řidičů, což by dle Chevroletu mělo Corvette posunout na ještě vyšší úroveň než dosud. Tedy jinými slovy, Amerika by měla s Evropou nejen držet krok, ale dostat se i před ní.
Při pohledu na superlativy, které novinku doprovází, nakonec ani moc neudivuje, že nová Corvette je pomalu vyprodána. Nikoliv samozřejmě po celou dobu, co bude v nabídce, designový šéf koncernu General Motors Michael Simcoe mluví o autech modelového roku 2020, která by se měla dostat na trh během následujících 12 měsíců. Simcoe nezmínil konkrétní čísla, je ale jasné, že půjde o desítky tisíc aut.
„Objednávky pomalu vyrovnaly plán produkce pro první rok. Je téměř vyprodaná. Respektive je velmi blízko tomu, aby byla brzy vyprodaná,“ uvedl k osmé generaci Simcoe. My přitom jen můžeme dodat, že za posledních dvacet let byl pro Corvette vůbec nejhorším obdobím rok 2010, kdy bylo v Americe prodáno „pouze“ 12 624 kusů. Nicméně ve většině případů se vůz pohyboval nad 20 tisíci registracemi ročně, v roce 2006 pak dosáhl absolutního rekordu, kdy prodáno bylo 36 518 exemplářů.
Corvette lze tedy pomalu brát za lidový sporťák, což jen vede ke srovnání s „lidovým vozem“. V roce 2006 se v Americe prodalo méně Volkswagenů Golf než sporťáku s osmiválcem pod kapotou, Evropan oslovil jen 28 699 zákazníků. Je však nutné dodat, že zejména v posledních čtyřech letech (tedy po vypuknutí kauzy Dieselgate) prodeje zamířily výrazně nahoru, třikrát byla překonána meta 60 tisíc prodaných vozů a loni Němci dosáhli na 42 271 registrací.
Zpět ale ke Corvette, od níž nejspíše můžeme očekávat velké věci. U šesté i sedmé generace první kompletní rok ve výrobě představoval pokaždé prodej zhruba 35 tisíc exemplářů. Trh se sice mezitím změnil, nicméně nesmíme zapomínat na skutečnost, že novinka zvládá sprint z klidu na stovku pod tři sekundy. Základní cena by přitom neměla přesáhnout 1,36 milionu korun, lákadlo tu tedy máme enormní. Zvláště když krize by ještě nějakou chvíli neměla vypuknout.
Jsme tedy zvědavi na upřesnění všech čísel, což se ostatně netýká pouze objednávek a produkčních kvót, ale rovněž i zmiňované ceny. Ta stále ještě nebyla přesně stanovena, stejně jako na potvrzení čeká nejvyšší rychlost. Zákazníky ale evidentně nic z toho nezajímá, showroomy Chevroletu berou útokem i s tím málem, co o novince vědí. U Dodge možná proto přemýšlí, jestli náhodou nucený odchod Viperu do věčných lovišť nebyl předčasný.














































Přesunutím motoru zepředu doprostřed zájem o novou Corvette C8 nepolevil, naopak se dost možná dočkáme prodejních rekordů
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva