Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat může být lepší než Škoda, netíží ho komunistická minulost, říká šéf
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Richarda Harrisona, šéfa Seatu v Británii, má španělská značka i přes několikaleté ztráty u veřejnosti dobrou image a dokáže předčí i českého soka.
Seat po dlouhá léta platil za skvrnu na jinak čisté reputaci koncernu VW Group. Nyní samozřejmě nemáme na mysli jakékoliv souvislosti s dieselovým skandálem, ale prosté ekonomické výsledky, k jejichž pozitivnímu stavu měli Španělé dlouho daleko. To se ovšem změnilo poté, co Němci do chřadnoucí značky investovali 3,3 miliardy Eur (cca 89,29 mld. Kč). Seat totiž rázem zamířil do černých čísel a za loňský rok může přepočítávat obrat ve výši 8,3 mld. EUR (224,57 mld. Kč), který je dvojnásobný oproti roku 2009.
S daným růstem je podle šéfa britské divize Richarda Harrisona nutné počítat i nadále, načež by španělská automobilka mohla překonat dokonce i vzestup Škody. Ta má za sebou taktéž působivý vývoj, který odstartoval převzetím v roce 1991 a prozatím skončil loni prodejem více než jednoho milionu nových aut, čímž byly pokořeny veškeré rekordy spojené s českou značkou.
Harrison ale naznačuje, že Seat nebyl zatížen minulými režimy a tudíž poněkud pofidérní reputací. Proto má do budoucna lepší startovní pozici - a právě proto by mohl Škodu v růstu přeskočit. „Seatu nebyla v minulosti věnována velká pozornost, ale nyní máme šanci povstat. Seat byl již v dobré pozici (míněna je tím image - pozn. red.), ta se ale s modely Ateca a Arona ještě zlepší.“
Právě první SUV španělské značky, společně s modelem Leon, je důvodem, proč se Seat po osmi letech dostal do zisku. Ten letošní má být rekordní - i když suma 85 milionů liber (2,7 mld. Kč) nikterak extrémně nevypadá. Je to však první milník na dlouhé cestě. Harrison ostatně dodává, že „jsme jako dítě, které dostalo první práci a nyní konečně přispívá do domácnosti“.
Kromě toho šéf britské divize vyzdvihuje ochotu zkoušet nové věcí, která je v konzervativně smýšlejícím koncernu VW Group věcí nevídanou. Na mysli přitom má nově otevřené centrum Lakeside, na jehož ploše najdeme 71 skladových vozů. S těmi mohou zákazníci nejen ihned odjet, ale navíc je nechat přizpůsobit svým individuálním představám.
„Během našeho průzkumu jsme zjistili, že řada zákazníků chce jednat rychle, jako když kupují nový mobil - s novým vozem tak mohou odjet v řádu dnů,“ vysvětluje šéf zákaznické sítě Matt Benns. Zároveň přitom dodává, že soukromá klientela přistupuje hlavně k pronájmu, pročež u vystavených vozů nejsou ani tak celkové sumy, jako spíše měsíční platby.
„Věřím proto, že procházíme obdobím vzrušujících změn v celém automobilovém segmentu,“ uzavírá téma Harrison. „Nemůžu vám sice říci, jak bude za pár let vypadat dealerská síť, ale můžu potvrdit, že Seat pracuje na tom, aby byl o krok napřed.“ Uvidíme tedy již velmi brzdy, zda tento inovativní přístup povede k přeskočení Škody či nikoliv.



Seat se nebojí nových věcí, ve Velké Británii tak otevřel obří nákupní centrum









































































































K zisku španělskou značku žene hlavně nové SUV Ateca
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
Nejčtenější články
Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
30.9.2025
Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
30.9.2025
Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci
1.10.2025
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
1.10.2025
Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus
1.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
