Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se potápí a musí šetřit, skončit mají hned tři současné modely
16.5.2020 | Petr Prokopec
Francouzská automobilka se do potíží začala dostávat už s odchodem Carlose Ghosna a současná situace všechno jen zhoršila. V příštích třech letech tak chce uspořit přes 55 miliard korun, a to bez škrtů nepůjde.
Svého času byl Renault Espace synonymem úspěchu. Prodeje v letech 1997 až 2007 ani jednou neklesly pod 40 tisíc kusů ročně, právě naopak často docházelo k nárůstu registrací až nad 60 tisíc vozů za rok. Ovšem před dvanácti lety přišel zlom, který byl spojen nejen s globální ekonomickou krizí, ale také s měnícími se chutěmi zákazníků. Těm již minivany přestaly vyhovovat a místo toho se začali zaměřovat na SUV. Změna zájmu poslední dobou pak jen eskalovala, načež loni bylo prodáno pouze 9 744 kusů francouzské ikony.
Pro Renault jde o nemalou ránu, zvláště když poslední generaci modelu představenou v roce 2015 stylizoval tak, aby co nejvíce připomínala právě SUV a měla toho co nejméně společného s MPV. Nicméně prodejní vrchol přišel před čtyřmi léty, od té doby však zájem publika klesá opravdu razantním způsobem. A jelikož se tak děje v nejméně příhodné době, kdy po obrovských investicích do elektromobility přišla rána v podobě koronaviru, není ve výsledku až tak překvapivé, co bude následovat.
Mnozí nejspíše již tuší, ostatním napovíme - Renault chystá sérii opatření, díky kterým by během následujících tří let měl uspořit 2 miliardy Eur (cca 55,2 mld. Kč). To není zrovna malá suma, ony kroky budou muset být opravu razantní. A padnout za oběť by jim mělo hned několik modelů, přičemž Espace je první v řadě. Zatím jde pouze o neoficiální informace získané agenturou Reuters, nicméně s ohledem na problémy, jakým nyní čelí nejen Renault, ale i Nissan, jde vlastně o nezbytnou záležitost.
„Zatím ještě nic nebylo definitivně schváleno, ale značka zvažuje, že ze svého programu budoucích produktů vyškrtne Espace, Scénic a Talisman. Je ovšem takřka jisté, že tyto modely skončí,“ uvedl pro Reuters zdroj obeznámený s celou záležitostí. Pokud přitom uhodil hřebíček na hlavičku, pak nabídka značky řádně prořídne a bude se soustředit v podstatě jen na malé a kompaktní městské vozy, SUV a elektromobily.
Jakkoliv se z pohledu Francouzů jedná o katastrofu, ve srovnání s Nissanem je na tom Renault ještě velmi dobře. Ani v případě japonské automobilky zde sice zatím nemáme potvrzené zprávy, ovšem mluvit se začíná o opětovném konci značky Datsun. Mimo to se Nissan i částečně stáhne z Evropy. Soustředit by se poté automobilka měla pouze na americký, čínský a domácí, tedy japonský trh.
Jasno v konkrétních opatřeních budeme mít do dvou týdnů, kdy by Renault i Nissan měly vyrukovat s oficiální tiskovou zprávou. Jedno je ale jisté již nyní, s pozitivy chystané konference rozhodně spojené nebudou. Zvláště nikoliv v případě Japonců, kteří aktuálně bojují s dělníky ve Španělsku. Ti totiž po ukončení restrikcí začali stávkovat, načež Nissan dvě třetiny lidí propustil a zvažuje, že uzavře celou továrnu.






Renault má chystat konec modelů Espace, Scénic a Talisman. Není to však nic proti úsporám, se kterými má přijít Nissan
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
včeraŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP Sprint Aragon: Další vítězství Marca Marqueze včera 15:53
- Salač získal 7. pozici na startu včera 15:44
- Pole Position získal Rueda včera 15:37
- V novém rekordu okruhu si PP vyjel Marc Marquez včera 11:35
- Další vítězstvi Michaela Dunlopa, 9. Dokoupil! 6.6.2025
Nejnovější články
K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
před 2 hodinamiPrůměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
před 4 hodinamiŠéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
včeraNávrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
včeraVýrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva