Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rus si upravil auto jako nikdo jiný, tlumič výfuku nadělil každému válci motoru
21.3.2020 | Mirek Mazal
Ačkoli se původní smysl tlumičů výfuku - tedy tlumit jejich zvukový projev motoru - pozvolna vytrácí z našich myslí, je to pořád primárně protihlukové opatření. Takže co tlumit každý válec zvlášť?
Výfukový systém kdysi sloužil jen k tomu, že odváděl spaliny mimo vůz tak, aby neotravovaly cestující. První a na hodně dlouho také poslední úpravou byla implementace tlumiče. U dnešního sériově vyráběného automobilu jde o komplexní systém zahrnující několik katalyzátorů, filtr pevných částic katalyzátor, rezonátor a jeden až dva koncové tlumiče.
Každá z částí ale snižuje prostupnost výfuku. Čím jsou plyny silněji omezovány ve volném průchodu pryč, tím vyšší vzniká protitlak, zhoršuje se vyplachování motoru klesá jeho výkon. Nejlepším řešením je mít u přímo u motoru správně zkonstruované svody, jež podporují výplach válců, a na ně napojenou přímou trubku. To dnes neprojde ani u sportovních aut, protože i ty musí mít alespoň katalyzátor.
Proti modernímu trendu odvádět spaliny komplexním systémem se postavil ruský expert na bláznivé automobilové pokusy. Starý známý Vlad vám tak dnes předvede, co způsobuje až příliš početné množství tlumičů ztišující každý válec zvlášť.
Za zkušebního králíka tentokrát posloužil Fiat Uno, který nejprve rachotí bez tlumičů. Po zásahu automechaniků se ale červený hatchback transformuje v protagonistu pokračování Soudce Dredda a ohlušující rámus čtyřválce se změní v příjemné ševelení mechanických částí sériového agregátu. Čtyřnásobné tlumení projevu vozu prospěje, doprovod unikajícího kouře nezabránil Vladovi ukázat nový prototyp nejbližším sousedům.
Krátkou projížďku zakončilo vyhánění otáček motoru do omezovače, ale ani plyn na podlaze nezpůsobil ani velký hluk, ani selhání dodatečně instalovaných tlumičů. Čtyři výfuky tak nemusí být nesmysl ani z funkčního hlediska, pokud si někdo potrpí na tichu. Jen horizontálně připevněné komponenty přímo v zorném poli řidiče nejsou to pravé ořechové...
Rus šel proti proudu a místo zprůchodnění výfuku přidal tlumič sólo každému válci, minimálně v případě ztišení projevů motoru bodoval
Zdroj: Garage 54@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva