Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond se vrátil za volant vozu, ve kterém před 16 léty málem přišel o život
12.1.2022 | Petr Prokopec
Stát se nám něco podobného, za volant stejného auta už nesedneme. A slavný moderátor se kdysi nechal slyšet, že to neudělá ani on, nakonec ale tento slib porušil a speciál Vampire, s nímž jel 505 km/h, znovu osedlal. Až tak žhavé to ale tentokrát nebylo.
Z pohledu motoristických fanoušků nezačal letošní rok zrovna nejlépe. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž oznámili, že webový projekt Drive Tribe již dále nehodlají dotovat ze své kapsy. A jelikož stávající situace na trhu aut inzerci v jakkoli souvisejících médiích zrovna nepřeje, projekt na konci tohoto měsíce skončí. I když ne až tak úplně, neboť činnost ukončí pouze webová stránka a s ní spojené aplikace. Na sociálních sítích a zejména pak na YouTube má Drive Tribe pokračovat i nadále.
Stěžejní osobou se z výše zmíněné trojice stává Hammond, May a Clarkson by nicméně fanoušky taktéž měli poctít svou přítomností. I když zejména poslední zmíněný se bude objevovat ještě méně než dosud, neboť je plně pohlcen prací na své farmě. Vedlejší projekty pak má pochopitelně i Hammond, nejspíše však není tolik vytížen. Či je možná pro něj Drive Tribe srdcovějším projektem než u kolegů. Tak či onak, podstatné je, že příběh bude i nadále pokračovat, jen v omezenějším rozsahu.
Hned na úvod se přitom Hammond rozhodl nalákat fanoušky svou odvahou usednout do vozu, do kterého již nikdy v životě usednout nechtěl. Šlo totiž o rychlostní speciál Vampire, ve kterém se v roce 2006 málem zabil. Málem přitom stanovil i britský pozemní rekord, neboť se rozjel až na 505 km/h, což je vyšší tempo, než jakého posléze dosáhl Collin Fallows. Jím dosažených 483,3 km/h je nicméně průměrem ze dvou jízd opačným směrem, zatímco Hammond zvládl pouze jednu.
Jak přitom sám nyní žertem dodává, pamatuje si, jak naposledy do vozu nastupoval, ovšem již nemá ponětí, jak se z něj dostal ven. To není překvapivé, neboť v rychlosti 464 km/h došlo na ulomení předního kola. Vampire se následně několikrát převrátil okolo své osy, než se úplně zastavil. Hammond nicméně projevil neskutečnou duchapřítomnost, neboť během pár sekund využil veškeré poznatky z předchozí instruktáže - dokázal vypnout tryskový pohon, aktivovat padák a ještě vůz částečně stabilizovat.
Nelze se tak divit jeho zařeknutí, které však momentálně porušil. I když ve výsledku jen usedl za volant. Samotnou jízdu pak nechal na Miku Ferniem, který pro Drive Tribe bude pracovat i nadále. Právě ten by nás v průběhu roku měl se speciálem blíže seznámit, jakkoliv pár informací můžeme do éterů poslat už nyní. Vampire pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, s nímž vůz dokáže zrychlit z klidu na 438 km/h za pouhých šest sekund.
Dodat pak už můžeme nejen to, že spotřeba činí až 28 litrů leteckého paliva na jeden ujetý kilometr (čili až 2 800 litrů na 100 km), ale i skutečnost, že speciál si můžete pronajmout od stávajících majitelů. Ti Vampire v roce 2019 odkoupili od původních tvůrců Boba a Roye Phelpsových, kteří s jeho renovací začali již po Hammondově havárii. Nejspíše jim však došly peníze, proto byl projekt dokončen až v létě loňského roku.





Vampire je osudovým vozem Richarda Hammonda, v jeho kokpitu totiž v roce 2006 málem zemřel. Devítimetrový speciál přitom pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, se kterým se známý novinář a moderátor rozjel až na 505 km/h. Foto: Holden Vintage and Classic, tiskové materiály
Zdroje: Drive Tribe@YouTube, Holden Vintage and Classic
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025