Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci si rekord Nordschleife mezi předokolkami vzít nenechají. V záloze mají extrémní verzi CTR s 20 koňmi navíc a s o 50 kg nižší hmotností.
Rekordy dosahované na Severní smyčce Nürburgringu jsou vskutku ošemetnou záležitostí. Na jedné straně se jimi automobilky chlubí snad více než třeba zrychlením z klidu na stovku či maximálkou, na straně druhé však neexistují žádná oficiální pravidla ani časomíry. Taková Alfa Romeo 4C tak svých „15 minut slávy“ získala za pomoci oblepené karoserie, Renault pak utratil miliony, aby jeho Mégane RS 275 Trophy-R dokázal alespoň o trochu pokořit Seat Leon Cupra.
Snahy francouzské automobilky navíc přišly vcelku vniveč, neboť Zeleným peklem později v čase 7 minut a 50 sekund proletěla japonská Honda Civic Type-R. Ani ta ovšem nebyla zcela sériová, neboť k zajetí tohoto rekordu došlo již před rokem, tedy dlouho před oficiálním představením. Značka ovšem dodává, že použité pohonné ústrojí, podvozek a pneumatiky již byly produkční. Ve voze sice chyběla klimatizace, ztrátu její hmotnosti však kompenzovala ochranná klec.
Tím by samozřejmě mohlo dojít ke zlepšení tuhosti karoserie, díky čemuž by se testovací piloti mohli dravěji prodírat zatáčkami. Honda ovšem dodává, že ochranná klec byla připevněna gumovými bloky, aby nedošlo k jakékoliv odchylce mezi oním rekordmanem a sériovým provedením. Což sice zní vcelku věrohodně, přesto ovšem asi jisté nuance mezi prototypem a produkčním modelem byly, i když jen minimální.
Tuto záležitost ale již nyní nechme stranou. Místo minulosti se tak budeme soustředit na budoucnost, která je spojena s ještě extrémnějším provedením Hondy Civic Type-R. Hlavní konstruktér Hisayuki Yagi totiž uvedl, že pokud některý z rivalů čas japonského ostrého hatchbacku překoná, značka se vrátí zpět na Nordschleife a rekord si vezme zpátky. I když nějaké „ale“ tu existuje.
Yagi totiž dodává, že Honda rozhodně nebude soupeřit s tou automobilkou, která by stejně jako v úvodu zmíněný Renault nasypala do svého stroje miliony jen kvůli zisku několika sekund. Pokud ovšem konkurence půjde na celou záležitost běžnou cestou, pak se můžeme spolehnout na fakt, že rekord Ringu dlouho v jejím držení nezůstane.
Daného úkolu chtějí Japonci dosáhnout zlepšením poměru výkonu a hmotnosti. Yagi totiž naznačuje, že potenciál přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce nebyl ještě zcela vyčerpán. K sériovým 310 koním by se tak mohla přidat další dvacítka, zatímco stávající hmotnost 1 378 kg by mohla poklesnout o 50 kilo. Díky tomu bychom dostali poměr 248 k/t.
S těmito modifikacemi, které by nejspíše doprovázela také upravená aerodynamika a podvozek, by jistě sražení několika dalších sekund z výše zmíněného času nebylo problémem. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Seat nebo Renault se pokusí znovu ovládnout Zelené peklo, neboť Honda hozenou rukavici bez váhání zdvihne.
Nová Honda Civic Type-R se stala Králem Ringu již před rokem. Nyní značka naznačuje, že pokud kdokoliv její čas překoná, bude opět deklasován, a to ostřejší verzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22