Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Red Bull opravdu uvažuje o odchodu z Formule 1, potvrdil to sám Mateschitz
13.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze mohou za neúspěch rudých býků francouzské motory. A pokud se Renault nezlepší, má prý skončit.
Ihned po skončení první letošní Velké ceny, která se konala v půlce března v Austrálii, rakouský tým Red Bull začal vyhrožovat svým odchodem ze světa Formule 1. To ve výsledku nebylo nic překvapivého, pokud si uvědomíme, že mistři světa z let 2010, 2011, 2012 a 2013 získali pouze osm bodů díky šestému místu Daniela Ricciarda. Tedy žalostně malý počet, který se navíc od té doby prakticky nerozrostl. Momentálně totiž na kontě stáje svítí třináctka, což je po třech odjetých závodech opravdu tristní, zvláště když vedoucí Mercedes již má bodů 119.
Asi se proto nemůžeme divit majiteli rakouské stáje Dietrichu Mateschitzovi, že jen stvrdil předchozí výroky poradce týmu Dr. Helmuta Marka. „Co řekl, že naprosto správné. Ve Formuli 1 zůstaneme pouze tehdy, pokud budeme konkurenceschopným týmem, a k tomu potřebujeme tu správnou pohonnou jednotku. Pokud ji ovšem nemáme, pak klidně můžeme mít nejlepší auto a nejlepší piloty a stejně nemáme šanci na výhru.“
„Problém je v tom, že této oblasti nemáme žádnou moc, neboť nemůžeme a nebudeme vyvíjet svůj vlastní agregát jednoduše proto, že nejsme automobilka, která by danou investici dokázala ospravedlnit,“ uvedl dále sedmdesátiletý multimiliardář. A dodal, že problém podle něj neřeší ani tzv. zákaznické motory. Je tedy prý hlavně na Renaultu, aby zapracoval a dokázal držet krok s Ferrari a především s Mercedesem.
V tomto směru ostatně již do „hry“ vstoupil i šéf týmu Christian Horner, který uvedl, že veškeré výhrůžky o odchodu ze světa F1 jsou de facto míněny hlavně na adresu Renaultu, který by měl konečně začít odvádět svou práci pořádně. Za vzor přitom dává Ferrari, které „za šest měsíců odvedlo špičkovou práci, díky čemuž je demonstrováno, co je v relativně krátkém časovém úseku možné“.
Cyril Abiteboul, který má divizi F1 na starosti u Renaultu, pak již dodal, že frustraci týmu Red Bull plně chápe. Zároveň však zmínil, že „vše je o vzájemné podpoře“. Tu ale již u Mateschitze příliš hledat nemůže, neboť ten rovněž zmínil, že „jako dodavatel motorů máte zodpovědnost dodat správně fungující pohonnou jednotku, a pokud tak neučiníte, měli byste odejít“.
O změně agregátů ovšem Red Bull zjevně neuvažuje, neboť Mateschitz dodává, že při odchodu Renaultu by „následky pro náš tým byly zřejmé“. V takovém případě by na prodej byla i sesterská stáj Toro Rosso, o jejíž pohon se rovněž stará Renault. Ta přitom i s menším rozpočtem a horším vozem za „Áčkaři“ příliš nezaostává, neboť na svém kontě má 12 bodů.
Uvidíme tedy v příštích měsících, jak se situace vyvrbí, přičemž podle Hornera by výrazně vylepšená pohonná jednotka měla dorazit na počátku léta. Do té doby tedy nejspíše Red Bull i sesterská stáj budou nadmíru strádat a porážet maximálně týmy Force India, Lotus a McLaren. Zajímavé přitom je, že první dva zmíněné používají ke svému pohonu agregát Mercedesu.
Je tedy zjevné, že ač aktuálně je úspěch spojován především s pohonnou jednotkou, záleží i na sladění celého vozu. Red Bull by tedy kromě kopání do vlastního dodavatele měl i vytáhnout koště a začít zametat před vlastním prahem. My pak jen pro úsměvný závěr můžeme zmínit aktuální komentář Bernieho Ecclestonea, který požaduje motory Mercedesu pro všechny.
Taková myšlenka je nadmíru zábavná, zvláště když principál F1 ještě před pár dny naznačoval, že třícípá hvězda a její absolutní dominance tento motorsport ničí. Nereálnost něčeho takového potvrzuje i Toto Wolff, šéf Mercedesu. Ten totiž dodal, že takové Ferrari by asi sotva skouslo agregát třícípé hvězdy.
Ecclestone však již kontroval, když uvedl, že „Ferrari vynechte, to je výjimka“. Podle jeho názoru by tedy celé startovní pole s výjimkou rudých monopostů měly pohánět agregáty Mercedesu, což o mnoho méně podivně nezní...



Red Bull má za sebou katastrofální úvod do letošní sezóny. Chybu vidí hlavně u dodavatele motorů, jímž je Renault
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15.5.2025Znovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
15.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
15.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:17 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1