Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vlna úspěchu kompaktních SUV neopadá, veze se na ní i Renault Captur
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Francouzi vsadili na segment stále se rozvíjejících kompaktních SUV a zdá se, že to nebyl přešlap. V roce 2014 hodlají navýšit výrobu až o třetinu.
Francouzi se snaží, co jim síly stačí, udělat z Renaultu luxusnější značku, to však nebude možné bez adekvátních prodejních výsledků. Renault Captur, jakožto kompaktní crossover postavený na marketingových průzkumech a na základě věštění z křišťálové koule plán nezhatí, ba naopak jedině podpoří. Zatím se mu daří, o čemž svědčí očekávaný prodej 120 tisíc kusů do konce letošního roku.
Mluvčí Rochelle Chimenes prohlašuje, že příští rok by odbyt modelu Captur mohl dosáhnout až 160 tisíc pokud bude nadále pokračovat rostoucí trend této skupiny aut. Tento rok se podle průzkumu JATO Dynamics prodá na 307 300 vozů segmentu kompaktních SUV a crossoverů, přičemž do konce roku 2016 je predikován nárůst této kategorie dokonce až na 582 790 kusů. Jen za první letošní pololetí zaznamenaly takové vozy nárůst poptávky o 38 procent. Automobilky jsou si toho vědomy, vždyť si vezměme jen expanzi nově vstupujících modelů jako je Peugeot 2008, Chevrolet Trax nebo jeho dvojče Opel Mokka.
Captur se snaží vytěžit z rostoucího zájmu zákazníků po malých SUV a crossoverech maximum. Jen za prvních 10 měsíců od uvedení na trh si připsal na konto téměř 61 tisíc prodaných kusů, což z něj učinilo třetí nejprodávanější evropské SUV. Jen pro představu, před ním se umístil na prvním místě Nissan Juke (91 713 prodaných kusů) a Dacia Duster (73 491 kusů). Za Capturem se umístila Mokka od Opelu (58 813 kusů), u níž musí GM pro uspokojení poptávky přesunout výrobu z Koreje do španělské Zaragozy (tam poběží výroba od druhé poloviny roku 2014).
Peugeot prodal ve zmíněném období takřka 40 tisíc kusů modelu 2008, což mu umožnilo dostat se do top pětky segmentu. V červnu jeho ředitel Maxime Picat ohlásil zdvojnásobení výroby dvatisíceosmičky na 10 tisíc kusů měsíčně kvůli poptávce, která předčila jednoznačně veškerá očekávání. Že by tedy budoucnost aut spočívala v menších SUV s pohonem přední nápravy, které nedělají nic pořádně? Hlavní roli zřejmě hraje především relativně nízká cena a zároveň hodně kovu naoko.







































































Móda malých SUV a crossoverů nebere konců, právě naopak. Captur, 2008, Juke, Mokka... Šílené experimenty mají více štěstí než rozumu.
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025