Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí
12.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini čekají v budoucnosti podle Stephana Winkelmanna světlé zítřky, prozatím se nechystá odklon od atmosférických motorů.
Stephan Winkelmann, šéf italské značky Lamborghini, která na ženevském autosalonu představila svůj nový „baby” model Huracán, se rozhovořil na téma hybridních supersportů, jakým je například McLaren P1. A nebyl jimi příliš nadšen.
Jak onen McLaren, tak třeba i Porsche 918 využívají technologie, které Priusy, Accordy a jim podobná auta mají kvůli legislativním požadavkům na papírově nižší spotřebu, k vyšší rychlosti. To však neznamená, že by baterie byly nějak výrazně lehčí než v případě „běžných” hybridních aut. Anebo, pokud lehčí jsou, jejich cena je tak vysoká, že je v dohledné době neuvidíme v autech, která cenově i zaměřením připadají v úvahu jako náhrada rodinné Octavie.
Z těchto důvodů vidí Winkelmann použití hybridních technologií spíše skepticky: „Nechci ukazovat prstem, ale to, co můžeme v současnosti vidět ve světě hybridů, není vhodné pro běžná auta, a to buď kvůli ceně, nebo kvůli hmotnosti.” Podle Winkelmanna jsou hybridy moc drahé, nebo naopak moc těžké, což je dělá v konkurenci konvenčních řešení příliš snadnou kořistí.
Winkelmann nevyloučil nějaký hybrid v budoucnosti, ale naznačil, že se k takovému kroku uchýlí jen v případě nezbytnosti: „Dokud to půjde, chceme zachovat DNA atmosféricky plněných motorů.” Lamborghini je však podle jeho slov otevřené budoucnosti, která plug-in hybridy s malými přeplňovanými motory zahrnuje. Hovořil také o čistém elektromobilu, ten však zákazníci neočekávají dříve než za deset let. Takový vůz by podle nás mohl být technicky spřízněn s Audi R8 e-tron.
V současnosti je tedy nejpravděpodobnější, že nová Lamborghini příštích pár let zůstanou u velkých atmosférických motorů. Nesmyslná nařízení nechávají Sant'Agatu Bolognese prozatím chladnou.














Huracán, nejnovější Lamborghini, se ukázal v Ženevě. Pohání jej starý dobrý atmosférický motor
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
před 8 hodinamiPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
před 9 hodinamiDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
před 11 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
dnesFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
dnes
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam