Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

15.8.2019 | Mirek Mazal

Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.

Automatická převodovka Fordu s interním označením DPS6 proslula u zákazníků především Focusů a Fiest pod obchodním názvem PowerShift, v dobrém slova smyslu to ale není. Dvouspojkové ústrojí bylo po léta nabízeno kupujícím navzdory známým problémům s prokluzováním, zasekáváním rychlostí nebo samovolným vyřazováním během jízdy.

Výrobce rizika nedostatečného vývoje od počátku znal, interní informace z přelomu dekády hovoří o poddimenzované konstrukci. Přesto Ford tuto převodovku poslal do prodeje a několik let se tvářil, že je všechno v pořádku. Byl to přitom průšvih hned od prvního okamžiku a pozdější odškodnění v rámci soudních sporů a záruční opravy nemalé části z celkového počtu asi milionu aut vyšly Ford už na miliardy. A lépe nebude.

Firma se nejnověji rozhodla provést řadu preventivních kroků, aby si zlepšila reputaci a předešla dalším soudním přím. Zejména prodloužila záruku dvouspojky z 5 let a 60 tisíc kilometrů na 7 let a 100 tisíc kilometrů pro vozy Ford Focus vyrobené v letech 2014 až 2016 a Ford Fiesta z 2014 až 2015. Každé autorizované dealerství provede zákazníkům výše uvedených skupin aut nezbytné opravy spojené s neduhy řazení, pochopitelně zadarmo.

Tento krok se týká statisíců lidí, dalším opatřením je oslovení menší části postižených vlastníků (asi 165 000 majitelů, tj. 16 % ze všech), kterým bude nabídnuta možnost získat důležitou bezplatnou aktualizaci softwaru, která řeší část problémů. Nová verze obsahuje vylepšené algoritmy varování, pokud selže modul řazení. Preventivní systém už používá 84 % procent postižených aut, zbylých 16 tedy chce Ford aktualizovat též.

Prodloužení záruky Fordu nepochybně přinese další vysoké výdaje a je dalším dějstvím v tomto pro něj katastrofickém příběhu. Počet dotčených zákazníků s prodlouženou garancí se odhaduje na 560 tisíc. Firma tak bude ještě několik let draze doplácet na prodej nedokonale vyvinutého zařízení, i když ji všichni klienti odpustí a nebude se muset potýkat s jediným dalším soudním sporem.

Veškeré další náklady jsou a budou bolestivým mementem jednoho více než 8 let starého rozhodnutí a je otázkou, zda nebude značku doprovázet i do dalších let. PowerShift DPS6 je stále k mání v současné Fiestě modelového roku 2019 a ačkoli Ford tvrdí, že všechny problémy byly už vyřešeny, až čas ukáže, zda je tomu tak i ve skutečnosti.


Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 1 - Ford Powershift 2017 nove foto 05Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 2 - Ford Powershift perexProblém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 3 - Ford Powershift 03Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 4 - Ford prevodovka PowerShift foto 01Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 5 - Ford prevodovka PowerShift foto 02Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 6 - Ford prevodovka PowerShift foto 03Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 7 - Ford Powershift 02Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 8 - Ford prevodovka PowerShift foto 04Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 9 - Ford prevodovka PowerShift foto 05
Automaty PowerShift se kazily od začátku a Ford na to nebyl schopen či spíše ochoten reagovat. Pozdní řešení stálo miliardy a účet ještě není konečný - už jen nejnovější rozšíření záruk a svolání asi 16 % aut bude stát další miliardy

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.