Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rychlí a prostorní: 15 praktických aut, s nimiž pokoříte 300 km/h
13.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete auto, kam budou moci pasažéři zadních sedadel nastupovat důstojně, převeze i náklad a přesto zvládne jet rychlostí až 300 km/h? Čtěte dále.
Praktické auto je fajn věc, není ale obvyklé, aby bylo také opravdu rychlé. A pokud sáhnete po extrémně rychlém stroji, obvykle tomu musíte obětovat onu praktičnost. Existují však výjimky, které nabídnou obojí a je těžké je hodit do jednoho pytle. Mohli bychom hovořit o dvou párech dveří jako nutném předpokladu, ale nebylo by to přesné označení - tento předpoklad splní i liftbacky, kombíky a SUV a všem těm se podíváme na zoubek dnes.
Řeč tedy bude o prostorných a každodenně využitelných autech, která ale dokážou uhánět rychlostí minimálně 300 km/h - z výroby, bez všetečných rukou úpravců jakéhokoli typu. Není jich zas tak moc, ovšem v posledních měsících jich pár přibylo. Proto znovu otevíráme otázku „kdo je nejrychlejší” a přinášíme na ni odpověď. Vstupenka byla rovných 300 km/h a do jednoho bodu jsme kumulovali auta se stejným motorem a technickým základem, tedy např. BMW M5 a M6 Gran Coupé; normální M6 sítem neprojde, protože má jen jeden pár dveří.
Pokud vám na seznamu vadí Alpina, protože je to tuner, vězte, že je to tuner jen napůl, protože auta této značky se vyrábí přímo jako Alpiny na výrobních linkách BMW. A vpravdě, některá auta na tomhle seznamu jsou prostornější než jiná, kritériem zde byl spíš počet dveří než objem vnitřního prostoru. Skoncujme ale už s řečmi, nejsou podstatné, a nechme mluvit výkony.
15. Mercedes-Benz E 63 AMG S Driver's Pack - 300 km/h
Gentlemanská dohoda některých automobilek o maximu na 250 km/h platí jen do chvíle, než zákazník přijde s tím, že chce jezdit rychleji a je ochoten si za to připlatit. BMW M, quattro i AMG mají v nabídce „balíčky”, přesněji kousky počítačového kódu, které odemknou vyšší rychlosti. V případě E 63 AMG S generace W212 - generace W213 v této vrcholové specifikaci zatím není k mání - se to jmenuje Driver's Pack a maximálka tu je 300 km/h, a to u obou karosářských variant. Je to jen změna v elektronice, 585 koní a 800 Nm 5,5litrového přeplňovaného osmiválce zůstává, stejně jako veškerá mechanika.



14. Bentley Bentayga - 301 km/h
Bentley se při představení nehezkého auta s nehezkým jménem Bentayga holedbalo tím, že to je první SUV světa, které překoná magickou třístovku. Uvádělo číslo 301 km/h, což skutečně je víc než 300 a hravě to překonává všechno, co jsme měli v desítce nejrychlejších SUV světa. Pod kapotou je nová verze motoru W12 od Volkswagenu, která dává 608 koní a 900 Nm a tři sta skutečně jede, vcelku s nadhledem.
13. Alpina B3 Biturbo - 303 km/h
Jste-li zastánce motorů o větších objemech, je krásné mít před sebou článek, ve kterém má nejmenší motor šest válců a tři litry. Je to řadová šestka pod kapotami Alpiny B3 Biturbo a nabídne 410 koní a 600 Nm. Sedan zvládne stovku za 4,3 s a rozjede se na 303 km/h, kombík má stovku za 4,4 s a maximálku rovných 300 km/h.
12. Cadillac ATS-V - 304 km/h
Kromě Alpiny B3 je šestiválec už jen v Cadillacu ATS-V, všichni ostatní mají válců více. 3,6litrová V6 v tomto americkém stroji dává 470 koní a 601 Nm a to mu stačí na to, aby se dostal s maximálkou bezpečně přes magickou třístovku - zvládne 304 km/h.
9. - 11. Bentley Mulsanne Speed - 305 km/h
Bentley Mulsanne Speed není žádný drobeček, na délku má přes 5,5 metru a na váze ukáže téměř 2,7 tuny. Není to také auto ke zdolávání rekordů v nejnižší spotřebě, ale spíš v rychlosti cesty z jedné strany kontinentu na druhý. Pro to je skvěle vybaven, ať už luxusní kabinou či 6,75litrovou V8 pod kapotou. Ta má nejvíc točivého momentu z celé této dvanáctky, 1 100 Nm. Spolu s 530 koňmi to znamená 305 km/h maximální rychlosti.
9. - 11. BMW M5/M6 Gran Coupe Performance Pack - 305 km/h
Podobně jako v případě Mercedesů třídy E výše, i u BMW platí, že „za peníze v Praze dům” a pokud chcete v sedanu M5 jezdit víc než 250 km/h, stačí si objednat Performance pack. 4,4l V8 je pořád stejná, má dnes ale až 600 koní a s Performance Packem zvládne 305 km/h, kde... opět zasáhne omezovač. M6 Gran Coupé je na tom s možností jezdit přes tři sta úplně stejně, proto sem patří také.
9. - 11. Audi RS6 Avant/RS7 performance - 305 km/h
Nevíme, jestli bylo s tímhle příplatkem první Audi nebo BMW, ale v každém případě si některá ostrá Audi také můžete objednat ve verzi „performance” - skutečně s malým p. U čtyř kruhů to ovšem znamená něco trochu jiného, tento příplatek zvedá výkon z 560 koní a 700 Nm na 605 koní a 750 Nm. Abyste jezdili přes tři sta, potřebujete paket s názvem Dynamic - ten omezovač přenastaví z 250 km/h na 280 nebo až 305. A RS6 už s 560 koňmi jede pekelně.
8. Porsche Panamera Turbo - 306 km/h
Zbrusu nová Panamera je o něco méně ošklivá a také to prý může být nejrychlejší sériový dieselový vůz světa, ale nás nyní zajímá benzinová verze Turbo. Jako i zbytek nabídky se nevyhnula downsizingu, ovšem zůstává u osmi válců. Zbrusu nový čtyřlitr dává 550 koní a 770 Nm, což stačí k maximálce 306 km/h. Verze Turbo S zatím není na světě, ale bude jistě o chloupek rychlejší.
7. Maserati Quattroporte GTS - 307 km/h
Patříte-li k těm, kteří německému trojlístku nemohou přijít na jméno, protože jeho produktů je všude hromada, lze pro rychlý sedan zajít do Itálie. Tam se vyrábí Maserati Quattroporte, které ve své nejrychlejší verzi GTS nabídne 530 koní a 650 Nm z 3,8litrové přeplňované V8 a zvládne maximálku 307 km/h. A není jich všude tolik.
6. Cadillac CTS-V - 322 km/h
Američané se většinou neobtěžují s omezovači rychlosti a nemají problém namontovat motor ze supersportu do vozu, který svůj život začal jako relativně běžný sedan. Tak se stalo, že Cadillac CTS-V dostal 6,2litrový kompresorový osmiválec z Corvette Z06. Na zadní kola tedy posílá 649 koní a 857 Nm, což znamená maximálku 322 km/h, neškrcenou omezovačem.
5. Bentley Flying Spur W12 S - 325 km/h
Dvanáctiválců na tomto seznamu není moc, ale kde je můžeme čekat s jistotou, je značka Bentley. Čerstvě představený Flying Spur W12 S dostal do vínku 635 koní a 820 Nm, což znamená maximálku 325 km/h a s tím i titul nejrychlejšího čtyřdveřového Bentley všech dob. A že tu o prostor nebude nouze, berte jako samozřejmost.
4. Aston Martin Rapide S - 327 km/h
V12 najdeme i v dalším autě z Británie - Astonu Rapide S. Pod kapotou má zatím atmosférický motor o šesti litrech objemu a k maximálce 327 km/h mu stačí 560 koní a 630 Nm. Stroji tak nádhernému, jakým Aston Rapide je, však rádi odpustíte jak to, že není nejsilnější, tak to, že... existují prostornější auta, řekněme.
3. Alpina B5/B6 Biturbo - 328 km/h
BMW M5 je sice zajímavý stroj, ale dokud bude mít elektronický omezovač, na stejné výrobní lince bude vznikat ještě něco mnohem rychlejšího - Alpina B5 Biturbo. Ta kromě toho, že omezovač nemá, také nabídne 600 koní a 800 Nm. To znamená zrychlení na stovku za 4,2 s a maximálku 328 km/h v případě sedanu, resp. 323 km/h v případě kombíku. Stejný motor je i v B6 Biturbo Gran Coupé, to má ale pohon všech kol, takže má stovku za 3,8 s a maximálku 324 km/h.
2. Dodge Charger SRT Hellcat - 329 km/h
Pokud zkombinujete kompresorový, 716koňový osmiválec Hellcat, motor s nejvyšším počtem koní v celém žebříčku, s karoserií Dodge Charger, podle výrobce dostanete nejrychlejší sedan světa. Maximálka je 329 km/h, což je více než Porsche 959 nebo Ferrari F40, připomeňme, a překonává se to dost těžko. Jenže nejrychlejší jen byl, už není, byť těsně.
1. Alpina B7 Biturbo - 330 km/h
Prvenství o jediný kilometr v hodině získává nová Alpina B7 Biturbo, která má stejný osmiválec jako B5 a B6, jen naladěný na 608 koní a 800 Nm. Je tu prodloužený rozvor a pohon všech kol, takže tohle auto váží 2 110 kg a nejrychlejší by být opravdu nemělo. Jenže je. Zvládne stovku za 3,7 s a maximálku 330 km/h - podle oficiálních údajů. Starší čísla hovořila o 311 km/h, ale teď ve specifikacích Alpiny skutečně stojí 330 km/h. Jestli kteroukoliv z těchto hodnot někdo zkoušel jako u Hellcatu, nevíme, ale docela rádi bychom se na to podívali.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 2 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 3 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 5 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 6 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva