Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou

Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou

30.10.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.

Prakticky od chvíle, kdy bylo jasné, že nové Porsche 911 GT3 nedostane manuální převodovku, je za tuto volbu automobilka ze Zuffenhausenu všeobecně kritizována. Jistě, s automatem PDK je německé kupé rychlejší, neboť ten řadí způsobem, k němuž se běžný řidič nedokáže přiblížit. Nicméně zároveň stojí i za jistou ztrátou interakce mezi vámi a strojem. A zrovna tento prvek je u vrcholného modelu značky jedním ze zásadních, nehledě na fakt, že Porsche Doppelkupplungsgetriebe zvyšuje hmotnost vozu o nějakých pětadvacet kilogramů.

Ačkoliv tedy automobilka svým rozhodnutím získala řadu nových zákazníků, zároveň o nemalé množství přišla. A právě pro tuto skupinku puristů je nyní připravena limitovaná edice 911 R, která bude osazena pohonným ústrojím z GT3, nicméně doplněným manuální převodovkou. Tím ovšem snaha o nápravu reputace jen začne, neboť příští generace vrcholných verzí ze Zuffenhausenu již bude k dispozici nejen s automatickou, ale rovněž s ručně řazenou převodovkou.

„GT3 je plná systémů, které dávají smysl na okruhu, ale puristé mohou cosi postrádat,“ dodává k zásadnímu omylu značky Andreas Preuninger, šéf programu GT. A proto okamžitě zmiňuje, že „naším dlouhodobým cílem je, aby si zákazníci mohli vybírat ze dvou variant“. Je tedy více než jisté, že manuál se vrátí. Poněkud nečekaně však půjde o šestistupňovou převodovku, nikoliv sedmistupňovou, která je dostupná v případě standardních modelů značky.

Důvod tohoto odklonu nejspíše tkví ve zpřevodování. Ostatně i onen automat PDK má v rámci přepnutí do sportovního režimu pouze šest rychlostní namísto sedmi. Kromě toho méně komplikovaná skříň bude spojena s ještě nižší hmotností, což je fakt, který se u Porsche GT3 počítá dvojnásob. Zda přitom stejný postup užije značka také u absolutního vrcholu RS, to zatím není jisté. Nicméně by bylo vskutku nelogické, kdyby se tak nestalo.


Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 1 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 01Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 2 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 02Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 3 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 03Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 4 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 04Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 5 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 05Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 6 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 06Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 7 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 07Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 8 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 08Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou - 9 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 09
Stávající Porsche 911 GT3 dostalo do vínku pouze automatickou převodovku PDK. V příští generaci hodlá značka tuto chybu napravit

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.