Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu
11.1.2013 | Petr Prokopec | 16 příspěvků
Francouzská obdoba Nissanu Juke má být nejúspornějším vozem ve své třídě. Zákazníkům chce zároveň nabídnout rozsáhlou individualizaci.
O plánovaném vstupu Renaultu do segmentu kompaktních crossoverů víme již delší dobu. Prozatím jsme však chystaný model Captur mohli spatřit jen ve formě uniklých náčrtků nebo nicneříkajícího snímku přídě. Nyní, jen pár dní před zahájením severoamerického autosalonu nám jej ovšem francouzská značka ukázala v plné parádě. V Detroitu však Captur debutovat nebude, jeho živá premiéra je totiž stanovena až na březnovou Ženevu.
I díky tomu Renault nezveřejnil plná technická data. Víme tedy pouze tolik, že o pohon modelu se budou starat stejné motory, jaké užívá i čtvrtá generace hatchbacku Clio. S ohledem na shodnou platformu a jen lehce nabobtnalý vzhled by tak neměla překvapit normovaná spotřeba, která pro diesel 1,5 dCi činí 4,1 l/100 km. Tedy jen o dvě desetinky více než v Cliu a nejméně ve své třídě.
Realita bude zřejmě jiná, o tom nás ale dozajista přesvědčí produkční verze, která se na trh dostane někdy v druhém čtvrtletí letošního roku za cenu okolo 375 000 Kč. To však bude pouhý základ, neboť Renault chystá pro model Captur rozsáhlou individualizaci. Sáhnout tak budete moci po kontrastně lakované střeše nebo multimediálním zařízení R-Link s dotykovým displejem.
Již ve standardu by francouzská novinka měla nabídnout bohatou výbavu, ve které nechybí bezklíčový vstup a startování, asistent rozjezdu do kopce nebo parkovací senzory. Podle automobilky navíc Captur překvapí velkým vnitřním prostorem, o což se má postarat protažení délky oproti Renaultu Clio z 3 986 mm na 4 135 mm. Rozvor ale zůstane stejný.
Kromě toho ovšem vůz má být „výrazně sportovnější” než Nissan Juke, který je hlavním konkurentem. Těžko říci, co si pod tím máme představit, výsledek souboje těchto rivalů ale bude tak jako tak záležet hlavně na subjektivních dojmech zákazníků.





















Oproti původnímu konceptu dostal produkční Renault Captur dvojici dveří navíc. Přesto se tváří sportovněji než Nissan Juke, který je jeho hlavním konkurentem
Diskuze 16 příspěvků
Bleskovky
- Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
dnes - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021
Nejčtenější články
- Léta nevídané je skutkem i u nás, klíčové korejské SUV s faceliftem výrazně zlevnilo
1.2.2021 - Jeden z mála šéfů velkých automobilek otevřeně řekl, proč končí s velkými a silnými motory
1.2.2021 - Špatné jízdní vlastnosti a vysokou spotřebu auta nejčastěji způsobuje zanedbávaná „banalita”
1.2.2021 - Takhle to vypadá, když se kolem vás po okresce prožene Bugatti v 373 km/h
2.2.2021 - K mání je vzácné Ferrari majitele závodní stáje, jen za příplatky mohl mít několik normálních aut
2.2.2021 - Video zachytilo explozi elektromobilu při dobíjení, člověk z něj utekl na poslední chvíli
2.2.2021 - Zázraky se dějí, venku je nové auto s výkonem 677 koní a manuálním řazením
2.2.2021 - Němci postavili Škodu Octavia Combi proti neobvyklým soupeřům, našli jedinou vadu
2.2.2021 - Do nových Tesel pořád zatéká, majitel Modelu 3 už lituje, že jej kdy kupoval
2.2.2021 - Honda kvůli koronaviru končí s výbavou, před níž bledne celé Simply Clever Škody
2.2.2021
Živá témata na fóru
- STK 19:20 - pavproch
- Koronavirus 18:50 - Stepan
- BMW Divize 21:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 20:58 - Bond007
- Rychlodotazy 20:57 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 18:30 - Stepin
- Onboard videa 17:08 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas