Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

26.1.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.

V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.

Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.

K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.

„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.

Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.


Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 1 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 01Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 2 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 02Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 3 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 03Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 4 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 04Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 5 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 05Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 6 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 06Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 7 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 07Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 8 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 08Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 9 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 09Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 10 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 10Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 11 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 11Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 12 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 12Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 13 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 13Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 14 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 14Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 15 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 15Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 16 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 16Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 17 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 17Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 18 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 18Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 19 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 19Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 20 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 20Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 21 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 21
Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše