Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci si rekord Nordschleife mezi předokolkami vzít nenechají. V záloze mají extrémní verzi CTR s 20 koňmi navíc a s o 50 kg nižší hmotností.
Rekordy dosahované na Severní smyčce Nürburgringu jsou vskutku ošemetnou záležitostí. Na jedné straně se jimi automobilky chlubí snad více než třeba zrychlením z klidu na stovku či maximálkou, na straně druhé však neexistují žádná oficiální pravidla ani časomíry. Taková Alfa Romeo 4C tak svých „15 minut slávy“ získala za pomoci oblepené karoserie, Renault pak utratil miliony, aby jeho Mégane RS 275 Trophy-R dokázal alespoň o trochu pokořit Seat Leon Cupra.
Snahy francouzské automobilky navíc přišly vcelku vniveč, neboť Zeleným peklem později v čase 7 minut a 50 sekund proletěla japonská Honda Civic Type-R. Ani ta ovšem nebyla zcela sériová, neboť k zajetí tohoto rekordu došlo již před rokem, tedy dlouho před oficiálním představením. Značka ovšem dodává, že použité pohonné ústrojí, podvozek a pneumatiky již byly produkční. Ve voze sice chyběla klimatizace, ztrátu její hmotnosti však kompenzovala ochranná klec.
Tím by samozřejmě mohlo dojít ke zlepšení tuhosti karoserie, díky čemuž by se testovací piloti mohli dravěji prodírat zatáčkami. Honda ovšem dodává, že ochranná klec byla připevněna gumovými bloky, aby nedošlo k jakékoliv odchylce mezi oním rekordmanem a sériovým provedením. Což sice zní vcelku věrohodně, přesto ovšem asi jisté nuance mezi prototypem a produkčním modelem byly, i když jen minimální.
Tuto záležitost ale již nyní nechme stranou. Místo minulosti se tak budeme soustředit na budoucnost, která je spojena s ještě extrémnějším provedením Hondy Civic Type-R. Hlavní konstruktér Hisayuki Yagi totiž uvedl, že pokud některý z rivalů čas japonského ostrého hatchbacku překoná, značka se vrátí zpět na Nordschleife a rekord si vezme zpátky. I když nějaké „ale“ tu existuje.
Yagi totiž dodává, že Honda rozhodně nebude soupeřit s tou automobilkou, která by stejně jako v úvodu zmíněný Renault nasypala do svého stroje miliony jen kvůli zisku několika sekund. Pokud ovšem konkurence půjde na celou záležitost běžnou cestou, pak se můžeme spolehnout na fakt, že rekord Ringu dlouho v jejím držení nezůstane.
Daného úkolu chtějí Japonci dosáhnout zlepšením poměru výkonu a hmotnosti. Yagi totiž naznačuje, že potenciál přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce nebyl ještě zcela vyčerpán. K sériovým 310 koním by se tak mohla přidat další dvacítka, zatímco stávající hmotnost 1 378 kg by mohla poklesnout o 50 kilo. Díky tomu bychom dostali poměr 248 k/t.
S těmito modifikacemi, které by nejspíše doprovázela také upravená aerodynamika a podvozek, by jistě sražení několika dalších sekund z výše zmíněného času nebylo problémem. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Seat nebo Renault se pokusí znovu ovládnout Zelené peklo, neboť Honda hozenou rukavici bez váhání zdvihne.























Nová Honda Civic Type-R se stala Králem Ringu již před rokem. Nyní značka naznačuje, že pokud kdokoliv její čas překoná, bude opět deklasován, a to ostřejší verzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 4 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 2 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
před 3 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 4 hodinamiInfiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem
před 5 hodinamiElektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.22. 16:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch