Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A

Oh la la, chce se zvolat po francouzsku, tohle auto je pecka od pohledu a jezdí ještě lépe než vypadá. V prodeji se vyskytuje minimálně a když už se objeví, má daleko k novému. Toto ne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A

11.5.2021 | Petr Miler

Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A

/

Foto: Premium Classics, publikováno se souhlasem

Oh la la, chce se zvolat po francouzsku, tohle auto je pecka od pohledu a jezdí ještě lépe než vypadá. V prodeji se vyskytuje minimálně a když už se objeví, má daleko k novému. Toto ne.

Renault kdysi vyráběl sportovně laděná auta, která těšila řidiče každým coulem. No vážně, nelžeme, také to musíte pamatovat. Včera s tím bohužel nadobro skončil a byť slibuje, že bude držet pro tento účel nad vodou značku Alpine, nevěříme, že by se budoucí stav mohl někdy rovnat tomu dávno minulému. Firma, která chce být nejzelenější automobilkou Evropy a od příštího roku drasticky omezí rychlost všech svých aut stěží nechá po svém boku existovat něco, co se bude tomuto přístupu zcela vymykat.

Z minulosti Renaultu ale půjde čerpat dlouho a když jsme přemýšleli, čím bychom vám ji připomněli, náhodou se nám ozval prodejce asi nejzachovalejšího BMW M3 E46 na světě, že do nabídky zařadil klenot. A to skoro doslova - Renault Clio Williams, vůbec první a podle nás dodnes vizuálně i technicky nejfajnovější ostrý Renault.

Tento vůz sice nese jméno po týmu Formule 1, se kterým Renault svého času spolupracoval a dodával mu motory, ale na výrobě tohoto vozu pracovala jen právě skončivší divize Renault Sport. Clio Williams vzniklo jako homologační speciál pro rallye a bylo představeno v roce 1993. Hned na ženevském autosalonu vzbudilo velký rozruch už kvůli své vyboulené kapotě a rozšířené stavbě.

Ani jedno nebylo pro parádu - to první muselo pojmout sání dvoulitrového motoru, to druhé až o 3,5 cm větší rozchod kol. Samotný motor s označením F7R vznikl osmnáctistovky z Clia 16V, není ale jen objemnější - má mj. odlišné ventily, olejový chladič nebo klikovou hřídel. Nabízel tak celkem 147 koní a 176 Nm. To při podutunové hmotnosti a se zkrácenými kvalty pětistupňového manuálu stačilo k maximálce 215 km/h a zrychlení na stovku za 7,8 sekundy. To není nic ostudného ani dnes, Clio Williams ale oslňovalo hlavně svým jízdním projevem, právě ten z něj postupně udělal legendu. Kolega z redakce s ním kdysi jel a dodnes na něj nemůže zapomenout.

O všem zmíněném si pořád v detailu můžete přečíst v článku věnovaném téhle ikoně. Obvykle není lepší příležitosti, jak si jej připomenout, neboť v prodeji se prakticky nevídá a když už, k novému má daleko. Stroj, který máme před sebou dnes, je ale novému vozu velmi blízko. Má za sebou sice 24 let existence, ale za tu dobu najel jen 56 tisíc kilometrů. A nevypadá ani na to, působí dojmem sotva zajetého stroje.

Je to opravdu krásné auto, jeho modrý lak, zlatá kola a technická vytříbenost z něj dělají věc laskající řadu smyslů automobilového nadšence naráz. Stojí bohužel podle toho, požadovaných 39 950 euro znamená víc než 1 milion korun, ale nedivíme se. Je to auto mimořádné sběratelské i „řidičské” hodnoty, kterých dnes v tomto stavu na celém světě budou možná jednotky. A jeho cena už těžko bude klesat..


Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 1 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 01Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 2 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 02Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 3 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 03Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 4 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 04Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 5 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 05Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 6 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 06Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 7 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 07Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 8 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 08Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 9 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 09Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 10 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 10Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 11 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 11Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 12 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 12Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 13 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 13Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 14 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 14Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 15 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 15Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 16 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 16Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 17 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 17Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 18 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 18Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 19 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 19Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 20 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 20Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 21 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 21Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 22 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 22Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 23 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 23Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 24 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 24Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 25 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 25Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 26 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 26Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 27 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 27Renault se sportovními auty skončil, to asi nejfajnovější lze ale pořád koupit ve stavu 1A - 28 - Renault Clio Williams II nadherny prodej 28
Tohle Clio Williams vypadá jako nové a může být vaše, bohužel už je na něj třeba víc než milion korun. Foto: Premium Classics, publikováno se souhlasem

Zdroj: Premium Classics

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše