Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond během posledního testu zjistil, že už začíná být příliš starý
28.5.2019 | Petr Prokopec
Nejmenší z moderátorů The Grand Tour není jen milovníkem aut, podlehl i kouzlu jedné stopy. Vyzkoušel tedy novou Kawasaki Ninja, která mu učarovala, ale už ne tak jako předchůdci před léty.
„Na tuhle srandu jsem už moc starej.“ Pamatujete na tuto legendární hlášku? Vcelku pravidelně ji používal Danny Glover alias detektiv Roger Murtaugh ve filmové sérii Smrtonosná zbraň. A jak se zdá, od něj ji převzal Richard Hammond, který letos v prosinci oslaví padesáté narozeniny. Nejmenší z moderátorů The Grand Tour totiž nejnověji otestoval Kawasaki Ninja H2 SX SE+, které sice přišel na chuť, ovšem k projížďce by jej sváděla maximálně tak o víkendech. A to přesně kvůli důvodům, které by jej jako mladého naopak lákaly ke každodenním výletům.
Hammond v rámci testu vzpomíná na 80. léta minulého století, kdy výrobci motocyklů stejně jako dnes automobilky měly ve velké oblibě turbodmychadla. Samozřejmě nikoliv kvůli emisím, nýbrž s ohledem na možné navýšení výkonu. Tato móda však měla jen krátkého trvání, neboť brutální nástup výkonu na jednostopých strojích měl na jejich jezdce podobné účinky jako rakovina. S příchodem roku 2014 se ovšem přeplňování vrátilo, a bylo u toho právě Kawasaki. To však nakonec model Ninja H2 osadilo kompresorem, jenž dopuje motor již odspodu, a není tak jednoznačnou pozvánkou do márnice.
I pět let starý předchůdce je však dle Hammonda motocyklem, který vás dokáže potrápit, hlavně kvůli nemalému výkonu 245 koní. O to více si Richard užíval novou verzi SX SE+, která do značné míry vyměkla. Dokonce natolik, že měl při jejím testu neustále na paměti své BMW R1200RT, jíž používá ke každodennímu cestování, hlavně napříč Londýnem. Mnichovský stroj je totiž nadmíru komfortním, neboť disponuje třeba i vyhřívanými sedadly, audio systémem či navigací. Řidiče tak vyzývá spíše k zapálení doutníku než k zalehnutí na řídítka, jak to dělal předchůdce.
Neznamená to samozřejmě, že by novinka nebyla vzrušující. Richard popisuje, že nejsvůdnější je právě hvízdání kompresoru. Aby přitom vše bylo naprosto bezpečné, je ideální, když jezdec je s plynem jemný do nějakých 3 500 až 4 500 otáček, kdy začne být sametová dodávka výkonu prudce návyková. Pokud přitom v tu chvíli podrtíte plyn ještě vehementněji, začne pohonná jednotka dávat celému světu najevo svůj charakter. Kawasaki Ninja ale i nadále zůstává nadmíru sofistikovaným motocyklem, tedy v rámci oněch krátkodobých vyjížděk.
Jakkoliv totiž Hammond novinku chválí a dodává, že je jedině dobře, když takové stroje ještě existují, nedokáže si již sám sebe představit, že by ji sedlal každý den. Namísto komfortu nabízeného BMW byl totiž neustále vystaven přímému proudění větru, o vyhřívání sedadla či audio systému si pak mohl nechat pouze zdát. Právě to jsou přitom vlastnosti, na které si ve dvaceti ani nevzpomenete. V padesáti ale náhle začnete mít pocit, že na jakoukoliv vyjížďku bez nich jste jednoduše již moc staří...



Richard Hammond otestoval nové Kawasaki Ninja SX SE+...
...a zjistil, že na takové stroje je již starý. Dokazovat to mimo jiné má i pohled na pneumatiku po jízdě, který dokazuje, že v zatáčkách to moderátor již nepokládá tak jako za mlada
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 4 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 6 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva