Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má?
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bizarní úkaz se naskytl návštěvníkům autosalonu v Ženevě. Šéf koncernu FCA se po stáncích „svých” značek procházel se spoustou mobilů v ruce.
Mobilní telefon má dnes pomalu každé malé dítě a není problém, abyste jako dospělí vlastnili dva, pět nebo klidně deset mobilů. K jakkoli vyšším počtům se ale obvykle propracují jen velcí nadšenci a pouze zlomek z nich bude mít více než dva telefony opravdu po ruce. Je pak obtížné si představit, že byste něco podobného na veřejnosti uzřeli v případě nejvyšších manažera jedné z největších světových automobilek, jenže... i takové věci se stávají.
Během novinářských se totiž v Ženevě promenoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne a byl na něj věru zvláštní pohled. Na svetry už jsme u tohoto pána zvyklí, po stáncích koncernu Fiat-Chrysler se ale procházel hned s několika mobily v ruce. Je až těžké se jich dopočítat - drží v ruce čtyři naráz? Vypadá to tak.
Dá se to na jednu stranu pochopit, neboť třiašedesátiletý byznysmen vládne nejen FCA, ale také Fiatu či Ferrari. A má samozřejmě i soukromý život, takže čtyři mobily by celkem odpovídaly. Nicméně pravda bude asi někde trochu jinde, neboť Marchionne sám o sobě tvrdí, že je „Apple freak“. Tedy jakási obdoba petrolheada, jen adorujícího produkty značky Apple. Jestli drží samé iPhony, nevíme, možná si všimnete lépe.
Tak či onak to je fanda produktů Applu, a tak není překvapivé, že již loni naznačoval možné spojení mezi koncernem FCA a právě „nakousnutým jablkem“. Toto téma přišlo na přetřes také v Ženevě a nejen že nevychladlo, ale začíná být stále žhavější. Šéf Fiatu by totiž nejhodnotnější firmu světa velmi rád přesvědčil, aby svůj první automobil nevyráběla sama, ale místo toho oslovila značku, která má v daném oboru větší zkušenosti. A asi nebude překvapením, že daným výrobcem by měl být právě koncern FCA.
„Domnívám se, že máme kredibilitu být jedním z hráčů, které hledají,“ uvedl Marchionne. „Disponujeme veličinami, které by pro ně mohly být zajímavé.“ Tím šéf FCA myslí ochotu zcela se podvolit možnému partnerovi. „Apple mluví určitým jazykem, a vy musíte být schopni tím jazykem mluvit rovněž. Obvykle automobilky vstupují do daného dialogu s velkou dávkou arogance, neboť vědí, jak vyrábět auta. To ale není příliš prospěšné, neboť jejich tónina je mnohem cennější než naše dovednosti.“
Tato slova jsou docela překvapivá, neboť zejména v souvislosti s možným loňským spojením FCA a GM to byl právě Marchionne, který doslova sršel arogancí. Jelikož ovšem chce ještě před svým odchodem do důchodu definitivně „zamáznout“ dluh Fiatu a dosáhnout zisku, evidentně objevil slovo „pokora“. Je ovšem otázkou, zda mu to při námluvách s Applem pomůže. Stejně jako se můžeme ptát, zda se Marchionne po možném odmítnutí obrátí kupříkladu na Google. A tím pádem změní mobily.
Není to ovšem jediná téma, ke kterému se šéf FCA na ženevském autosalonu vyjádřil. S ohledem na opravdu velké množství elektrických konceptů a sporťáků totiž přišla řeč i na elektrické Ferrari. To se ovšem realitou nestane, alespoň ne za Marchionneho nadvlády. Milovník svetrů totiž dodává, že zvuk pohonných jednotek je velmi důležitou součástí jízdních zážitků spojených s touto značkou. A právě proto se plně elektrické ústrojí pod kapotu maranellských vozů nenastěhuje.
V tomto směru Marchionne ví, o čem mluví, neboť nedávno vyzkoušel Teslu Model S. Reportérům pak oznámil, že tichost auta jej otravovala. Není to přitom jediný „pokrok“, který v rámci Ferrari jeho šéf odmítá. Dále lze zapomenout na autonomní řízení, neboť podstata maranellských vozů tkví právě v řízení. „Museli byste mne napřed zastřelit (aby se to stalo),“ uvedl na adresu autopilotů. Jestli ale Marchionneho milujete jako věčného stratéga nebo proklínáte jako „účetního” bez lásky k autům, už musíte vědět sami...
Díky za fotky, Jacku!
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.






Sergio Marchionne se na ženevském autosalonu předvedl vskutku neobvykle. Těžko si lze představit třeba Dietera Zetscheho, kterak obchází Mercedesy se čtyřmi mobily v ruce...
Foto: Jacek Jurecki, Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
