Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Odvěký konkurent Top Gearu srovnal levné hatchbacky, zvítězil nečekaně ten nejstarší
9.12.2019 | Petr Prokopec
Vývoj aut v posledních letech ubíhá překotným tempem a co bylo ještě před pár dny novinkou, je rázem zralé na odpis. V těch nejvíce konkurenčních segmentech to tak funguje, mezi levnými vozy platí evidentně jiné pořádky.
Pokud máte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku a plánujete koupi nového vozu, nejspíše každým dnem nacházíte alespoň deset nových šedivých vlasů. Nabídka je totiž extrémně široká, stejně jako jsou rozmanité kvality, které daná auta nabízí. Pokud byste přitom měli objíždět showroomy a zkoušet každého z kandidátů na vlastní kůži, kromě nemalého množství času budete muset obětovat také značnou část rozpočtu. Proto jako na zavolanou přichází skupinový test odvěkého konkurenta Top Gearu.
Ještě než ovšem vůbec vstoupíme na startovní rovinku, je třeba připomenout, že Fifth Gear se v rámci nové série rozhodl obejít bez Tiffa Needella. Ten sice byl dosud stěžejní postavou, nicméně jak je vidno, pořad kvůli tomu až tak neutrpěl. Ačkoliv je otázkou, nakolik vás zaujme, neboť jde o klasickou automobilovou show a nikoliv o tu zábavnou z ranku novodobého Top Gearu či The Grand Tour. Na druhou stranu, ve hře je nyní hledání levného vozu, a o takový Jeremy Clarkson zakopává jen čirou náhodou.
Zákulisí tedy již hoďme za hlavu, místo toho si představme vozy, ze kterých dnes můžete vybírat. Jde o nabídku pokrývající zcela nová auta i veterány, jejich vývoj odstartoval ve chvíli, kdy vaše nyní již školou povinná dítka ještě nebyla na světě. Řeč je především o Volkswagenu up! a Fiatu Panda Cross, s nimiž o vaše srdce a peněženku soupeří Kia Picanto, Dacia Sandero, Toyota Aygo a MG3. Všechny tyto vozy lze přitom v Británii pořídit pod 10 tisíc liber (cca 303 tisíc Kč), u nás jsou obvykle ještě o něco levnější.
Jako první přitom selekci opouští Panda, a to především kvůli značnému hluku, který dovnitř proniká od větru i od podvozku. Obdobné výhrady mají Jason Plato a Jonny Smith také i Dacii Sandero, jejíž řízení je vágní a sedadla nabízí malou boční oporu. MG3 je pak sice díky 1,5litrovému motoru rychlejší než zbytek kandidátů, nicméně objemnější jednotka vede také k vyšší spotřebě. Proti Toyotě Aygo pak byl hlavně omezený prostor na zadních sedadlech či v zavazadelníku.
Díky této čistce se výběr smrskává pouze na dva vozy, jenž v podstatě nemohou být rozdílnější, jakkoliv útočí na tytéž smysly. Nicméně zatímco Volkswagen up! přišel na svět již v roce 2011 a od té doby se nějak výrazně nezměnil, Kia Picanto zamířila do prodeje teprve před dvěma lety. Do vínku tak dostala agresivnější design i výkonnější pohonné ústrojí. To se projevuje hlavně při souboji se stopkami, jenž jednoznačně dopadl v korejský prospěch.
Ovšem jak se zdá, Němci již poněkolikáté a nejspíše nikoliv naposledy našli recept na dokonalost. Ač tedy up! za pár měsíců čeká oslava desetiletého pobytu na trhu, své stáří nedává příliš najevo. Něco takového nejspíše nečekali ani ve Wolfsburgu, pročež asi nebude překvapivé, když své mini - stejně jako spřízněný Seat Mii a Škoda Citigo - koncern ponechá ještě nějakou dobu v prodeji bez výraznějších změn. Evidentně totiž nejsou potřeba, čas v segmentu nejlevnějších aut přece jen neutíká tak rychle.
Fifth Gear vybíral nejlepší levný vůz, srovnání nakonec poměrně překvapivě vyhrál letitý Volkswagen up!
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 4 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 5 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 7 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 8 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva