Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 308 GTi je lepší než VW Golf GTI, říká... sám Peugeot
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzský hot hatch má ve své lepší verzi o 42 koní více než ten německý. Není tedy divu, že má sklony k dominanci, zvláště při akceleraci.
V roce 2013 Renault představil nové Clio RS, které následně i sám otestoval. Malý ostrý hatchback překvapivě neměl chybu, což francouzskou automobilku zjevně utvrdilo v přesvědčení, že novináři jsou „mimo mísu” a objektivní hodnocení si zvládne vypsat pouze ona sama. Proto ostatně o pár měsíců později udělala to samé s crossoverem Captur. Tato strategie samozřejmě nezůstala utajena ani konkurenci, přičemž nově po ní skočil Peugeot, jen trochu jiným způsobem.
Další výrobce ze země galského kohouta sice nepřišel s vlastním „nezaujatým“ testem, místo toho tu ovšem máme prohlášení Kevina Jonese, šéfa britské pobočky. A podle něj je nový Peugeot 308 GTi mnohem lepší než konkurence v podobě Fordu Focus ST a Volkswagenu Golf GTI. Důvodem je mimo jiné výkon, který francouzský hot hatch skrývá pod kapotou. Ve vrcholné verzi totiž 1,6litrový čtyřválec THP produkuje 272 koní.
„Pro srovnání, základní Golf GTI je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který produkuje 220 koní a 350 Nm, dost k tomu, aby verze s manuálem zdolala stovku za 6,5 sekundy, s příplatkovým automatem DSG pak za 6,4 sekundy. To je ale proti Peugeotu 308 GTi slabota,“ říká Jones. A odkazuje tak na technické parametry, podle nichž francouzský hot hatch s výkonem 250 koní zvládne stejnou disciplínu za 6,2 s.
Mimo to tu máme onu vrcholnou verzi, která pokoří metu 100 km/h za rovných šest sekund, což nám ostatně má dokázat i nové video automobilky přiložené níže. Kromě toho se toto provedení pyšní také diferenciálem Torsen, který při výjezdu ze zatáček směruje veškerý výkon na vnější nezatížené kolo. Vůz je také vybaven světlou výškou sníženou oproti standardu o 11 milimetrů a rovněž i lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport 3.
S 1 205 kg je francouzská novinka o více než sto kilo lehčí než Golf, díky čemuž se pyšní nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti ve své třídě. K mání je výlučně s šestistupňovým manuálem, u silnější verze nechybí ani plovoucí třmeny brzd s hliníkovými třmeny a ocelovými kotouči či sportovní sedadla. Dále lze počítat s užšími stabilizátory, které mají umocňovat mechanickou přilnavost podvozku.
Výsledkem by měla být mnohem kurážnější a řidičsky přitažlivější jízda, mimo ni má ovšem Peugeot 308 GTi dominovat nad konkurencí od Fordu a Volkswagenu také v oblasti kvality, estetiky interiéru a funkčnosti. Zatímco přitom onu dynamiku bychom ještě Jonesovi mohli věřit, ve zbytku jde již o odvážná slova. Přeci jen německá auta jsou známa daleko větší kvalitou než ta francouzská.
Pouze u nového GTi se ovšem šéf britské pobočky nezastavuje. Francouzi totiž míří ještě dále a již mají pomalu připravenou odpověď na Focus RS a Golf R. Tou by měla být produkční verze konceptu 308 R Hybrid, který se ukázala letos v dubnu. Počítat u ní přitom kromě přeplňované jedna-šestky můžeme s elektromotorem, pohonem všech kol a výkonem 500 koní.
„Je to vůz budoucnosti, kterému ale neříkáme koncept. Není totiž otázkou, zda dorazí do výroby, ale kdy,“ dodává k této variantě Jones. Vrcholného hybridu, který stovku pokoří pod čtyři sekundy, se tedy zjevně časem dočkáme, přičemž podle šéfa britského zastoupení by tato verze zjevně měla pokořit vše, co konkurence kdy vyrobila či vyrobí.
Nedostatkem sebevědomí tedy zaměstnanci francouzské značky netrpí, což je spojeno také s důvěrou v sebe sama, s jakou v posledních letech přišel samotný Peugeot. To se nejspíše odrazí i na cenách, které nízké nebudou ani náhodou. Bude tedy otázkou, zda 308 GTi zvládne odlákat zákazníky konkurenci. Zvláště, když existuje výkonnější, rychlejší a levnější Seat Leon Cupra 280.




















Peugeot 308 GTi má být lepší než Ford Focus ST a VW Golf GTI, tedy minimálně podle šéfa britského zastoupení francouzské značky
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 7 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 9 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 10 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva