Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond si kupuje nové auto, prosí o pomoc s jeho specifikací
7.11.2019 | Petr Prokopec
Žijeme v docela zajímavé době, kdy jsou si lidé vzdálenější i bližší než kdy dříve. Jen tak se může stát, že blízké vídáme často jen přes Skype, ale současně se můžeme zapojit do specifikace auta světové celebrity.
Hvězdy pořadu The Grand Tour se zjevně rozhodly, že doplní svůj vozový park. Zatímco James May se už ani netají tím, že propadl elektromobilitě, Richard Hammond zůstává věrný klasice. Jeho nové auto tedy i nadále počítá se spalovacím ústrojím, postaveno navíc bude ručně. Něco takového se dnes již příliš často nevidí, o to sympatičtější je, že nás Richard na novém videu protáhne továrnou Morganu, kam dorazil jako „zcela obyčejný zákazník“. Jen u toho ale nejmladší z populárního tria moderátorů nezůstává, neboť vám dokonce hodlá umožnit, abyste se na specifikaci jeho nového vozu podíleli.
Hammond si totiž není jist, jaký interiér by měl jeho nový Morgan Plus Six dostat. Ve hře jsou dvě varianty, kdy první počítá s červenou kůží a diamantovým prošíváním, zatímco v druhém případě je čalounění modré a švy podélné. Vše ostatní ale zůstává neměnné, což platí jak o černé karoserii, tak o hnacím ústrojí. To přitom tvoří třílitrový šestiválec od BMW, který používá také Toyota Supra a jenž stejně jako v japonském kupé dává také v tomto případě 340 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
Zajímavé přitom je, že Morgan tak jako Toyota momentálně nabízí pouze provedení osazené osmistupňovým automatem. S tím tedy stoprocentně může počítat také Hammond, který se rozhodl nečekat na manuální provedení, jenž by se na rozdíl od japonského kupé nakonec mělo objevit, a to dokonce jako oficiální produkt. Kdy ovšem Britové dokončí jeho vývoj a pustí jej do prodeje, zatím není jisté. Aktuálně je tedy k mání pouze automat od ZF, se kterým dorazila i pádla pod volantem.
Jakkoliv přitom Plus Six vypadá jako vůz, který v nabídce Morganu figuruje již léta, ve skutečnosti jde o naprostou novinku, která byla představena letos v Ženevě. Oproti předchůdcům přichází vybavena novou platformou CX-Generation, jenž využívá lepeného hliníku. Nicméně na některé část rámu je stále používáno dřevo. To však nemá žádný negativní vliv na hmotnost, při 1 075 kilogramech je ostatně nový Plus Six lehčí o sto kilo než vozy značky postavené na předchozí struktuře.
Morgan přitom uvádí, že novinka je tím nejdynamičtějším vozem, jaký kdy stvořila, což mají doložit data o sprintu a nejvyšší rychlosti. Počítat lze totiž s 4,2sekundovou akcelerací a maximálkou 267 km/h, mimo to se však hnací ústrojí má chlubit také nemalou efektivitou. Spotřeba v reálném světě by proto měla činit 7,4 l/100 km. Jak tomu ale bude ve skutečnosti, záleží jen na Richardovi a jeho touze seznamovat jeden ze dvou pedálů s červeným či modrým koberečkem.
Lze pak už jen dodat, že nový Morgan Plus Six dostal do vínku dva jízdní režimy Sport a Sport Plus, které sice upravují odezvu motoru nebo čas řazení, na takový adaptivní podvozek či adaptivní řízení však v jeho případě zapomeňte. Co ovšem Britové nabízí, to je třeba příplatkový sportovní výfuk. Zda si ovšem ten Hammond objednal, momentálně nevíme. Stejně jako není jisté, na kolik Richarda jeho nová hračka přišla. Ceníkově ale startuja na 77 995 GBP, tedy více jak 2,3 milionu Kč.












Richard Hammond si pořídil nový Morgan Plus Six, zatím však není rozhodnut o interiéru. Hlasovat o něm můžete na odkazu níže
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 11 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 3 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 4 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 6 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 7 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 20:10 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda