Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přestup Ronalda do Juventusu hýbe světem aut. I jinak, než by vás kdy napadlo
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si slavný Cristiano za vyšší gáži koupí pár nových superaut? To asi ano, bezprostřední efekt jeho přestupu je ale úplně jiný a ovlivňuje dění v Jeepu a Fiatu. V dobrém i zlém.
O víkendu jsme vás informovali, že Cristiano Ronaldo nejspíše přestoupí z Realu Madrid do Juventusu Turín. Teď už je to oficiální, transfer byl potvrzen všemi zúčastněnými stranami, přičemž italský klub vyplatí tomu španělskému 105 milionů Eur (cca 2,72 mld. Kč) ve dvou splátkách. Samotný hvězdný fotbalista si pak přijde na 30 milionů Eur (777,33 milionů korun) ročně, a to minimálně po dobu následujících čtyř let.
První podstatnou souvislost se světem aut nebylo nutné hledat dlouho, předem se s ní přihlásili zaměstnanci Fiatu. Turínský velkoklub totiž z většiny patří rodině Agnelliů, která ovládá i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odboráři Fiatu nejsou spokojeni s tím, že dělníci továren značky léta nedostali přidáno a vedení firmy odkládá potřebné investice do nových modelů. Vedle toho přitom titíž lidé nemají problém vytáhnout miliardy na koupi jediného fotbalisty.
„Je nepřijatelné, že zatímco zaměstnanci FCA dále přináší velké ekonomické oběti, ta samá společnost utratí stovky milionů euro za nákup jednoho hráče,” stoji v prohlášení Unione Sindacale di Base. Ta proto oznámila, že v sobotu 15. července ve 22:00 zahájí stávku v továrně firmy v Melfi, která potrvá až 6:00 ráno v úterý 17. července. V Melfi se nyní vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade.
Na jedné straně lze hněv zaměstnanců a za nimi stojících odborů jistě pochopit. FCA není v kondici, která by přinášela spokojenost všem a obří investice do nákupu Ronalda jistě dráždí. Nicméně je třeba si uvědomit, že přítomnost světové celebrity prvního řádu v Juventusu může nakonec prospět FCA i jeho zaměstnancům.
Proč by tomu tak mohlo být? Jasnou odpovědí by pro vás mohl být pohled na dres italského klubu. Již šest let totiž mají hráči na prsou velké logo Jeepu. Pokud by přitom Ronaldo přivedl Juventus zpátky k vítězství v Lize mistrů, pak dle Erica Smallwooda, prezidenta firmy Apex Marketing Group, značka získá mediální pokrytí v hodnotě 58,3 milionů dolarů. To je přitom takřka třikrát větší suma, než jakou má FCA ročně Juventusu přispívat.
S tímto mediálním pokrytím a Ronaldovým vlivem na fanoušky tak především Jeep může počítat s růstem prodejů, což ostatně naznačuje i Chris Chaney, viceprezident značky pro strategické vize. Dle něj nyní veškerá ozubená soukolí ideálně zapadla do sebe. „Svoboda, dobrodružství a otevřenost, jež Jeep representuje, přitahují každého. Ale obzvláště přitažlivé se tyto věci stanou pro hispánské kupce nových aut.“
Jeep tedy již Ronalda bere jako stěžejní pilíř pro svůj další růst. Podobný názor pak nejspíše budou zastávat i firmy Adidas, Allianz či Samsung, které rovněž patří mezi sponzory Juventusu. Proti jeho přestupu jsou tak evidentně jen odbory. Kdo v tomto sporu bude tahat za delší kus provazu, ukáže až čas, už současný dopad Ronaldova přestupu na automobilový svět ale ukazuje, jak moc významnou persónou je - ať už ho milujete, nenávidíte, nebo je vám úplně ukradený...



Z přestupu Ronalda bude profitovat především Jeep, jehož logo bude hvězdný fotbalista nosit po příští čtyři roky na prsou. A jistě to nebude jediná jeho marketingová aktivita ve prospěch značky
Sám Ronaldo je vyhlášeným automobilovým fandou, v jeho garáži se najdou opravdu výjimečné stroje. FCA tak může jeho vliv použít i pro podporu jiných svých aktivit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Fotbalové hvězdy Realu Madrid si převzali nová BMW zdarma. Ukázali, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
před 2 hodinamiAlfa Romeo zrušila konec modelů Giulia a Stelvio, budou dál k mání i s motory V6. Nástupce musí předělat na „normální” pohon
před 4 hodinami3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před 5 hodinamiVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 7 hodinamiBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva