Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sami Němci hned po odhalení nové Octavie říkají, že je lepší než VW Golf
12.11.2019 | Petr Prokopec
VW Golf optikou Němců ve srovnáních s auty jiných značek obvykle neprohrává, vedle Octavie ale musel sklonit hlavu hned po její premiéře. Magazín Auto Bild jmenuje důvody, proč je „O4” lepší.
Volkswagen Golf už dlouhá léta platí za absolutní evropskou jedničku. Za několik dekád své existence byl z trůnu sesazen jen pětkrát, a to vždy jen na jediný rok. S o to větší vervou se pak vrátil do čela a na špici se usadil ještě pevněji. Jasným vládcem je i teď, více než kdy dříve ale musí být připraven čelit útokům stále populárnějších SUV. A těžké to bude mít i proti svým vlastním sourozencům. Jeho pozice totiž ohrožuje také Škoda, která by nyní dokonce mohla mít i navrch.
Již v době odhalení německé novinky jsme Golf poslali do virtuálního souboje se Škodou Scala, která se může chlubit větším rozvorem. Kromě toho vypadá atraktivněji, alespoň z našeho úhlu pohledu. Kromě toho, jakkoliv je Scala titulována jako český Golf, vůči originálu hodně ztrácí, zejména co se motorů týče a v oblasti konektivity. Nyní je tu ovšem nová Octavia, která dostala prakticky tutéž výbavu. Je tedy možné, že Golf ztratí půdu pod nohama? Přímo Němci říkají, že se to může stát, sami by si dokonce škodovku koupili spíše.
Jde o verdikt kolegů z Auto Bildu, kteří se též zúčastnili včerejší premiéry nové Octavie. Redaktor Andreas Huber vyjmenoval hned čtyři důvody, proč český vůz upřednostňuje před tím německým. Jak se tedy zdá, vedení koncernu VW Group asi čekají pořádné nesnáze, neboť bude muset uklidňovat rozezlené manažery Volkswagenu. Nebylo by to jistě poprvé, ovšem dosud ještě nikdy nebyla Škoda upřednostňována předními německými médii před domácím Golfem, a to ještě před zahájením prodeje.
Proč tedy Auto Bild postavil Octavii nad Golf? Prvním důvodem je chytřejší využití kitu MIB3, jenž má na starosti konektivitu. I český vůz je možné spárovat se systémy Apple CarPlay a Android Auto, kromě toho má k dispozici také virtuální asistentku Lauru. Podstatný rozdíl se skrývá v architektuře kabiny, kdy VW vsadil na dvě vizuálně propojené obrazovky. Škoda je ale oproti tomu separovala a navíc stále vsází na klasická tlačítka. U Golfu ale budete muset dotykový displej používat daleko častěji, což hlavně konzervativním zákazníkům není příliš po vůli. Pokud tedy nejste blázni do sci-fi a netoužíte po futurističtěji vypadající kabině, nejspíše stejně jako Huber dáte přednost českému vozu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde Golf v podstatě nemá čím zaujmout. Škoda věrně kopíruje nabídku Volkswagenu, jen s tím rozdílem, že nabídne pouze slabší plug-in hybrid a minimálně zpočátku nebude prodávat 1,5litrový čtyřválec naladěný na 130 koní. Jinak jsou ale možnosti prakticky identické, jen s tím rozdílem, že na české straně motory spojíte s prostornějším interiérem.
Důvod číslo tři najdeme v příslušenství Simply Clever. V tomto ohledu si již Octavia vydobyla opravdu působivé renomé, neboť škrabce na led ve víčku palivové nádrže či deštníku ve dveřích již podlehli i motoristé na západ od našich hranic. Nově se k tomu přidává spací paket, který počítá se rozšířenými hlavovými opěrkami. Kromě toho je k dispozici i deka, dopřát si jej ovšem můžete jen u kombíku.
Právě skutečnost, že paket lze spárovat jen s praktičtější verzí, naznačuje, že nabídnout by jej mohl i Golf Variant, jakmile dorazí. Na to si ovšem budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Ony rozšířené opěrky hlavy lze sklopit, aby nebránily kupříkladu výhledu či nákladu. Jak přitom Němci vyzkoušeli na vlastní kůži, české řešení funguje a dělá opravdu působivý dojem.
Jsme ve finále, a to u bodu, který asi překvapí nejvíce. Octavia se totiž vůbec poprvé dočkala plynových vzpěr kapoty, zatímco Golf pro změnu přesedlal na klasickou podpůrnou tyč. Uvidí se samozřejmě, u jakých verzí Volkswagen šetří a u kterých nikoliv, přinejmenším dnes se však zdá, že Škoda rozhodně nehraje druhé housle. Bude proto zajímavé, jak se dané kroky projeví na cenách.
V tomto ohledu zatím nic není oficiální, nicméně dle spekulací by nový Golf měl začínat nezvykle nízko, zatímco u Octavie se čeká posun do vyšších sfér. Pokud by ale Škoda nakonec byla dražší než VW, dost by nás zajímalo, jak koncern hodlá během krátké chvíle sesunout mladoboleslavskou značku na úroveň Dacie. Zatím to vypadá, že Rumunům budou konkurovat spíše Němci.














































Dokonce i Němci mají po premiéře pocit, že nová Škoda Octavia je lepším vozem...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
19.8.2025Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
19.8.2025Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch