Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Real MPG: nezávislé testy spotřeby nastavují další zrcadlo, čísla EPA prochází
12.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Katalogová spotřeba bývá zavádějící, i proto vznikly testy třetí strany Real MPG prováděné na silnici.
Americký úřad EPA (Environmental Protection Agency) byl v poslední době pod palbou kvůli číslům spotřeby, která v některých případech ani trochu neodpovídala realitě. V Evropě s tím máme bohaté zkušenosti, testy EPA jsou však o dost realističtější než v případě evropských NEDC. Ve Spojených státech se však nyní objevila třetí strana, která měří spotřebu aut - světe, div se - v provozu na silnici, nikoliv v laboratoři. Výsledky nazývá Real MPG, tedy „Skutečné míle na galon”.
Společnost Emission Analytics se spojila s pomocníkem ve výběru nových aut IntelliChoice a ve spolupráci se Samem Cao, absolventem University of California vytvořila způsob měření, pro který se měřicí přístroje dají připevnit na záď auta. Váží necelých 80 kilogramů a měří emise z výfukových plynů, podle kterých určuje spotřebu paliva. Zohledňuje všechny složky výfukových plynů, nejen zbytečně démonizovaný oxid uhličitý, a část z nich uchovává pro výzkum ve velké laboratoři.
Trasa, po které testovaná vozidla jezdí, je dlouhá asi 140 kilometrů a obsahuje jak jízdu městem třicetilikometrovou rychlostí, tak i po dálnici rychlostí 105 km/h. Klimatizace část testu běží, část ne. Měřicí přístroje jsou za zádí auta, aby nepůsobila příliš velký odpor vzduchu, a mají také vlastní zdroj elektřiny, aby zbytečně nezatěžovala baterii. Jejich váha odpovídá dalšímu člověku nebo nějakému nákladu. Testovaná auta jsou po záběhu, mají najeto mezi 1 600 a 8 000 kilometry, a v okamžiku začátku testu jsou již zahřátá. Při testu nejsou používány žádné eco-módy, vozy jsou ve výchozím nastavení. Kalibrace přístrojů se testuje před a po každém testu. Tolik po stránce snahy o co největší přesnost výsledků.
Výsledky ukazují, že hodnoty spotřeby změřené EPA ve většině případů nejsou daleko od pravdy - většinou jsou rozdíly jen velmi malé. Třeba v případě Chevroletu Camaro ZL1 Convertible naměřila EPA 19,6 l/100 km ve městě a 13,1 mimo něj, čísla Real MPG říkají 19,6 a 12,4 l. Některá auta měla také pochopitelně spotřebu o dost větší, než stálo v katalogu, například Honda Accord LX s 2,4litrovým čtyřválcem a převodovkou CVT měla na papíře 8,7 litru pro město a 6,5 pro dálnici, testy Real MPG ale ukázaly 11,9 litru ve městě a 7 litrů mimo něj.
Některé vozy však dosáhly spotřeby lepší, než udávala čísla EPA. U BMW M235i naměřila EPA 12,4 litru na 100 km ve městě a 8,4 mimo něj, zatímco Real MPG udává 10,6 l ve městě a 8,2 mimo město. Honda Fit, která se u nás prodává jako Jazz, měla na papíře psáno 8,7 litru pro město a 7,1 pro jízdu mimo něj, Real MPG však hovoří o 7,7 litrech ve městě a 6,3 mimo něj.
I přes snad až přílišnou složitost testů EPA je vidět, že jí v podstatě lze věřit - každý jiný test stejného auta totiž vždy bude mít aspoň trochu jiné výsledky. Není totiž nikdy od věci něco změřit dvakrát, tím spíše, jedná-li se o jeden z nejexponovanějších parametrů automobilů současné doby. Výsledky celé stovky doposud změřených aut najdete na webu IntelliChoice.
Nechceme nikomu dávat návod, ale pro lepší informační hodnotu by nebylo od věci něco podobného používat i v Evropě. Problém je však jinde - kdo by očekával, že si Unie po zjištění, jak moc se mýlí, uvědomí nesmyslnost nastavených limitů spotřeby, resp. emisí CO2 a zruší je, byl by velmi naivní.

Měřicí přístroje Real MPG se připevní na vůz, který s nimi pak najede 140 km ve městě i mimo něj
Už jen to je o poznání sympatičtější přístup než mnohá laboratorní řešení, třebaže zrovna metodika EPA je tak komplikovaná, že nedává prostor vyniknout všemožným pokusům o výrazné umělé snížení papírových hodnot třeba systémem start/stop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva