Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Audi přiznal, že firma je ve velkých problémech, situaci řeší doslova ze dne na den
5.10.2021 | Petr Prokopec
Značka se čtyřmi kruhy je další, která už se ani nepokouší malovat jakkoli růžové zítřky. První letošní pololetí přežila dobře, v dom druhém ale čeká těžké chvíle a problémy prý řeší, jak se zrovna dá.
Před několika málo dny šéf společnosti Intel Pat Gelsinger objasnil, proč vlastně vznikla současná automobilová krize. Důvodem není nedostatek čipů obecně, nýbrž nedostatek specifických čipů. Výrobci aut totiž netouží po současných verzích, které jsou vhodné do telefonů či počítačů. Chtějí jednodušší na úrovni těch, jaké užíval třeba původní iPhone. Jde tedy o zastaralou technologii, která nicméně automobilkám vyhovuje. Často tyto čipy mají na starosti třeba jen stěrače, nemusí tedy mít extra výkon, potřebují odolnost a spolehlivost.
Výrobcům čipů se nicméně nevyplatí udělat několik kroků zpátky, i proto automobilky mluví o tom, že by se do dané branže vrhly samy a produkovaly by si čipy na míru. O něčem takovém uvažoval i koncern VW, momentálně jsou však firemní strategie trochu jiné. Šéf Audi a bývalý manažer BMW Markus Duesmann v novém rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl, že automobilka hledá způsob, jak navázat užší vztahy s výrobci čipů. S ničím jiným než s úspěchem přitom nepočítá, a proto by dle Duesmanna měla z krize vyjít silnější. Než - a pokud vůbec - se tak ale stane, projde si peklem.
První letošní půlrok přitom pro Audi nebyl špatný, nedostatek aut si firma kompenzovala vyšším cenami. Automobilka tak zvýšila svou ziskovou marži z 8 procent v roce 2019 na 10,7 procenta. Duesmann nicméně ví, že lépe už bylo: „Měli jsme silnou první polovinu roku, očekáváme ale o hodně slabší druhé pololetí. Máme opravdu velké problémy,“ říká Duesmann a pochopitelně naráží na nedostatek čipů. Situaci dokonce přirovnal k „dokonalé bouři“, skrze kterou zvládá značka proplouvat jen tak tak. „Je to řešení problémů ze dne na den,” popisuje situaci šéf Audi.
Přesto neztrácí víru, že Audi zůstane v černých číslech, a to i po přechodu na elektromobilitu. Ten odstartuje v roce 2026, po kterém již automobilka nemá představit žádný nový vůz se spalovacím motorem. Místo toho je hodlá nejpozději do roku 2033 vypustit z nabídky zcela. Duesmann pak dodává, že v příštím nebo maximálně v přespříštím roce by zisk z prodeje elektromobilů měl být na stejné úrovni jako u aut se spalovacím ústrojím. U drahých značek to problém nebude.
Na rozdíl od čipů VW Group nehodlá u softwaru spoléhat na externí dodavatele, ale skutečně si vše navrhne sám. „V současné době... by nás to zpomalilo, celý proces by se stal složitějším. Samozřejmě bychom mohli naši softwarovou platformu sdílet s ostatními automobilkami, ovšem to je záležitost středně dlouhého či dlouhodobého charakteru... půjde o nějakých pět až deset let.“
Znovu se tak potvrzuje, že do budoucna již nemá být - alespoň tedy dle výrobců - důležitá dynamika vozu, jeho spotřeba či praktičnost, jakkoliv i na to bude brán zřetel. O úspěchu a neúspěchu by nicméně měl rozhodovat software, jak ostatně již nyní dokazuje Tesla. Ta totiž není nejhodnotnější automobilkou proto, že vyrábí výrazně méně aut než Audi, ale právě kvůli „náskoku díky technice“. Nebo spíše elektronice?



Šéf Audi říká, že firma byla značně zasažena nedostatkem čipů a ve druhém pololetí letošního roku bude mít vážné potíže. Zatím nedostatek aut kompenzuje vysokými cenami. Foto: Audi
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 9 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
25.9.2025
Číňané potichu válcují evropský trh s auty, s jejich nejlepší značkou prohrává už i Fiat, Nissan nebo Tesla
26.9.2025
Další dostupný Mercedes končí, pozvolna mizí z konfigurátorů. Jeho konec má být rychlý a definitivní
26.9.2025
Škoda zprznila jednu ze svých největších ikon ve jménu pochlebování podivnému novému designovému směru
26.9.2025
Nová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
26.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 15:24 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 14:45 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
