Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží

Když nějaké auto vydrží na některých trzích jen rok a i u nás se zařadí mezi absolutně nejméně žádané vozy v prodeji, víte, že výrobce šlápl šeredně mimo. To ale ještě nutně neznamená, že o pár let později takový vůz koupíte za pár šupů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží

14.4.2022 | Petr Miler

Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží

/

Foto: Serva Volvo, publikováno se souhlasem

Když nějaké auto vydrží na některých trzích jen rok a i u nás se zařadí mezi absolutně nejméně žádané vozy v prodeji, víte, že výrobce šlápl šeredně mimo. To ale ještě nutně neznamená, že o pár let později takový vůz koupíte za pár šupů.

Snad každá firma by se měla snažit nabízet své produkty tak, aby jimi co nejefektivněji oslovila maximum zákazníků. Nevíme, do jaké míry to v automobilovém světě platí dnes, kdy se stále více výrobců vydává směrem k výlučnému nabízení elektrických modelů, o které je minimální zájem i v západních zemích, natož pak u nás. Přinejmenším donedávna to ale platilo.

Jednou z manter se stala snaha o nabízení velmi specificky pojatých modelů, které by zasáhly slušnou část trhu, na níž by se firma nemusela potýkat ideálně s žádnou konkurencí. Proslulo tím do značné míry BMW, jehož SUV-kupé, vysoké liftbacky či pětidvéřová kupé byla nebo jsou v některých třídách unikáty. S některými takovými modely Mnichov uspěl, s jinými ne. Se svou trochou do mlýna ale v roce 2015 přispěchalo i Volvo, které podle vlastních slov jako první značka uvedlo na trh něco jako terénní sedan.

K čemu je takové auto dobré? To je otázka za milion, pokud bychom si na ni ale troufnuli upřímně odpovědět, pak nejspíše řekneme, že k ničemu. Přesvědčit se o tom mohlo i samo Volvo, o jehož S60 Cross Country byl svého času na většině trhů prakticky nulový zájem a i u nás šlo o jeden z největších propadáků. Nebyla to přitom až takový prvotina, jak by si Švédové přáli, ještě dříve v SSSR experimentovali s něčím charakterově podobným. A úspěch to také nebyl.

Nemůžeme říci, že by nás to překvapovalo, však lidé, kteří si kupují sedany, povětšinou nejezdí každý víkend na chatu či na expedice do neprostupných končin. Zvýšený podvozek tak využije jen málokdo, spíše oněch pár milimetrů vede ke zvýšení spotřeby a zhoršení jízdních vlastností na silnici. Automobilky jsou ale někdy tvrdohlavé a prostě buší do zavřených vrat tak dlouho, dokud bolestivě nezjistí, že jsou opravdu zavřená.

O S60 Cross Country vážně nestál skoro nikdo, třeba ve Velké Británii se za první rok prodalo 34 vozů a dál už jej Švédové nenabízeli. U nás šlo tehdy o 3 auta za rok. Terénní sedan tak skončil po necelých 3 letech v prodeji jako totální propadák, jeden z největších vůbec. Prodejní čísla týkající se přímo této verze (protože sedan S60 byl jinak docela hit) nejsou k dispozici, některé zdroje ale hovoří o celkově asi 500 prodaných na celém světě. To zní bolavě.

Ať už je ale přesné číslo jakékoli, S60 Cross Country byl propadák. Narazit na takové auto v prodeji mezi ojetinami je tak velmi výjimečné, na některých trzích nenajdete jediné. A na celém Mobile.de reflektujícím podstatnou část evropského trhu, se nabízí 11 aut. Pokud byste si ale mysleli, že někdejší zavržení této podivnosti bude pramenit v naprostý nezájem a minimální ceny ojetin, pletli byste se.

Uvážíme-li, že tohle auto u nás svého času startovalo na 1 078 000 Kč a jde dnes o 5 až 7 let starý vůz, ceny nejsou vůbec nízké. Bez nějakých 400 tisíc Kč v kapse pro S60 Cross Country nevyrážejte bez ohledu na nájezd a vůz na fotkách níže, které nabízí nizozemský dealer Volva se 133 tisíci km ve víceméně tuctové specifikaci D4 s manuální převodovkou a lepší výbavou, přijde pořád na 18 500 Eur, tedy asi 452 tisíc Kč. A to je jeden z nejdostupnějších kusů v prodeji.

Jak vidno, zájem o tento model byl sice minimální, pár nadšených kupců ale tato koncepce auta mít musí. A jejich poptávka - spolu s prakticky nulovou nabídkou jakýchkoli alternativ - stačí na to, aby ceny neklesaly. Na věc se ale dá koukat i jinak. Chcete-li něco naprosto výjimečného, co v jiném provedení na silnici hned tak nepotkáte, máte za 400 až 500 tisíc Kč docela slušnou šanci takový vůz mít.


Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 1 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 01Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 2 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 02Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 3 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 03Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 4 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 04Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 5 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 05Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 6 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 06Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 7 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 07Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 8 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 08Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 9 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 09Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 10 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 10Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 11 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 11Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 12 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 12Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 13 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 13Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 14 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 14Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 15 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 15Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 16 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 16Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 17 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 17Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 18 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 18Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 19 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 19Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 20 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 20Obrovský propadák Volva, který na některých trzích skončil už po roce, je dnes docela ceněné zboží - 21 - Volvo S60 Cross Country ojete prodej 21
O tohle auto byl svého času tak malý zájem, že na některých trzích skončilo po roce a celkově nevydrželo v prodeji více než tři. Ani dobový nezájem ale nutně neznamená nízké současné ceny, tento kousek z roku 2017 koupíte přes relativně vysoký nájezd pořád za 452 tisíc korun. A většina zbylých exemplářů v prodeji je ještě dražší. Foto: Serva Volvo, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.