Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové dokončili první silniční most do Číny, bude sloužit jen 68 osobním autům denně
30.11.2019 | Petr Miler
Jeho stavba stála přes 3 miliardy Kč a jde o vůbec první přímou spojnici tohoto druhu mezi Ruskem a Čínou. Člověk by na něm čekal pořádný frmol, obsloužit má ale pouhých 68 osobních aut denně, prim budou hrát náklaďáky.
Ruská dopravní infrastruktura se v posledních letech dočkává mnoha nových vzpruh, tou největší je nepochybně nová 700km dálnice z Moskvy do Petrohradu. Nové projekty vznikají díky financování částečně nebo plně ze soukromých zdrojů a nyní vám můžeme ukázat další takový případ.
Jde o vůbec první silniční most přímo spojující Rusko s Čínou. Postaven byl v průběhu tří let s investicí 8,5 miliardy rublů (asi 3,06 miliardy Kč) a tyčí se přes rozsáhlou zátoku řeky Amur. Sám měří 1 080 metrů, spolu s přilehlými komunikacemi se ale jedná o celkem 20 kilometrovou komunikaci, která nahrazuje dosavadní alternativu dlouhou - podržte se - 3 500 km. V relativně málo obydlených částech Asie může absence jednoho mostu znamenat i takto dlouhou objížďku.
Člověk by za podobných okolností čekal, že půjde rázem o velmi vytíženou spojnici, Amurská oblast je ale obecně velmi málo obydlená. Poblíž mostu se nachází jen vesnice Kanikurgan, první větší město Belogorsk (asi 70 tisíc obyvatel) je vzdáleno dalších 130 kilometrů. Není tedy nakonec divu, že Rusové očekávají, že po tomto mostě projede v průměru pouhých 68 osobních aut za den, což s ohledem na investici více jak 3 miliard korun vypadá na velký luxus. Jenže očekávají také pohyb 630 náklaďáků a 164 autobusů každý sen.
Tušíte správně, most vznikl kvůli přilehlé těžbě, snadnému exportu surovin do Číny a podobně jednoduššímu pohybu lidí z citelně civilizovanější prefektury Chej-che na druhé straně řeky. Most byl financován stoprocentně ze soukromých zdrojů a k úhradě veškerých investic bude muset stačit mýto na něm vybírané po následujících 16 let.
Základní stavba je v tuto chvíli hotová, probíhající dokončovací práce pak otevření pro běžný provoz odloží do jara 2020. Uvidíme, jestli pak mostu nevyužije přece jen více než 68 osobních aut za den - jak se můžete sami přesvědčit, je to zajímavá stavba a přinejmenším Číňany by návštěva dosud nedostupného jihovýchodu Ruska mohla lákat.












Úplně první silniční most mezi Ruskem a Čínou vede zdánlivě odnikud nikam, sloužit ale bude hlavně exportu surovin z Ruska na jih
Zdroj: Drom
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před hodinouBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před hodinouJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 2 hodinamiNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před 3 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 5 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva