Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí

Japonci si rekord Nordschleife mezi předokolkami vzít nenechají. V záloze mají extrémní verzi CTR s 20 koňmi navíc a s o 50 kg nižší hmotností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí

4.6.2015 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci si rekord Nordschleife mezi předokolkami vzít nenechají. V záloze mají extrémní verzi CTR s 20 koňmi navíc a s o 50 kg nižší hmotností.

Rekordy dosahované na Severní smyčce Nürburgringu jsou vskutku ošemetnou záležitostí. Na jedné straně se jimi automobilky chlubí snad více než třeba zrychlením z klidu na stovku či maximálkou, na straně druhé však neexistují žádná oficiální pravidla ani časomíry. Taková Alfa Romeo 4C tak svých „15 minut slávy“ získala za pomoci oblepené karoserie, Renault pak utratil miliony, aby jeho Mégane RS 275 Trophy-R dokázal alespoň o trochu pokořit Seat Leon Cupra.

Snahy francouzské automobilky navíc přišly vcelku vniveč, neboť Zeleným peklem později v čase 7 minut a 50 sekund proletěla japonská Honda Civic Type-R. Ani ta ovšem nebyla zcela sériová, neboť k zajetí tohoto rekordu došlo již před rokem, tedy dlouho před oficiálním představením. Značka ovšem dodává, že použité pohonné ústrojí, podvozek a pneumatiky již byly produkční. Ve voze sice chyběla klimatizace, ztrátu její hmotnosti však kompenzovala ochranná klec.

Tím by samozřejmě mohlo dojít ke zlepšení tuhosti karoserie, díky čemuž by se testovací piloti mohli dravěji prodírat zatáčkami. Honda ovšem dodává, že ochranná klec byla připevněna gumovými bloky, aby nedošlo k jakékoliv odchylce mezi oním rekordmanem a sériovým provedením. Což sice zní vcelku věrohodně, přesto ovšem asi jisté nuance mezi prototypem a produkčním modelem byly, i když jen minimální.

Tuto záležitost ale již nyní nechme stranou. Místo minulosti se tak budeme soustředit na budoucnost, která je spojena s ještě extrémnějším provedením Hondy Civic Type-R. Hlavní konstruktér Hisayuki Yagi totiž uvedl, že pokud některý z rivalů čas japonského ostrého hatchbacku překoná, značka se vrátí zpět na Nordschleife a rekord si vezme zpátky. I když nějaké „ale“ tu existuje.

Yagi totiž dodává, že Honda rozhodně nebude soupeřit s tou automobilkou, která by stejně jako v úvodu zmíněný Renault nasypala do svého stroje miliony jen kvůli zisku několika sekund. Pokud ovšem konkurence půjde na celou záležitost běžnou cestou, pak se můžeme spolehnout na fakt, že rekord Ringu dlouho v jejím držení nezůstane.

Daného úkolu chtějí Japonci dosáhnout zlepšením poměru výkonu a hmotnosti. Yagi totiž naznačuje, že potenciál přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce nebyl ještě zcela vyčerpán. K sériovým 310 koním by se tak mohla přidat další dvacítka, zatímco stávající hmotnost 1 378 kg by mohla poklesnout o 50 kilo. Díky tomu bychom dostali poměr 248 k/t.

S těmito modifikacemi, které by nejspíše doprovázela také upravená aerodynamika a podvozek, by jistě sražení několika dalších sekund z výše zmíněného času nebylo problémem. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Seat nebo Renault se pokusí znovu ovládnout Zelené peklo, neboť Honda hozenou rukavici bez váhání zdvihne.


Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 1 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 01Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 2 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 02Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 3 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 03Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 4 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 04Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 5 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 05Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 6 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 06Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 7 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 07Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 8 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 08Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 9 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 09Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 10 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 10Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 11 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 11Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 12 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 12Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 13 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 12aPokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 14 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 12bPokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 15 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 13Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 16 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 14Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 17 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 15Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 18 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 16
Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 19 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 17Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 20 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 18Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 21 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 19Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 22 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 20Pokud někdo překoná Civic Type-R na Ringu, Honda přijde s ostřejší verzí - 23 - 2015 honda civic type-r oficialni dalsi 21
Nová Honda Civic Type-R se stala Králem Ringu již před rokem. Nyní značka naznačuje, že pokud kdokoliv její čas překoná, bude opět deklasován, a to ostřejší verzí

Petr Prokopec

Diskuze 17 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.