Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí
26.5.2020 | Petr Prokopec
Vzhledem ke své ceně i značce je pozoruhodně technicky a elektronicky vybavená a nakonec i překvapivě rychlá. Jenže na nové Supře lidem vadí, že není svá a s tím ani rychlost nic nenadělá.
Pátou generaci Toyoty Supra lze už pomalu považovat za symbol neúspěchu moderních hrátek se sdílením techniky mezi automobilkami. Návrat japonského kupé byl sice fanoušky po dlouhá léta vyhlížen, ovšem když na něj konečně došlo, bouřlivý aplaus se nekonal. Stojí za tím právě množství sdílených komponentů s BMW, které autu bere jakýkoli unikátní charakter a punc symbolu vrcholu japonské techniky.
Kupé je tedy již více než rok stíháno nemilosrdnými kritiky, kteří navíc objevují další a další komponenty, s nimiž Toyota nemá pranic společného. Nikoliv jen proto, že jde o díly od BMW, ale i s ohledem na výrobu, která neprobíhá v Zemi vycházejícího slunce, nýbrž v Rakousku v továrnách společnosti Magna Steyr. Zde se vyrábí i sesterské BMW Z4, které si nedávno připsalo jednu menší porážku. Souboj o srdce amerických zákazníků prohrálo, evropské registrace však již vyznívají ku prospěchu BMW.
Na starém kontinentu zůstaneme, neboť tu máme video mapující jízdu po německém Autobahnu. Zde se Supra rozjede až na 262 km/h skutečné rychlosti podle GPS, což je o hodně víc, než kolik má auto jet - také Toyota má být omezena elektronickým omezovačem na obligátní německou dvěstěpadesátku. Překonána tím je tedy předchozí čtvrtá generace, jejíž maximum končilo mimo Japonsko právě na oněch 250 km/h.
Dá se nicméně předpokládat, že ani dosažení takového tempa kritiky vozu neobměkčí. Supra se totiž hlavně díky prvnímu dílu ságy Rychle a zběsile stala automobilovou legendou, jež je schopná vyklepnout i Ferrari. Tedy značku, která je obecně spojována s nejvyššími rychlostmi přes 300 km/h. Takového tempa přitom Supra skutečně je schopná dosáhnout, ovšem musí již jít o tuningové provedení a nikoliv originál. To ale fanouškům nevysvětlíte, stejně jako fakt, že novinka nemá v předchůdci konkurenta ani ve sprintu.
Nelze se tomu nicméně divit, v případě Supry zkrátka věci nejsou jednoduché a náskok v přímém směru je jen jedním dílčím vítězstvím. V rámci vzhledu či duchovního odkazu však již novinka tahá za kratší konec provazu. Vůbec tedy nepředpokládáme, že jednou dosáhne stejného kultovního statutu, a to i za předpokladu, že je prokazatelně rychlejší, a to nikoliv jen v přímce, ale rovněž také na okruhu.




Toyota Supra sice na německém Autobahnu výrazně překonala udávané rychlostní maximum, to jí však u fanoušků nejspíše jen těžko spraví reputaci
Zdroj: Cars on Autobahn@Youtube
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB