Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je prťavá Škoda Citigo s motorem 2,0 TDI a 280 koňmi na všech kolech, překvapivější silniční střelu v prodeji nenajdete
20.11.2024 | Petr Miler
Není to vyloženě sleeper, přesto ani od vizuálně nápadnějšího auta tohoto ražení tolik nikdo soudný nemůže čekat. Zasloužilo by si tedy docela jiné jméno, zachování toho stávajícího je ale nakonec součástí jeho kouzla.
Když jsme v roce 2011 testovali tehdy novou Škodu Citigo, recenzi jsme titulovali slovy „city ano, go už méně”. Shrnují v podstatě vše - Citigo je (nebo z hlediska výroby a prodeje spíš byl, jakkoli ho po silnicích stále jezdí mraky) malý městský vůz, který dokáže velmi dobře posloužit v džungli velkoměsta. Pokud od něj ale čekáte jakkoli zajímavější jízdní výkony, leda se osobně potkáte se Smolíkem pacholíkem přímo na jeho věhlasném jelenovi.
Škoda na rozdíl od Volkswagenu, který sesterskému modelu up! nadělil aspoň verzi GTI, nikdy nenabídla Citigo v jakkoli ambicióznějším provedení. Vrcholem tak byly litrové motory, pohon předních kol a divoké ježdění mohla někomu připomenout leda robotizovaná převodovka ASG. To ale jen dokud jste se s ní nerozjeli. Provedení Monte Carlo pak bylo v podstatě jen designovou záležitostí.
Co ale není, může být, říká se. Tedy z fabriky ne, ze soukromých garáží ano. V roce 2016 jsme rekapitulovali stavbu Škody CitiGo-Go, který dostala motor 1,8 TSI a pohon 4x4. Tento projekt podle všeho nedopadl zdárně, jiný podobný - postavený pro změnu kolem motoru 2,0 TDI a obdobného pohonu 4x4 od Haldexu - ale zjevně ano. A jeho výsledek je teď na prodej.
Pokud si nyní říkáte cosi o dokonalém sleeperu alias spáči, tedy vozu nedávajícímu okatě najevo svůj dynamický potenciál, nejste sami. V tomto případě je ale třeba říci, že takový aspekt nebyl prioritou. Ze snížené stavby, 17palcových kol z Octavie, mezichladiče vyčnívajícího z nárazníku nebo polykarbonátových oken je tedy patrné, že před sebou nemáme tuctové Citigo. Přesto byste asi ani tak neuhodli, co ve skutečnosti skrývá uvnitř.
Na voze se vyřádila známá britská firma Darkside Developments, která 1,0litrový tříválec vyměnila za rozsáhle upravený diesel 2,0 TDI s novým turbodmychadlem od Garrettu, specifickým výfukem, sáním a dokonce i vstřikováním oxidu dusného. Motor tak dokáže dávat krátkodobě až 360 koní, dlouhodobě poskytuje až 280 koní. S 1 160 kg hmotnosti, pohonem všech kol, samosvorem od Quaife a šestistupňovým manuálem je to kapesní raketa k pohledání.
Sériový nezůstal ani podvozek, brzdy pak dodalo Brembo. Úpravy jsou koncipovány tak, aby tohle Citigo zářilo na okruhu, schválení pro běžný provoz mu přesto nechybí. Kdo tedy chce být ve městě králem semaforů, ten stěží sáhne po lepším voze... A tento skutečně může být váš, současný majitel ho prodává v aukci přes Collecting Cars, do jejíž konce zbývá 5 dnů. Nejvyšší nabídnutá cena zatím činí 4 000 liber, tedy asi 121 tisíc Kč. To stačit nebude, nějakých 400 až 500 tisíc korun by ale podle neoficiálního odhadu zástupce Collecting Cars stačit mohlo. A to zní předem zajímavě, rozhodně pak v době, kdy základní Fabia stojí 400 tisíc Kč. Smířit je je třeba pochopitelně s volantem vpravo (anebo se pustit do další úpravy), to je ale jen malá piha na kráse takové rarity.


























Sériová Škoda Citigo je prostě nákupní taška, tohle je nápoje ďábelských řidičských radostí plná flaška. A může být vaše, pravděpodobně ne až tak draho. Foto: Collecting Cars, tiskové materiály
Zdroj: Collecting Cars
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před hodinouZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis