Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut s pohonem 4x4 v USA jen vzkvétají, tvoří skoro třetinu trhu
14.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Americké statistiky potvrzují, že žijeme ve věku vozů s pohonem všech kol. Zájemci o nová auta jim dávají přednost kvůli proklamované vyšší bezpečnosti.
Vzhledem k tomu, že v poslední době rostou nejen americké prodeje nových aut a automobilky pokračují v doplňování nabídky nejrůznějšími crossovery a dalšími vozy kategorie kompaktních SUV, není snad větší senzací, že nárůstá počet automobilů s pohonem všech náprav. Z údajů společnosti Polk ale vytanulo na povrch, že je jím dnes vybavena už skoro jedna třetina (31,3 procent) všech aut nově prodaných v USA. A to je opravdu hodně.
Čísla reflektují období od ledna do září tohoto roku a při meziročním srovnání to znamená více než čtvrtinový nárůst (konkrétně 26,3 procenta). Důvodem je údajně touha zákazníků po vyšší bezpečnosti. To že při brzdění za zhoršených adhezních podmínek nezlepší 4x4 nic, vyšší hmotností může spíše uškodit a stojí obvykle o desítky až stovky tisíc více zřejmě málokdo „řeší”. Samozřejmě, je tu prostý fakt, že vídáme už jen více a více výrobců, kterým jimž byl dříve pojem 4x4 známý možná tak z učebnic techniky, a dnes takto poháněné vozy servírují jakoby je měli od počátku věků.
Na vzrůstající počet čtyřkolek působí také specifikum severoamerického trhu, kde dlouhá léta preferují všemožná SUV a pick-upy, kterým je pohon všech kol nezřídka vlastní. Objevuje se ale takové řada luxusních sedanů 4x4, které se tam jako čtyřkolky dříve vůbec nenabízely. Připomeňme třeba Buick LaCrosse nebo Jaguar XF .
Popularita pohonu 4x4 tak logicky přímo nahrává do karet značkám, které se na něj opravdu už déle soustředí, což je případ Audi nebo Subaru. Náskok díky quattru a marketingu tak nabírá nových rozměrů, jen loni prodala ingolstadtská značka dokonce 88 procent všech vozů spolu se systémem Quattro, který dříve tak populární ještě nebyl (a v Evropě také zdaleka tak není). Zda to bylo Quattro s diferenciálem Torsen nebo spojkou Haldex nevíme, ale obchodní název mají společný. I Subaru si musí mnout ruce, neboť nabízí všechny své modely vyjma zábavného BRZ s pohonem AWD již ve standardu. Málokdo ví, že právě Japonci mají nejvíc rozmanitých řešení tohoto pohonu, nicméně Subaru zkrátka a dobře prodává meziročně o 28,3 procenta více než loni.
Tento trend nemůže nadále než pokračovat, automobilů s dostupností pohonu všech kol bude jen přibývat. Skončíme teď možná nejzajímavějším zjištěním. V období krize (od roku 2008 až do 2011) prodej vozidel s výrobně i prodejně nákladnějším 4x4 rostl rapidně (o více než 4 procenta), přestože se významně propadaly prodeje všech aut na všech trzích.






Pohon všech kol vládne prodejům. Doufejme, že tedy neskončím v situaci, že BMW bude jen xDrive. Vždyť třeba Mercedes už nabízí i AMG jako 4x4
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha