Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetá Škoda Octavia RS upravená na 446 koní je jednou z nejlevnějších cest k opravdu silnému autu
16.1.2022 | Petr Miler
Koupit upravené auto je vždy rizikovější než sáhnout po sériovce, pokud ale jde o sotva jetý vůz po rozsáhlém a prý pečlivém tuningu? To nemusí být až tak nebezpečná cesta, přičemž na jejím konci může být opravdu rychlý stroj.
Škoda Octavia RS třetí generace znamenala zásadní zlom ve vnímání ostrých škodovek. Z poněkud nemasných a neslaných rychlých cesťáků se stal mrštný, dobře ovladatelný, efektivní a vzhledem k výkonu zkraje jen 220 koní pozoruhodně rychlý stroj, který přitom dokáže naprosto bez uzardění sloužit jako vůz pro úplně obyčejné přesuny. Bereme jej tak, jak ho stvořili v továrně, však verzi RS230 měl svého času i jeden z kolegů z redakce jako vůz pro denní ježdění a vždy si jej chválil.
Použití nejvyspělejší „kompaktní techniky” koncernu VW ovšem dalo prostor nejen k tomu užívat si ji tak, jak je, ale také s ní dále pracovat. Zejména motor 2,0 TSI proslul jako velmi odolný agregát, který nemá problém po stále ještě rozumně realizovatelných úpravách dávat klidně 400 koní výkonu a nerozpadnout se po pár tisících kilometrech. Viděli jsme tak řadu vyladěních Octavií RS s výkony i za hranicí 300 koní, výrazně přes 400 kobyl se ale pouští málokdo.
Dosavadní majitel stroje na fotkách níže to ale udělal a auto podrobil poměrně rozsáhlým modifikacím. Sáhnul nejen na elektroniku - to by při jeho ambicích nestačilo -, ale vyměnil i turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, změnil řídicí software, upravil i řízení automatu DSG a také podvozek, aby si s vyšší náloží výkonu rozuměl. Vše proběhlo v Německu a prošlo schválením TÜV, takže nejde o žádnou žabařinu, což ostatně naznačují i faktury na v přepočtu stovky tisíc korun.
Výsledkem je 446 koní výkonu, tedy více jak dvojnásobek původní porce, což už je opravdu pořádná „darda”. Jasně, na předních kolech, takže na suchu do stovky to tomuhle autu nepůjde a na mokru ani potom, bavíme se ale o výkonu nejsilnějších verzí dobových BMW M3, oproti nimž bude tohle auto i lehčí. Dá se čekat, že využívání o tolik větší porce koní na autě leccos dlouhodobě neodolá, tento vůz má ale jednu podstatnou výhodu - najel jen 32 100 km a působí opravdu netknutě.
S ohledem na to jde o celkem zajímavou možnost, jak se dostat k tak silnému vozu se slušnou perspektivou dalšího provozu. Navíc je to pochopitelně sleeper svého druhu, však kdo by čekal od jakékoli Octavie dynamiku 450koňového auta? I to může být leckomu sympatické. Cena 24 970 Eur, tedy v přepočtu asi 609 tisíc Kč, se s ohledem na vše zmíněné nejeví nesmyslně vysokou a na tak silnou škodovku s tak malým nájezdem jde o aktuálně nejnižší sumu na trhu. Kdybyste měli zájem, vůz stojí v německém Rosslau.
Tato Octavie na to nevypadá, pod kapotou má ale rozsáhle modifikovaný motor s 446 koňmi, dokonce zapsanými v papírech. Na svůj výkon a minimální nájezd není drahá. Foto: Dabag, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva