Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

13.11.2015 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

/

(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.

Doplněno 14.11.: Rekord Pagani je skutečný. Kris Sing zveřejnil na svém profilu na Instagramu fotografii tovární Zondy Revolucion, která je opatřena nálepkami připomínajícími nejen její zápis z trati Top Gearu, ale také čas 6:30 z Nordschleife. To můžeme považovat za oficiální potvrzení, na jakoukoli dokumentaci rekordní jízdy od Pagani ale stále čekáme...


Pagani Zonda Revolucion se představilo světu před dvěma roky. Již v té době jsme přitom vzpomínali rekordy Porsche 956 Stefana Bellofa, k němuž se italská karbonová bestie přibližovala poměrem výkonu a hmotnosti. O její pohon se totiž staral šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 800 koní a 730 Nm točivého momentu, jež šestistupňová sekvence přenášela na zadní kola. S tímto výkonem pak byla spárována hmotnost 1 070 kilogramů, výsledkem čehož se stalo 748 koní na tunu.

Bellofovo Porsche pro změnu dostalo do vínku 2,65litrový plochý šestiválec, který produkoval přibližně 635 koní. V kontrastu s tím pak stála architektura založená na vůbec prvním firemním hliníkovém monokoku, díky němuž hmotnost poklesla na pouhých 800 kilogramů. Jednoduchou matematikou se pak dostáváme k poměru 794 koní na tunu, který mimo jiné vedl i k tomu, že se Porsche 956 stalo v letech 1982 až 1985 čtyřikrát za sebou vítězem 24 hodin Le Mans.

My zde ovšem chceme zmínit o trochu jiný úspěch, a sice obkroužení Severní smyčky během kvalifikace na 1 000 km Nürburgringu v roce 1983. Bellof totiž dokázal deklasovat takřka 21 kilometrů dlouhý okruh za dosud nepřekonaných 6 minut a 11 sekund. Podle lidí z facebookové stránky Love Cars se mu přitom Zonda Revolucion nově výrazně přiblížila, neboť Zelené peklo pokořila s časem 6 minut a 30 sekund, tedy jen o 19 sekund pomaleji.

Jakkoliv nejde o rekord mezi produkčními vozy osazenými registrační značkou, mluvit zde můžeme o více než působivém výsledku. A to přesto, že Zondu Revolucion můžeme pomalu považovat taktéž za závodní vůz. Kromě výše zmíněného pohonného ústrojí je totiž vybavena kupříkladu stavitelným zadním křídlem ve stylu DRS. V kombinaci s upravenou karoserií pak při rychlosti 300 km/h produkuje okolo 2 000 kg přítlaku.

Dá se samozřejmě předpokládat, že vyjma cílové rovinky se Pagani na takové tempo nejspíše nerozjelo, nicméně i tak mohlo počítat s nemalou aerodynamickou podporou. Tím ale dnes končíme, pročež jen dodáme, že sama automobilka daný čas dosud nepotvrdila. Doufáme ovšem, že se tak stane velmi brzy a především že svá slova podepře videem, na které nejspíše se zaujetím pohlédne celý motoristický svět.


Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 1 - Pagani Zonda Revolucion rekord Nurburgring Nordshleife 01
Rekordem se chlubí i sám Pagani, nejde tedy o výmysl. Na záznam této extrémně rychlé jízdy se ale i tak podíváme rádi...

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 2 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 02Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 3 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 01Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 4 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 03Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 5 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 04Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 6 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 06Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 7 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 07Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 8 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 08Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 9 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 09Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 10 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 10Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 11 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 11Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 12 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 12Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 13 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 13Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 14 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 15Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 15 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 16Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 16 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 17Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 17 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 18Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 18 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 19
Pagani Zonda Revolucion prý mělo obkroužit Ring za působivých 6 minut a 30 sekund

Zdroje: Love Cars@Facebook, Kris Singh@Instagram

Petr Prokopec

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše