Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.
Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.
K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.
„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.
Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.





















Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB