Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Ford Mondeo? Pusťte ho z hlavy, jeho příchod na trh se znovu odkládá
26.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Strategie One Ford zřejmě značí počet nabízených modelů i provozovaných továren. Tvrdá restrukturalizace aktivit v Evropě k něčemu takovému vede.
Ford se během posledních pěti let potýká s až dvacetiprocentním snížením poptávky po svých vozech na evropských trzích. Letošní očekávaná ztráta se má vyšplhat na v přepočtu kolem 20 miliard korun a modrý ovál se proto rozhodl pro překvapivé změny, které povedou ke komplikacím ve výrobě.
Centrála ve Spojených státech včera oznámila, že do konce roku 2014 uzavře svou továrnu v belgickém městě Genk, ačkoli ještě před měsícem vedení koncernu zaměstnance i belgické úřady ujišťovalo, že zde 14. října 2013 rozjede produkci nové generace Fordu Mondeo pro evropské zákazníky.
Z linek belgické továrny sjíždějí kromě Mondea také MPV S-Max a Galaxy a to znamená, že Ford bude muset zařídit přesun výroby i pro ně. Tak snadné to ale nebude. Všechny tři stroje by měl zvládnout závod ve španělské Valencii, problém je ale v tom, že tamní fabrika staví kompaktní van C-Max a jeho většího sourozence Grand a pět modelů je už zkrátka moc. Právě proto by se měl C-Max přestěhovat ze Španělska do německého Saarlouis.
Ne že by to nešlo, jenže koncernová škatulata na pochodu napříč Evropou patrně způsobí pořádné opoždění náběhu výroby nového Mondea. Zdroje ve Fordu tvrdí, že se zákazníci nedočkají dříve než před rokem 2014. Tou dobou uplynou od první prezentace této typové řady minimálně dva roky a od předchozího odkladu rok a půl. Nebylo by tedy překvapivé, kdyby to zákazníci dali Fordu pocítit na menším zájmu.
Přesto Fordu zřejmě nic jiného nezbývá. „Navrhovaná restrukturalizace našich evropských výrobních kapacit je základní součástí plánu na posílení pozice Fordu v Evropě, abychom se mohli vrátit k zisku a růstu,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe.
Ani stažení aktivit z Belgie a opuštění šampionátu mistrovství světa v rallye WRC ale evidentně nestačí. Ford dnes upřesnil, že se zbaví také svého posledního závodu v Británii v Southamptonu, který měl vyrábět nový Transit a aby zde modrý ovál udělal za sebou dokonalou tečku, zruší také pobočku v Dagenhamu zabývající se lisováním a obráběním komponentů. Užitkový model se přestěhuje do turecké továrny v Kocaeli.
Připravovaná úsporná opatření by měla snížit roční produkci o 18 procent, což dělá asi 355 tisíc automobilů, přičemž úspory jsou odhadovány na 350 až 390 milionů Eur, v přepočtu od 8,75 do 9,75 miliardy Kč. To nás ale jako zákazníky moc zajímat nemusí, pro nás platí zejména to, že nové Mondeo můžeme pro tuto chvíli pustit z hlavy. Čekat na zahájení jeho prodeje další desítky měsíců budou jen zapálení „fordisté”...


















Na tento vůz může Evropa nejméně do začátku roku 2014 zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB