Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf VW říká, že Tesly se nebojí a její akcie nechce, strach má z něčeho úplně jiného
11.9.2019 | Petr Prokopec
Dlouho přetřásaný obchod je zřejmě definitivně ze hry, neboť sám šéf koncernu Volkswagen potvrdil, že o akcie Tesly nemá zájem. Elona Muska prý dokáže překonat, větší problém má s Donaldem Trumpem.
V posledních měsících se hojně spekulovalo o možné investici koncernu VW do Tesly či jejím úplném převzetí. Nejprve se tak mělo stát loni v momentě, kdy Elon Musk uvažoval o stažení Tesly z burzy, podruhé se o tom mluvilo nedávno s tím, že po něčem takovém touží sám šéf VW Herbert Diess. Teď už je ale jasné, že nic takového není na stole.
„Ne, nezvažujeme koupi podílu v Tesle,” řekl na autosalonu ve Frankfurtu Diess. „Opravdu ale obdivuji, co dokázali. Je to ostatně užitečné i pro nás, neboť nás to pohání. Jejich vozy jsou hezké a já si jejich řízení užívám,“ uvedl Diess a přiznal, že sám již několikrát seděl za volantem vozů Tesly. A jak je vidno, i přes nedostatky v kvalitě je kalifornskými elektromobily okouzlen. To dokládají i jeho další slova.
Diess totiž chválí Teslu za vstup do automobilového světa, který považuje za „odvážný“, neboť je pro to třeba „velká investice“. Navíc dle jeho názoru má značka k bankrotu daleko. „Mám Elona docela rád a přeji mu jen to nejlepší. Tesla je nyní velmi blízko zisku,“ soudí. Přesto říká, že investice do Tesly pro VW nemá smysl, neboť jak dodává: „Co dokážou oni, to my dokážeme také.“ VW Group se tedy Tesly nebojí a nemíní do ní investovat s představou o získání jakéhokoli neopakovatelného know-how, nic takového v Tesle dle Diesse neskrývá. Její pokoření ze strany německého gigantu ale zabere nějaký čas.
„Myslím, že v dlouhodobém horizontu máme výhodu v naší velikosti. Po stránce hardwarové v tom samozřejmě není až takový rozdíl, neboť oni mají taktéž unikátní elektrickou platformu a jsou na výrobce elektromobilů již poměrně velcí. Poté tu ale máme druhou velkou věc, a tou je software. Tesla je v tomto ohledu silná, nicméně v případě softwaru jde hlavně o množství. Když se jím zabýváte, musíte vyrobit alespoň 10 milionů kusů, nikoliv pouhý jeden milion.“
Tesly se tedy Volkswagen neobává ani do budoucna, kde ovšem Diess vidí důvod ke strachu, to je americký prezident Donald Trump. Ten rozpoutal obchodní válku mezi Spojenými státy, Evropou a Čínou, jenž dle šéfa VW Group „ovlivňuje náladu zákazníků a může opravdu poškodit globální ekonomiku“. Ceny totiž šplhají vzhůru kvůli novým celním tarifům, jenž zavádí hlavně Amerika.
Je přitom nutné dodat, že Diess má v tomto ohledu skutečné důvody k obavám. Dle propočtů mezinárodního měnového fondu by totiž obchodní válka mohla z letošního růstu umazat až 0,75 procentního bodu. Krize by tak již skutečně byla za rohem, což by nejspíše neprospělo nikomu. Vystaveny by jí byly hlavně automobilky, a to právě kvůli oněm clům, jenž kupříkladu nemalou měrou zvedly ceny oceli vyvážené především z Číny.
„Čína je v podstatě zdravý trh, ale kvůli obchodní válce je automobilový segment v v recesi. To je zcela nová situace. A z našeho pohledu je strašidelná,“ dodal Diess. Zda přitom Volkswagen již má k dispozici nějaké řešení, ale neuvedl. Nicméně pokud se takto vyjadřuje šéf největší automobilky na světě, je zjevné, že situace je vážná a v poslední době často přetřásané problémy mohou přijít.



Herbert Diess ve Frankfurtu nepředstavil pouze nový Volkswagen ID.3. Rovněž se vyjádřil ke spekulacím ohledně možné koupě akcií Tesly a k obchodní válce, kterou rozpoutal americký prezident Donald Trump
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
 Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
 Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
 Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
 Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
 Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    