Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Čisté” Porsche 911 R se ukáže v Ženevě, dostane atmosférický čtyřlitr
21.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model pro puristy by měl disponovat méně než 500 koňmi, jež ovšem doplní nižší hmotnost i agresivnější bodykit. Zadní křídlo však bude chybět.
V červnu loňského roku se objevily informace, dle kterých Porsche začalo s přípravami nové verze modelu 911. Ta by do vínku měla dostat manuální převodovku, kterou spřáhne s pohonným ústrojím modelů GT3 či GT3 RS. Souběžně s tím by měla dorazit i redukce hmotnosti a agresivnější bodykit, třebaže ten se prý bude muset obejít bez monstrózního zadního křídla. Důvod existence takové verze je přitom nad slunce jasný - Porsche svými posledními kroky více než zarmoutilo puristy. A model 911 R je má získat zpět na stranu Zuffenhausenu.
Nové informace přitom naznačují, že s ostrou variantou bychom se měli setkat již za pár týdnů. Šéf projektu 911 August Achleitner totiž zmínil, abychom „přišli do Ženevy, kde něco uvidíme. To je ale vše, co o tom nyní mohu říci.“ Potvrzeny tak nebyly spekulace o produkci limitované na nějakých 600 až 800 exemplářů, kdy všechny již mají svého majitele. Kromě toho ani nebylo upřesněno, co skutečně máme čekat pod kapotou. Dle aktuálních spekulací by však nemělo jít o 3,8litrový šestiválec, nýbrž čtyřlitrovou pohonnou jednotku z modelu GT3 RS.
Atmosférické plnění je tedy jistotou, výkon je však otázkou. Jelikož GT3 RS by mělo i nadále působit jako vrchol řady, nejspíše půjde o méně než 500 koní. Na rozdíl od dárcovského vozu přitom přenos na zadní kola dostane na starosti šestistupňový manuál, nikoliv automat PDK či sedmistupňová ručně řazená převodovka jako u ostatních verzí Porsche 911. Souběžně s tím by měla dorazit i nemalá odtučňovací dieta, načež by poměr výkonu a hmotnosti měl vyrovnat zmiňovanou verzi GT3 RS.
Dále máme počítat s agresivnějším bodykitem, který ovšem nabídne pouze odlišné nárazníky a bočními prahy. Monstrózní zadní křídlo nejspíše nebude ani součástí příplatkové výbavy, na rozdíl od karbon-keramických brzd. Komplet pak budou doplňovat 20palcová litá kola, nicméně s užšími pneumatikami než u vrcholného modelu. Tím by Porsche 911 R mělo disponovat menší přilnavostí než modely GT.
Uvnitř se dočkáme interiéru oholeného na kost, kupříkladu standardní kličky dveří tak nahradí látková poutka a klimatizace či audio systém budou doplňkovou výbavou, byť bezpříplatkovou. I přesto by ovšem cena měla narůst někam k sedmi milionům korun, což je sice nemalá suma, nicméně díky oné omezené výrobě bude verze 911 R časem stoprocentně stoupat na ceně.
Podle Achleitnera navíc v nabídce značky nenahradí variantu GTS, jejíž facelift ještě nebyl představen. Ten přijde ale vzhledem k tomu, že továrna v Zuffenhausenu jede na plné obrátky, není s ním kam spěchat. Dočkat bychom se jej ale měli určitě, a to nejspíše po ukončení produkce eRka.

Chystané Porsche 911 R se ukázalo na ilustraci, která dost možná bude oficiální
Techniku bude nová verze čerpat z modelu GT3 RS, obejde se však bez monstrózního zadního křídla
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025