Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetou Škodu Octavia Combi s nejlepším motorem a výbavou jde i dnes koupit levněji než Fabii 1,0
28.7.2024 | Petr Miler
Tohle auto má skutečně vše, co si ve voze nižší střední třídy můžete rozumně přát - od vysokého výkonu a bohaté výbavy až po velkorysý prostor. A také má před sebou téměř nekonečnou perspektivu dalšího fungování, však se podívejte na jeho nájezd. Přesto není drahé.
Pravidelně dostáváme poněkud zoufalé zprávy od našich čtenářů bědujících nad tím, jak dnes není možné koupit žádné normální auto za normální cenu, a to ani ojeté. Přiznáváme, že je to dnes těžké, spojení „není možné” ale určitě není přesné. Je to možné, jen musíte hledat mimo obvyklé vody, kde hledají všichni. A ve výsledku snadno narazíte i na lákavé nabídky klidně obecně žádaných vozů.
Jednu takovou dnes máme před sebou. Je to Škoda Octavia III Combi, stále český automobilový ideál ve své vlastně poslední technické iteraci - následující a dodnes aktuální generace s označením IV je už jen mírnou evolucí téhož základu. Takových aut jsou plné bazary, obvykle za moc nestojí a ještě za ně prodávající chtějí majlant. Tato je ale spíš opakem, proč? Právě proto, že se vymyká obvyklosti.
Je to na jednu stranu už docela staré auto, třetí Octavie před faceliftem poprvé registrovaná v červnu 2016, současně se ale jedná o sotva jetý vůz s pouhými 45 tisíci km na tachometru. To je opravdu skoro nic, na Octavii III s ověřeným potenciálem najet za stejných 8 let skoro 1 milion km bez ztráty květinky je to nanejvýš dobré zajetí. Když si k tomu připočteme, že vše auto najelo s pravidelným servisem, a tedy i dokladovatelnou historií, jedná se o zajímavý kousek.
Tohle auto je prostě na jednu stranu staré a na tu druhou zánovní. A právě to z něj dělá poutavou nabídku, neboť cena reflektuje spíš první aspekt, který vás nakonec nemusí moc zajímat. Nebudeme říkat, že se na autě nic nekazí časovým stářím, obvykle jde ale o prkotiny. Motoru nebo převodovce je jedno, jestli 10 let stojí. A pokud stojí v garáži, je to jedno i pneumatikám, těsněním okolo dveří, stěračům, interiéru, skoro čemukoli. Má tak smysl jít po autě s touto kombinací vlastností, zvláště bylo-li přesto pravidelně mírně ježděno a servisováno.
Nejde tu ale jen o to, tohle je Octavia 1,8 TSI Laurin a Klement, tedy auto s nejlepším motorem (mimo verzi RS, ale to už je specifické provedení), výbavou a přesto pořád vítanou manuální převodovkou. Je to vůz, který jede, moc nežere, hýčká, nezatěžuje... Dokážeme si představit spoustu lidí, pro které to bude pomalu auto snů, je to opravdu povedený stroj. Přesto stojí jen 17 900 Eur, tedy asi 450 tisíc Kč, méně než Fabia 1,0 TSI v prostřední výbavě Top Selection, která zase tak „top” není. A srovnatelná nová Octavie? Taková neexistuje, blízká specifikace podobného auta ale bude stát snadno skoro třikrát tolik.
Auto není dokonalé, majitel si mohl odpustit neoriginální kola a jakousi imitaci difuzoru vzadu, též je vidět, že do něj občas někdo nasedl. Přesto je to podle nás mimořádná nabídka, ale názor si samozřejmě udělejte sami. Pokud by se vám tento kousek zamlouval, stojí u soukromého majitele v německém Offenbachu.

















Zjevně jde o auto, které někdo používal, ale stejně zřetelné je, že jej používal mírně a s přiměřenou péčí. Je to ve výsledku zánovní Octavia 1,8 TSI Laurin a Klement za 450 tisíc Kč, srovnatelný nový vůz by stál trojnásobek. A bude mít najeto jen 45 tisíc km méně. Není to zajímavé? Foto: Andrey, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI L&K@Mobile.de
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
dnesPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
před 5 hodinamiNová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
před 7 hodinamiNové nejrychlejší silniční auto světa je z Číny, jede skoro 500 km/h. Morálně to něco znamená, fakticky vůbec
před 8 hodinamiNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
před 10 hodinamiPraktický a úsporný sporťáček skončil po třech letech jako totální propadák, hrstku prodaných aut dnes koupíte za pakatel i sotva jetou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva