Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond si kupuje nové auto, prosí o pomoc s jeho specifikací
7.11.2019 | Petr Prokopec
Žijeme v docela zajímavé době, kdy jsou si lidé vzdálenější i bližší než kdy dříve. Jen tak se může stát, že blízké vídáme často jen přes Skype, ale současně se můžeme zapojit do specifikace auta světové celebrity.
Hvězdy pořadu The Grand Tour se zjevně rozhodly, že doplní svůj vozový park. Zatímco James May se už ani netají tím, že propadl elektromobilitě, Richard Hammond zůstává věrný klasice. Jeho nové auto tedy i nadále počítá se spalovacím ústrojím, postaveno navíc bude ručně. Něco takového se dnes již příliš často nevidí, o to sympatičtější je, že nás Richard na novém videu protáhne továrnou Morganu, kam dorazil jako „zcela obyčejný zákazník“. Jen u toho ale nejmladší z populárního tria moderátorů nezůstává, neboť vám dokonce hodlá umožnit, abyste se na specifikaci jeho nového vozu podíleli.
Hammond si totiž není jist, jaký interiér by měl jeho nový Morgan Plus Six dostat. Ve hře jsou dvě varianty, kdy první počítá s červenou kůží a diamantovým prošíváním, zatímco v druhém případě je čalounění modré a švy podélné. Vše ostatní ale zůstává neměnné, což platí jak o černé karoserii, tak o hnacím ústrojí. To přitom tvoří třílitrový šestiválec od BMW, který používá také Toyota Supra a jenž stejně jako v japonském kupé dává také v tomto případě 340 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
Zajímavé přitom je, že Morgan tak jako Toyota momentálně nabízí pouze provedení osazené osmistupňovým automatem. S tím tedy stoprocentně může počítat také Hammond, který se rozhodl nečekat na manuální provedení, jenž by se na rozdíl od japonského kupé nakonec mělo objevit, a to dokonce jako oficiální produkt. Kdy ovšem Britové dokončí jeho vývoj a pustí jej do prodeje, zatím není jisté. Aktuálně je tedy k mání pouze automat od ZF, se kterým dorazila i pádla pod volantem.
Jakkoliv přitom Plus Six vypadá jako vůz, který v nabídce Morganu figuruje již léta, ve skutečnosti jde o naprostou novinku, která byla představena letos v Ženevě. Oproti předchůdcům přichází vybavena novou platformou CX-Generation, jenž využívá lepeného hliníku. Nicméně na některé část rámu je stále používáno dřevo. To však nemá žádný negativní vliv na hmotnost, při 1 075 kilogramech je ostatně nový Plus Six lehčí o sto kilo než vozy značky postavené na předchozí struktuře.
Morgan přitom uvádí, že novinka je tím nejdynamičtějším vozem, jaký kdy stvořila, což mají doložit data o sprintu a nejvyšší rychlosti. Počítat lze totiž s 4,2sekundovou akcelerací a maximálkou 267 km/h, mimo to se však hnací ústrojí má chlubit také nemalou efektivitou. Spotřeba v reálném světě by proto měla činit 7,4 l/100 km. Jak tomu ale bude ve skutečnosti, záleží jen na Richardovi a jeho touze seznamovat jeden ze dvou pedálů s červeným či modrým koberečkem.
Lze pak už jen dodat, že nový Morgan Plus Six dostal do vínku dva jízdní režimy Sport a Sport Plus, které sice upravují odezvu motoru nebo čas řazení, na takový adaptivní podvozek či adaptivní řízení však v jeho případě zapomeňte. Co ovšem Britové nabízí, to je třeba příplatkový sportovní výfuk. Zda si ovšem ten Hammond objednal, momentálně nevíme. Stejně jako není jisté, na kolik Richarda jeho nová hračka přišla. Ceníkově ale startuja na 77 995 GBP, tedy více jak 2,3 milionu Kč.












Richard Hammond si pořídil nový Morgan Plus Six, zatím však není rozhodnut o interiéru. Hlasovat o něm můžete na odkazu níže
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 3 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 4 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 6 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 7 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva