Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.
Od té doby, co koncern Volkswagen Group převzal v roce 1998 otěže značky Bentley, doznala britská automobilka značné modernizace. Představena byla hlavně řada Continental, se kterou dorazil také šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor W12. Ten v nabídce zůstává dodnes, přičemž zejména díky němu se Bentley může nazývat největším výrobcem dvanáctiválců na světě. Jen touto pohonnou jednotkou ovšem v Crewe nežijí.
Před pár lety tak Bentley pustilo do prodeje rovněž čtyřlitrový osmiválec, na jehož vývoji spolupracovalo s Audi. Svým výkonem přitom tato pohonná jednotka dokáže téměř vyrovnat svého objemnějšího kolegu, díky menšímu objemu a možné deaktivaci poloviny válců však rozhodně nežere i trávu okolo silnice. A co je podstatnější, po její implantaci není přední náprava tak zatížená, což prospívá i jízdnímu projevu.
Ani po příchodu osmiválcového agregátu ovšem Britové s Němci za zády neopouštějí téma modernizace svého portfolia. Nedávno jsme tak mohli uvést, že Bentley plánuje výraznou hybridizaci a dokonce se zabývá i turbodiesely. Ty sice podle nás naruší celkovou kultivovanost, snahy značky však lze chápat - pravidla Evropské unie platí pro všechny a ani britská automobilka si se svými maržemi nemůže dovolit platit nehorázné pokuty za každý nadlimitní gram emitovaného CO2.
Je tedy dost možné, že „naftožroutů“ se pod kapotou Bentley nakonec dočkáme. S čím ovšem v nejbližších letech rozhodně nemáme počítat, je absence 6,75litrového motoru V8, který pohání model Mulsanne. A to navzdory letitým kořenům agregátu - vůbec poprvé jej totiž Britové pod názvem L Series představili již v roce 1955. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, základní architektura je však shodná.
Momentálně tedy osmiválec produkuje 512 koní v 4 200 otáčkách a 1 020 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici již při 1 750 ot./min. Tuto sílu na zadní kola přenáší osmistupňový automat, což je pro většinu zákazníků dostačující technika, přičemž podle zdrojů z automobilky publikum ani po ničem modernějším netouží. Důraz je v tomto směru kladen spíše na výbavu a případnou personalizaci.
Pohonná jednotka s udávanou průměrnou spotřebou 16,9 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 393 g/km tedy zůstane v nabídce Bentley i nadále, což je podle nás chvályhodný počin. Agregátů s charakterem totiž již mnoho neexistuje.









Majitelům Bentley Mulsanne spotřeba a emise 6,75litrového osmiválce zjevně vrásky nedělají. Pohonná jednotka proto do důchodu ještě pár let nezamíří
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 7 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 15:59 - Předseda
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan