Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej

O tom, že někdo prodává Octavii Scout, nemá smysl psát. Pokud nemá pod kapotou 350 koní a zároveň to na ní skoro není vidět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej

21.5.2015 | Marek Bednář | 11 příspěvků

Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O tom, že někdo prodává Octavii Scout, nemá smysl psát. Pokud nemá pod kapotou 350 koní a zároveň to na ní skoro není vidět.

Škodu Octavia druhé generace ve verzi Scout zná snad každý. Není sice k potkání tak často jako běžné Octavie, ale i tak to je vůz u nás dost známý na to, aby člověka ničím nepřekvapil, a to ani pokud na něm vidíte pár úprav jako zatmavená světla, fólie na oknech, pár spoilerů, víc koncovek výfuku či třeba jiná kola. Třeba 160 koní a 270 Nm přeplňované osmnáctistovky sice není úplně málo, zejména na to, co na českých silnicích potkáváme obyčejně, ale také to není zas tak moc, aby se to nedalo předjet.

Nicméně, všechny Scouty nejsou stejné. Stříbrný kousek na fotkách jezdí v bulharské Varně, městě na pobřeží Černého moře, a může jezdit rychleji než většina ostatních Scoutů nejen v Bulharsku, ale snad i v celé Evropě. Jeho osmnáctistovka totiž nemá 160 koní, ale víc než dvojnásobek - 350 koní výkonu a 470 Nm točivého momentu.

Zvenčí to přitom na tomto stroji není nijak moc vidět. Ovšem, zatmavené krycí plasty zadních světel tu jsou, pár koncovek výfuku navíc také a nějaké spoilery a fólie tu rovněž najdeme, ale to jsou věci, které si na Scout může nalepit kdekdo, kdo má pod kapotou nejslabší diesel. Co už ale na svůj stroj přimontuje málokdo, je turbodmychadlo a mezichladič z Audi S3 a blow-off ventil spolu s několika dalšími komponenty americké firmy Forge, specializující se na úpravy produktů koncernu Volkswagen.

Kromě toho tu je samozřejmě otevřené sání s filtrem K&N, iridiové zapalovací svíčky, NGK, odolnější spojka a lehčí setrvačník od firmy Spec nebo třeba zkrácené dráhy řazení, pocházející také od Forge. Upravená je samozřejmě i řídící elektronika, a to nejen pro motor, ale také pro čtyřkolku se spojkou Haldex a díky ovladači od Greddy si můžete i nastavovat tlak turbodmychadla.

Samozřejmostí je také výfukový systém o průměru potrubí 76 mm a se závodním katalyzátorem, takže ony čtyři koncovky, vykukující zpod zadního nárazníku, tu nejsou jen pro parádu. Výsledkem těchto rozsáhlých úprav je zmíněných 350 koní a 470 Nm, které putují na všechna čtyři sériová 17" kola, pod kterými najdeme brzdy rovněž z Audi S3 o průměru předních kotoučů 345 mm.

Také interiéru se dostalo drobných úprav, ale nad standardní výbavu tu nečekejte o mnoho více než rádio s přehrávačem DVD a navigací, což skoro umí i sériové jednotky Škodovky, a také couvací kameru. A podle dostupných informací se autu dostává pravidelný servis, je ve špičkovém stavu a 58 600 najetých kilometrů od roku 2009, kdy bylo vyrobeno, je pravdivých.

Proč píšeme takovéto informace? Protože tohle konkrétní auto je nyní na prodej za 15 800 Eur, tedy nějakých 432 tisíc korun. Jistě, byla by potřeba ho dovézt z Bulharska, kterážto země zrovna dobrou pověst nemá, ale je členem EU, takže papírování by nemělo být složitější než v případě dovozu třeba z Německa. Jeho úprava vypadá propracovaně a můžete si být jisti, že rychlejšího a zároveň méně nápadného Scouta na českých silnicích najdete dost těžko, zejména pokud odstraníte úpravy zevnějšku.


Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej - 1 - skoda octavia scout 350 ps prodej 01Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej - 2 - skoda octavia scout 350 ps prodej 02Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej - 3 - skoda octavia scout 350 ps prodej 03Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej - 4 - skoda octavia scout 350 ps prodej 04Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej - 5 - skoda octavia scout 350 ps prodej 05
Tenhle Scout na svých 350 koní vůbec nevypadá

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze 11 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.