Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf VW říká, že renezance dieselů ještě přijde. „Budete se divit, co se stane,” tvrdí
7.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Buď Matthias Müller ví něco, co my nevíme, nebo je to věčný optimista. Budoucnost dieselových motorů ale vidí v růžových barvách.
Od chvíle, kdy byla na světlo světa vynesena kauza Dieselgate, uplynulo již dva a půl roku. Za tu dobu stihl koncern Volkswagen utratit přes 600 miliard korun na pokutách a opravách, zároveň se s německou automobilkou rozloučila řada schopných manažerů a techniků. Mimo to se změnil i svět a na diesely je teď nahlíženo o dost nevraživěji, a to dokonce i v Evropě, která dříve bývala jejich neochvějnou baštou.
Po přelomovém rozhodnutí německého soudu v Lipsku jsme nad dieselovými motory začali lámat hůl. Bylo totiž rozhodnuto, že města, ve kterých dochází k překračování limitů emisí NOx, mohou dieselovým vozům zakázat vjezd na své území. Zájem o ně tak rázem začal klesat, stejně jako ceny ojetin. Nové přísnější emisní limity navíc tyto motory už vykázaly z nejmenších aut a zdálo se být jen otázkou času, když turbodieselům zazvoní umíráček.
Ne všichni jsou ale toho názoru. Nejde přitom jen o zatvrzelé fanoušky naftových motorů, zastání se dočkali z docela překvapivé strany - přímo od šéfa koncernu VW. „Budete se divit, co se ještě stane,” řekl před novináři na autosalonu v Ženevě. „Diesely v nepříliš vzdálené budoucnosti zažijí renesanci, neboť lidé, kteří s nimi jezdí, si uvědomí, že to byl velmi pohodlný koncept,“ uvedl šéf VW Group Matthias Müller. A rovnou dodal, že „jakmile se v myslích lidí upevní myšlenka, že diesely jsou přátelské vůči životnímu prostředí, pak podle mne neexistuje důvod, proč by si je někdo neměl kupovat“.
To jsou více než silná slova, zvláště ve světle výše zmíněných faktů. Nicméně naplnění klidně mohou dojít, neboť poptávka po těchto motorech nevymřela - je pouze zastřena obavami z ekonomické výhodnosti jejich koupě či společenského vnímání z ježdění takovým autem. Proto Müller hovoří hlavně o nutnosti změny smýšlení lidí o nich. A jeho kolega z vedení to nevidí jinak: „Potřebujeme diesely, abychom dosáhly emisních cílů,“ osvětluje celou záležitost Herbert Diess, šéf Volkswagenu jako značky. Dle Müllera jich sice Volkswagen zvládne dosáhnout, neboť dělá vše možné i nemožné, nicméně „bez dieselů to celé bude náročnější“.
Nejde však pouze o Volkswagen, ale o veškeré výrobce. Respektive o závazky Evropské unie plynoucí z Kjótského protokolu. „Pravidla hry v EU ve spojitosti s ochranou klimatu a emisními cíli jsou natolik náročná, že je vlády nezvládnout dodržet bez dieselů,“ dodal dále Müller. Evidentně tedy doufá, že onu renesanci dieselů zapříčiní „zásah shůry“.
V tomto kontextu se musíme ptát, jestli šéf VW neví něco, co my nikoli. Působil v Ženevě velmi sebevědomě, velmi jistě na to, že mluvil o motorech, které skoro všichni odepisují. Je tedy možné, že chystá nějaká legislativní změna („zásah shůry“), která by dieselům zase rozvázala dnes poněkud svázané ruce. Pak by díky své přirozeně vyšší efektivitě mohly znovu bodovat.
Dodejme, že i Mercedes velmi věří dieselům, byť je nově páruje s elektromotory. Kromě toho se ale začínají objevovat nové diesely i v Americe. Je tedy možné, že vystavení onoho parte bylo opravdu poněkud předčasné a jak říká Matthias Müller, budeme se divit, co se ještě stane...














Diesely se dle šéfa VW Group dočkají velmi brzy renesance. Je však otázkou, zda se tak nestane jen u větších vozů, ale i u těch menších typu Volkswagenu Golf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 11 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 3 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 5 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 6 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 8 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
