Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault odmítl prodat zákazníkovi Clio RS kombi, a tak si ho postavil sám. Teď může být vaše
2.1.2024 | Petr Miler
Je to dost možná jediné takové auto na celém světě a dozajista jde o připomínku časů, ve kterých jste si mohli koupit malý kombík i malý hot hatch. Kombinaci obojího nabídla svého času snad jen Škoda, u Renaultu majitel nepochodil. A tak si poradil sám.
Je pozoruhodné, jak se vnímání stejných věcí postupem času může měnit. Když jsme se svého času dozvěděli, že Renault Clio RS dostane turbo, automat a falešný zvuk motoru, byli jsme zděšeni. Když jsme se doslechli o tom, že na stole je také možnost stvoření verze kombi, považovali jsme to za dokonání díla zkázy. Pak jsme ale s Cliem RS přišli do styku a zjistili, že kombík už nemá co dokonávat. Maximálně by podtrhl celkově nový charakter vozu, který se dalece vzdálil původním hodnotám skrytým za zmíněnými písmeny.
Zatímco v předchozí generaci jsme tomuto autu říkali supersporťáček, první Clio RS s turbem a automatem byl něčím ve stylu francouzské Fabie RS. To není pomluva, ze zběsilého auta se zkrátka stalo auto primárně pouze rychlé a s tím - stejně jako u Fabie - není praktičtější karoserie neslučitelná. Renault se přesto nakonec touto cestou nevydal a byť Clio jako kombi dál jako jeden z mála výrobců malých aut nabízel, v praktičtější verzi RS nikdy nedorazilo.
Nakonec tedy docela rozumíme stesku Brama Vaanderinga, který si svého času chtěl právě Clio RS kombi pořídit. Automobilka mu řekla ne, jen pro něj by takovou specialitu nevyrobila, sám se s tím ale smířit nehodlal. A tak vzal standardní ojetý kombík Grandtour v „kojenecké modři” a na RS si ho přestavil sám.
Opravdu nepřeháníme, auto na fotkách níže dostalo z varianty RS úplně všechno. Pohání ho motor 1,6 turbo včetně dvouspojkové automatické převodovky EDC. Z „eresa” je ale i řízení, kabelové svazky, palubní elektronika, prostě všechno. Oproti sériovému RS vůz dostal i několik dílčích vylepšení, motor dostal sání od Airtecu a mezichladič stlačeného vzduchu Wagner. V případě podvozku pak svou práci odvádí nastavitelné tlumiče KW V3.
Vůz vznikl slepením dvou existujících aut, takže nájezd je nejednoznačný - klíčová technika má najeto pouze 68 tisíc km a pochází spolu s řadou dalších detailů z faceliftovaného provedeni, karoserie kombíku s dílčími technickými prvky je z vozu před modernizací a má za sebou 150 tisíc km. Oba údaje jsou ale relevantní jen částečně, spousta dílů je nových auto tak má působit i jako celek. Kolik za něj? Majitel není skromný, za svůj klenot chce 19 000 Eur, tedy asi 469 tisíc Kč. To z něj dělá daleko nejdražší Clio kombi široko daleko, ale tohle je dost možná světový unikát. Kdybyste měli zájem, vůz se fyzicky nachází v Nizozemsku.








Renault Clio RS jako kombi nikdy nenabídl, tohle si přesto můžete koupit, majitel si ho postavil sám ze dvou ojetých aut. Foto: Bram Vaandering, publikováno se souhlasem
Zdroj: Bram Vaandering přes RENAULT Marketplace@Facebook
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Opravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 2 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 3 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan