Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche říká, že 911 RSR nemá motor uprostřed, ač ho tam má. Proč ta změna?
30.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zuffenhausen přišel s historickým mezníkem, když závodnímu speciálu posunul agregát doprostřed. Oficiálně tam ale podle automobilky není.
Koncepce „všechno vzadu“, tedy uložení motoru až za zadní nápravou kombinované s pohonem zadních kol, není mezi automobilkami zrovna preferovaná. Ve skutečnosti ji aktuálně používá pouze Porsche u svého kultovního modelu 911. Ještě nedávno tak značka činila na silnicích i závodních okruzích, nová generace speciálu RSR ale dostala svět do kolen. Automobilka z Zuffenhausenu totiž motor posunula před zadní nápravu.
O novince se tak rázem začalo mluvit jako po Porsche 911 s motorem uprostřed, to je však podle Franka-Steffena Wallisera, viceprezidenta značky pro motorsport, poněkud odvážné tvrzení. „Motor byl posunut před zadní nápravu - čemuž se říká uložení uprostřed. My se ale snažíme vyhnout tomu, abychom tomu tak říkali oficiálně.“ Porsche tím přitom nechce ani tak popřít nevyhnutelné, jako spíše nezklamat fanoušky.
I nadále tedy máme o Porsche 911 smýšlet jako o voze, který počítá s koncepcí „všechno vzadu“, protože u silničního provedení tomu tak skutečně bude. V případě toho závodního ale měla stávající pravidla donutit automobilku k posunutí pohonné jednotky ještě více dopředu, aby kupé získalo na svou stranu aerodynamiku potřebnou k pokoření konkurence. To by nebylo možné, kdyby motor stál větru v cestě.
Řeč je samozřejmě o velkém difuzoru, jehož používání bylo nedávno vozům kategorie GTE umožněno. Klasické Porsche 911 by jej ovšem dostat nemohlo, neboť to mělo ony partie zastavěné pohonnou jednotkou. Její posunutí ale vše napravilo, přičemž značka zároveň mohla použít i mnohem efektivnější koncepci uchycení zadního křídla z vrchní části. Modifikována byla v závislosti na těchto změnách i příď. Lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy přišlo jen jako bonus, o to tu původně vůbec nešlo.
Porsche zároveň použilo více karosářských dílů s rychloupínáky a zároveň dosáhlo lepšího rozložení zátěže pneumatik. Samotný motor navíc profituje z pevného ventilového pohonu, kde byl kvůli hmotnosti odstraněn běžně používaný hydraulický systém otevírání ventilů. Ten nahradila pevná zdvihátka. Podobnou úpravu dostanou i silniční modely GT počínaje zcela novým Porsche 911 GT3.
V závislosti na restriktorech pak pohonná jednotka produkuje až 510 koní, které skrze sekvenční převodovku s pádly řazení pod volantem míří na zadní 310 milimetrů široké pneumatiky. Všechny tyto změny měly Porsche učinit konkurenceschopnějším, což se aktuálně i potvrdilo. Nové 911 RSR má totiž za sebou debut v Daytoně, kdy ve třídě GTLM dosáhlo druhého místa a celkově sedmého.




















Nové Porsche 911 RSR má za sebou závodní debut v Daytoně. Ve své třídě přitom kupé s motorem uprostřed dojelo druhé
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha