Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejní šéf VW promluvil o budoucnosti motorů TDI, jejich pohřeb se nekoná
27.8.2019 | Petr Prokopec
Co jste slyšeli v posledních letech, můžete brát v podstatě jen jako čirý populismus. Bez dieselů výrobci v Evropě nemají šanci splnit stále tvrdší limity spotřeby resp. emisí CO2.
Zakrátko uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy naplno propukla kauza Dieselgate. Od té doby začal být zejména na starém kontinentu tehdy velmi oblíbený naftový pohon pomalu démonizován. Překvapivé přitom bylo, že slova plná záště nevypouštěli do éteru pouze politici či aktivisté, ale i zástupci automobilek, u nichž došlo k opravdu překvapivému obratu. Jako kdyby náhle prozřeli a začali vidět věci, které jim dříve unikaly. Třeba to, že diesely sice mají nižší emise CO2 než auta s benzinovými motory, ovšem v rámci produkce emisí NOx mají jednoznačně „navrch”.
Došlo tedy na pozvolný exodus, který se ovšem proti výrobcům rychle začal obracet . V mezičase byla zavedena nová měřicí procedura, jež přibližuje laboratorní měření reálnému světu a došlo na další rozmach relativně větších a těžších SUV. Problém s emisemi NOx pominul a do popředí se opět dostala spotřeba paliva a jí přímo úměrné emise CO2, s jejichž nadměrnou produkcí jsou spojeny velmi tučné pokuty. Již za pár měsíců začnou vstupovat v platnost přísnější limity a bez pomoci dieselů je automobilky v podstatě nemají šanci splnit - hybridizace i elektrifikace jsou relativně drahé a zákazníky nejen proto nežádané.
Přestože se tedy v určitých chvílích zdálo, že dieselům můžeme pomalu začít strojit pohřeb, teď nic podobného není nejen na pořadu, ale ani v dlouhodobém výhledu. To potvrzuje i prodejní a marketingový šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann, který uvedl: „Nikde není psané žádné datum (značící konec dieselů - pozn. red.). Stále věříme, že diesel je skvělý pro určité typy vozidel a při cestách na dlouhé vzdálenosti, neboť jeho efektivita nemá konkurenci. Jsme jediným výrobcem, který podíl dieselů navýšil. Se vší vážností se s nimi pokusíme splnit normu Euro 7.“
Dá se předpokládat, že podobná slova brzy uslyšíme i od dalších výrobců. A nejen to, kromě řečnění dochází i na činy. Volkswagen tak kupříkladu již loni představil nový dvoulitrový turbodiesel, který sice na první pohled není nijak výrazně jiný než předchozí provedení, ovšem i onu budoucí emisní normu by měl zvládnout splnit bez větších problémů. A obdobně je na tom třeba Mercedes, jehož nejnovější diesely disponují mild hybridní technikou a z hlediska norem je možné je považovat za naprosto čisté. Dokonce natolik, že si v jistých ohledech nezadají s elektromobily.
Do dané rovnice je třeba zařadit ještě jeden překvapivý zvrat, ke kterému dochází v Americe. Tedy v zemi, která dieselům nebyla nikdy příznivě nakloněna. To zkusil zvrátit právě Volkswagen, ovšem za pomoci podvodu, který byl odhalen. Američané však neodsoudili palivo jako takové, ke spokojenosti jim úplně postačilo, že německá automobilka za své hříchy zaplatila a inkriminované vozy stáhla z ulic a následně opravila. Nyní by tak již skutečně neměly životnímu prostředí tak škodit, což je patrné i na obrovském zájmu, který se okolo nich rozhořel.
Američané se navíc neomezují jen na postarší TDI, po dieselech sahají stále častěji také u nových aut i u konkurence Volkswagenu. Proto ostatně řada značek z nového světa přivedla na trh nové pohonné jednotky, které spalují právě motorovou naftu. Konec dieselů tedy opravdu není na programu dne, zvláště nyní, když za jistých ohledů jsou nepřekonatelnými agregáty, bez jejichž pomoci se hlavně v Evropě výrobci neobejdou. Sázka na hybridizaci a elektrifikaci by je velmi snadno mohla zruinovat - dokud nebudou tyto vozy dostupné a svými praktickými vlastnostmi srovnatelné s konvenčními alternativami, zákazníkům je výrobci nevnutí, ať už budou s novými normami kompatibilní jakkoli.

Prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann potvrdil, že německá automobilka dieselům nadále věří
I proto s nimi osadila třeba nový Passat. A nejinak tomu bude v případě osmé generace Golfu, která taktéž vyfasuje evoluční a prý již skutečně čistý dvoulitr
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 39 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch