Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond se vrátil za volant vozu, ve kterém před 16 léty málem přišel o život
12.1.2022 | Petr Prokopec
Stát se nám něco podobného, za volant stejného auta už nesedneme. A slavný moderátor se kdysi nechal slyšet, že to neudělá ani on, nakonec ale tento slib porušil a speciál Vampire, s nímž jel 505 km/h, znovu osedlal. Až tak žhavé to ale tentokrát nebylo.
Z pohledu motoristických fanoušků nezačal letošní rok zrovna nejlépe. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž oznámili, že webový projekt Drive Tribe již dále nehodlají dotovat ze své kapsy. A jelikož stávající situace na trhu aut inzerci v jakkoli souvisejících médiích zrovna nepřeje, projekt na konci tohoto měsíce skončí. I když ne až tak úplně, neboť činnost ukončí pouze webová stránka a s ní spojené aplikace. Na sociálních sítích a zejména pak na YouTube má Drive Tribe pokračovat i nadále.
Stěžejní osobou se z výše zmíněné trojice stává Hammond, May a Clarkson by nicméně fanoušky taktéž měli poctít svou přítomností. I když zejména poslední zmíněný se bude objevovat ještě méně než dosud, neboť je plně pohlcen prací na své farmě. Vedlejší projekty pak má pochopitelně i Hammond, nejspíše však není tolik vytížen. Či je možná pro něj Drive Tribe srdcovějším projektem než u kolegů. Tak či onak, podstatné je, že příběh bude i nadále pokračovat, jen v omezenějším rozsahu.
Hned na úvod se přitom Hammond rozhodl nalákat fanoušky svou odvahou usednout do vozu, do kterého již nikdy v životě usednout nechtěl. Šlo totiž o rychlostní speciál Vampire, ve kterém se v roce 2006 málem zabil. Málem přitom stanovil i britský pozemní rekord, neboť se rozjel až na 505 km/h, což je vyšší tempo, než jakého posléze dosáhl Collin Fallows. Jím dosažených 483,3 km/h je nicméně průměrem ze dvou jízd opačným směrem, zatímco Hammond zvládl pouze jednu.
Jak přitom sám nyní žertem dodává, pamatuje si, jak naposledy do vozu nastupoval, ovšem již nemá ponětí, jak se z něj dostal ven. To není překvapivé, neboť v rychlosti 464 km/h došlo na ulomení předního kola. Vampire se následně několikrát převrátil okolo své osy, než se úplně zastavil. Hammond nicméně projevil neskutečnou duchapřítomnost, neboť během pár sekund využil veškeré poznatky z předchozí instruktáže - dokázal vypnout tryskový pohon, aktivovat padák a ještě vůz částečně stabilizovat.
Nelze se tak divit jeho zařeknutí, které však momentálně porušil. I když ve výsledku jen usedl za volant. Samotnou jízdu pak nechal na Miku Ferniem, který pro Drive Tribe bude pracovat i nadále. Právě ten by nás v průběhu roku měl se speciálem blíže seznámit, jakkoliv pár informací můžeme do éterů poslat už nyní. Vampire pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, s nímž vůz dokáže zrychlit z klidu na 438 km/h za pouhých šest sekund.
Dodat pak už můžeme nejen to, že spotřeba činí až 28 litrů leteckého paliva na jeden ujetý kilometr (čili až 2 800 litrů na 100 km), ale i skutečnost, že speciál si můžete pronajmout od stávajících majitelů. Ti Vampire v roce 2019 odkoupili od původních tvůrců Boba a Roye Phelpsových, kteří s jeho renovací začali již po Hammondově havárii. Nejspíše jim však došly peníze, proto byl projekt dokončen až v létě loňského roku.
Vampire je osudovým vozem Richarda Hammonda, v jeho kokpitu totiž v roce 2006 málem zemřel. Devítimetrový speciál přitom pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, se kterým se známý novinář a moderátor rozjel až na 505 km/h. Foto: Holden Vintage and Classic, tiskové materiály
Zdroje: Drive Tribe@YouTube, Holden Vintage and Classic
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes