Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia Scout s 350 k a 4x4 je úžasný sleeper. A je na prodej
21.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O tom, že někdo prodává Octavii Scout, nemá smysl psát. Pokud nemá pod kapotou 350 koní a zároveň to na ní skoro není vidět.
Škodu Octavia druhé generace ve verzi Scout zná snad každý. Není sice k potkání tak často jako běžné Octavie, ale i tak to je vůz u nás dost známý na to, aby člověka ničím nepřekvapil, a to ani pokud na něm vidíte pár úprav jako zatmavená světla, fólie na oknech, pár spoilerů, víc koncovek výfuku či třeba jiná kola. Třeba 160 koní a 270 Nm přeplňované osmnáctistovky sice není úplně málo, zejména na to, co na českých silnicích potkáváme obyčejně, ale také to není zas tak moc, aby se to nedalo předjet.
Nicméně, všechny Scouty nejsou stejné. Stříbrný kousek na fotkách jezdí v bulharské Varně, městě na pobřeží Černého moře, a může jezdit rychleji než většina ostatních Scoutů nejen v Bulharsku, ale snad i v celé Evropě. Jeho osmnáctistovka totiž nemá 160 koní, ale víc než dvojnásobek - 350 koní výkonu a 470 Nm točivého momentu.
Zvenčí to přitom na tomto stroji není nijak moc vidět. Ovšem, zatmavené krycí plasty zadních světel tu jsou, pár koncovek výfuku navíc také a nějaké spoilery a fólie tu rovněž najdeme, ale to jsou věci, které si na Scout může nalepit kdekdo, kdo má pod kapotou nejslabší diesel. Co už ale na svůj stroj přimontuje málokdo, je turbodmychadlo a mezichladič z Audi S3 a blow-off ventil spolu s několika dalšími komponenty americké firmy Forge, specializující se na úpravy produktů koncernu Volkswagen.
Kromě toho tu je samozřejmě otevřené sání s filtrem K&N, iridiové zapalovací svíčky, NGK, odolnější spojka a lehčí setrvačník od firmy Spec nebo třeba zkrácené dráhy řazení, pocházející také od Forge. Upravená je samozřejmě i řídící elektronika, a to nejen pro motor, ale také pro čtyřkolku se spojkou Haldex a díky ovladači od Greddy si můžete i nastavovat tlak turbodmychadla.
Samozřejmostí je také výfukový systém o průměru potrubí 76 mm a se závodním katalyzátorem, takže ony čtyři koncovky, vykukující zpod zadního nárazníku, tu nejsou jen pro parádu. Výsledkem těchto rozsáhlých úprav je zmíněných 350 koní a 470 Nm, které putují na všechna čtyři sériová 17" kola, pod kterými najdeme brzdy rovněž z Audi S3 o průměru předních kotoučů 345 mm.
Také interiéru se dostalo drobných úprav, ale nad standardní výbavu tu nečekejte o mnoho více než rádio s přehrávačem DVD a navigací, což skoro umí i sériové jednotky Škodovky, a také couvací kameru. A podle dostupných informací se autu dostává pravidelný servis, je ve špičkovém stavu a 58 600 najetých kilometrů od roku 2009, kdy bylo vyrobeno, je pravdivých.
Proč píšeme takovéto informace? Protože tohle konkrétní auto je nyní na prodej za 15 800 Eur, tedy nějakých 432 tisíc korun. Jistě, byla by potřeba ho dovézt z Bulharska, kterážto země zrovna dobrou pověst nemá, ale je členem EU, takže papírování by nemělo být složitější než v případě dovozu třeba z Německa. Jeho úprava vypadá propracovaně a můžete si být jisti, že rychlejšího a zároveň méně nápadného Scouta na českých silnicích najdete dost těžko, zejména pokud odstraníte úpravy zevnějšku.
Tenhle Scout na svých 350 koní vůbec nevypadá
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch