Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podvádělo Lamborghini s rekordem Ringu? Analýza videa vznáší pochybnosti
2.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas Lamborghini ze Severný smyčky Nürburgringu je stejně ohromující jako překvapivý. Reflektuje ale skutečné možnosti Huracánu Performante?
V posledních měsících jsme poněkud prosluli zpochybňováním skoro všeho, co se dalo. Inu, na svět se díváme kriticky a navzdory představám některých z vás není výjimkou ani koncern VW. Taková Škoda se na nás zlobí proto, že dostatečně neoceňujeme kvality tříválcových motorů, když je teď musí nabízet skoro ve všem, někde i výlučně. Česká značka ale není jediná odnož Volkswagen AG, která nebude mít z našich článků jen radost.
Dnes nám nezbývá než se podívat podrobněji na rekordní čas, kterého Lamborghini dosáhlo na Severní smyčce Nürburgringu s novým modelem Huracán Performante. Zatím neupřesněným způsobem poladěný italský supersport měl zvládnout necelých jednadvacet kilometrů za 6 minut a 52 sekund, čímž o pět sekund překonal dosavadního rekordmana (Radical SR8 nyní opravdu ponechme stranou) v podobě Porsche 918 Spyder a o dalšího svého sourozence, Aventador SV.
Je to skvělý výkon, s ohledem na techniku aut, která překonal, až podezřele skvělý. Již z videa dokumentujícího onen rekordní počin si lze všimnout, že v tomto Huracánu Performante není sedadlo spolujezdce, klimatizace, multimediální systém a vlastně i mnoho dalších částí vnitřku - vidíme jen skořepinu a ochrannou klec. Je dosti nepravděpodobné, že by Italové prodávali vůz přesně v tomto provedení, ale to nyní nechme stranou - pro měření na Ringu neexistují žádná jasná pravidla a Lamborghini by nebylo první, kdo kvůli rekordu z auta „něco vyndal”.
Problém je jinde. Už když jsme včera sledovali záznam rekordního kola, říkali jsme si, že Huracán je na tak skvělý čas poněkud pomalý z hlediska dosahovaných rychlostí - Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Kesselchen, všude auto dosahuje docela nízkých rychlostí. Zprvu jsme tomu nevěnovali pozornost, však Lambo samo předem hovořilo hlavně o aerodynamice a už Viper ACR ukázal, co je díky ní možné. Tak jsme to pustili z hlavy, evidentně chybně.
Úplně stejná věc totiž zarazila kolegy z Ringfreaks a místo mávnutí rukou začali zkoumat nejen rychlosti v těch nejsvižnějších pasážích, ale i ostatních. Video Huracánu tak porovnali se záznamem Porsche z jeho rekordního kola. A snadno zjistili, že 918 Spyder je o více než 20 kilometrů v hodině rychlejší než Lambo na koncích dlouhých rovinek jako jsou zmíněné či Quiddelbacher-Hohe a Metzgesfeld.
To pochopitelně nevylučuje výše zmíněnou možnost - tedy že Huracán není tak dobrý na maximálce, ale díky aerodynamice bude excelovat ve středně rychlých pasážích. Také v nich se ale dá záznam srovnat s tím od Porsche a ani v tomto případě není Huracán lepší. I tady je hybridní supersport rychlejší, v ryze technických pasážích jsou pak oba vozy přibližně stejně rychlé. To pokládá otázku: Kde mohlo Lambo za těchto podmínek získat na Porsche celých 5 sekund náskoku?
Na záznamu je jediné místo, kde je Huracán Performante rychlejší než Porsche, a tím je sekce Döttinger Höhe, kde je Lamborghini o deset kilometrů rychlejší. Spyderu tam dojde šťáva v baterkách a tím ztratí část výkonu. Jde ale skutečně o jediné místo, všude jinde dominuje o pár set kilo těžší hybridní supersport.
Lže nám tedy Lamborghini? Pilot jde i na některých místech dost brzy z plynu, nezdá se to být jako „to kolo”. Jenže něco takového se snadno řekne a hůře dokáže. Koneckonců mnohé rozdíly mohou jít na vrub odlišným měřicím procedurám, neboť čas Porsche je zaznamenán systémem Racelogic VBox s GPS, zatímco Lamborghini dle videa užívá palubní elektroniku. Ta ale běžně ukazuje vyšší než reálnou rychlost - měření Porsche by mělo být skutečnosti blíže.
Srovnání rychlostí je zkrátka příliš málo pro jakékoli závěry - berme to zatím jako hozenou rukavici. Lamborghini má nyní co vysvětlovat, respektive prokazovat, jak daného rekordu skutečně dosáhlo. Zatím nejsou venku všechny parametry vozu a není jasné, jakým výkonem a hmotností Huracán Performante disponuje. Natož pak cokoli dalšího - lze předpokládat, že i Lambo má k dispozici data z Racelogicu.
Ženevská premiéra italské novinky tedy bude nadmíru sledovanou záležitostí, nejen proto, že Lamborghini možná až tam řekne o Huracánu Performante všechno. Než se dozvíme více, sami si srovnejte rychlosti Huracánu a 918 prostřednictvím přiložených screenshotů. Najít v nich prostor pro překonání 918 o 5 sekund vážně není snadné...










































Srovnání rychlostí Lamborghini Huracán Performante a Porsche 918 Spyder hraje jasně ve prospěch hybridu ze Zuffenhausenu. Desetiválcové kupé ze Sant'Agata Bolognese má navrch pouze ve chvíli, kdy Porsche dojde energie v bateriích, tedy v závěru okruhu
Zdroj: Ringfreaks@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva