Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je prťavá Škoda Citigo s motorem 2,0 TDI a 280 koňmi na všech kolech, překvapivější silniční střelu v prodeji nenajdete
20.11.2024 | Petr Miler
Není to vyloženě sleeper, přesto ani od vizuálně nápadnějšího auta tohoto ražení tolik nikdo soudný nemůže čekat. Zasloužilo by si tedy docela jiné jméno, zachování toho stávajícího je ale nakonec součástí jeho kouzla.
Když jsme v roce 2011 testovali tehdy novou Škodu Citigo, recenzi jsme titulovali slovy „city ano, go už méně”. Shrnují v podstatě vše - Citigo je (nebo z hlediska výroby a prodeje spíš byl, jakkoli ho po silnicích stále jezdí mraky) malý městský vůz, který dokáže velmi dobře posloužit v džungli velkoměsta. Pokud od něj ale čekáte jakkoli zajímavější jízdní výkony, leda se osobně potkáte se Smolíkem pacholíkem přímo na jeho věhlasném jelenovi.
Škoda na rozdíl od Volkswagenu, který sesterskému modelu up! nadělil aspoň verzi GTI, nikdy nenabídla Citigo v jakkoli ambicióznějším provedení. Vrcholem tak byly litrové motory, pohon předních kol a divoké ježdění mohla někomu připomenout leda robotizovaná převodovka ASG. To ale jen dokud jste se s ní nerozjeli. Provedení Monte Carlo pak bylo v podstatě jen designovou záležitostí.
Co ale není, může být, říká se. Tedy z fabriky ne, ze soukromých garáží ano. V roce 2016 jsme rekapitulovali stavbu Škody CitiGo-Go, který dostala motor 1,8 TSI a pohon 4x4. Tento projekt podle všeho nedopadl zdárně, jiný podobný - postavený pro změnu kolem motoru 2,0 TDI a obdobného pohonu 4x4 od Haldexu - ale zjevně ano. A jeho výsledek je teď na prodej.
Pokud si nyní říkáte cosi o dokonalém sleeperu alias spáči, tedy vozu nedávajícímu okatě najevo svůj dynamický potenciál, nejste sami. V tomto případě je ale třeba říci, že takový aspekt nebyl prioritou. Ze snížené stavby, 17palcových kol z Octavie, mezichladiče vyčnívajícího z nárazníku nebo polykarbonátových oken je tedy patrné, že před sebou nemáme tuctové Citigo. Přesto byste asi ani tak neuhodli, co ve skutečnosti skrývá uvnitř.
Na voze se vyřádila známá britská firma Darkside Developments, která 1,0litrový tříválec vyměnila za rozsáhle upravený diesel 2,0 TDI s novým turbodmychadlem od Garrettu, specifickým výfukem, sáním a dokonce i vstřikováním oxidu dusného. Motor tak dokáže dávat krátkodobě až 360 koní, dlouhodobě poskytuje až 280 koní. S 1 160 kg hmotnosti, pohonem všech kol, samosvorem od Quaife a šestistupňovým manuálem je to kapesní raketa k pohledání.
Sériový nezůstal ani podvozek, brzdy pak dodalo Brembo. Úpravy jsou koncipovány tak, aby tohle Citigo zářilo na okruhu, schválení pro běžný provoz mu přesto nechybí. Kdo tedy chce být ve městě králem semaforů, ten stěží sáhne po lepším voze... A tento skutečně může být váš, současný majitel ho prodává v aukci přes Collecting Cars, do jejíž konce zbývá 5 dnů. Nejvyšší nabídnutá cena zatím činí 4 000 liber, tedy asi 121 tisíc Kč. To stačit nebude, nějakých 400 až 500 tisíc korun by ale podle neoficiálního odhadu zástupce Collecting Cars stačit mohlo. A to zní předem zajímavě, rozhodně pak v době, kdy základní Fabia stojí 400 tisíc Kč. Smířit je je třeba pochopitelně s volantem vpravo (anebo se pustit do další úpravy), to je ale jen malá piha na kráse takové rarity.


























Sériová Škoda Citigo je prostě nákupní taška, tohle je nápoje ďábelských řidičských radostí plná flaška. A může být vaše, pravděpodobně ne až tak draho. Foto: Collecting Cars, tiskové materiály
Zdroj: Collecting Cars
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před hodinouNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 3 minutamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před hodinouDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 3 hodinamiBentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva